Με αφορμή τη βράβευση με Οσκαρ του τραγουδιού «Naatu Naatu» της ινδικής ταινίας «RRR», η Repubblica ασχολήθηκε με το περίφημο Μπόλιγουντ, δηλαδή την ακμάζουσα ινδική κινηματογραφική βιομηχανία. Εγραψε ότι επί ημερών του πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι ο ινδουιστικός εθνικισμός πήρε τα πάνω του και στο σινεμά. Και ότι θύματά του είναι πρωτίστως οι μουσουλμάνοι.
«Πίσω από την επιτυχία με το χολιγουντιανό αγαλματίδιο βρίσκεται η πίεση του κυβερνώντος κόμματος να τεθούν στο περιθώριο οι μουσουλμάνοι σούπερ σταρ [του Bollywood] και να δοθεί προτεραιότητα στο εθνικιστικό όραμα» έγραψαν οι Ιταλοί. Την ταινία τη «διάβασαν» σαν «ινδουιστικό φονταμενταλιστικό μήνυμα».
Το έντονα φιλοϊσλαμικό πνεύμα του κειμένου φάνηκε και στην αποτίμηση της ταινίας «The Kashmir Files»: «Δείχνει την ινδουιστική μειονότητα του Κασμίρ ως θύμα γενοκτονίας» έγραψαν οι Ιταλοί, παραθέτοντας και τη σχετική γνώμη της συγγραφέα Αρουντάτι Ρόι, τα έργα της οποίας κυκλοφορούν και στα ελληνικά.
Είπε η Ρόι για το «The Kashmir Files»: «Η ταινία χειραγωγεί. Οι μουσουλμάνοι θεωρούνται χασάπηδες που σφάζουν και σκοτώνουν. Υπάρχουν ινδουιστές του Κασμίρ που εξακολουθούν να ζουν εκεί και έχουν κανονικές σχέσεις με τους μουσουλμάνους φίλους και γείτονές τους. Σε 30 χρόνια σκοτώθηκαν 619. Στην ταινία φαίνεται ότι ολόκληρος ο πληθυσμός [των ινδουσιτών] έχει σφαγιαστεί ή εκδιωχθεί».
Οι μουσουλμάνοι είναι ο πραγματικός στόχος αυτής της εκστρατείας του Bollywood, συνέχισε η Repubblica, όπως έχουν αποδείξει οι σούπερ σταρ Αμίρ Χαν και Σαχ Ρουχ Χαν. Ο πρώτος έφτιαξε και το hashtag «boycottbollywood» όταν κυκλοφόρησε η κωμωδία «Laal Singh Chaddha», η οποία είναι η ινδική εκδοχή του «Forrest Gump».
Ο δεύτερος, ένας από τους πιο ακριβοπληρωμένους σούπερ σταρ στον κόσμο, είχε εξαφανιστεί από τη σκηνή για τέσσερα χρόνια. Τώρα ξαναβγήκε στην επιφάνεια με την υπερπαραγωγή «Pathaan», μάλλον όμως εξερέθισε τους φανατικούς ινδουιστές, που του έγραψαν στο Twitter: «Οι τρομοκράτες [οι μουσουλμάνοι] παρουσιάζονται σαν θύματα, κατηγορώντας τα πραγματικά θύματα, εμάς [τους ινδουιστές]».
Και η μάχη του σινεμά δεν σταματά, συνέχισαν οι Ιταλοί. «Στην Ινδία παράγονται ταινίες που στοχεύουν στον ιστορικό ρεβιζιονισμό εις βάρος γειτονικών χωρών, κυρίως εστιάζοντας στο Πακιστάν. Οπως το φιλμ ‘‘Mission Manju’’, που δείχνει τους εχθρούς Πακιστανούς σαν εξτρεμιστές που παίζουν με τα πυρηνικά όπλα. Το Bollywood παράγει τώρα όλο και περισσότερες ταινίες δράσης, με στόχο να μεγεθύνει την πραγματικότητα».