Η στολισμένη Βασιλίσσης Σοφίας. Οι Αθηναίοι διχάστηκαν για το οπτικό αποτέλεσμα... | ΙΝΤΙΜΕ NEWS
Επικαιρότητα

Ιδρυμα Ωνάση για τον αμφιλεγόμενο στολισμό: Δεν υπάρχουν μόνο αγγελάκια και αστεράκια

Για μια «μανία με οτιδήποτε παλιό» έκανε λόγο η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, διευθύντρια Πολιτισμού του ιδρύματος, το οποίο έχει αναλάβει μαζί με τον δήμο Αθηναίων την χριστουγεννιάτικη διακόσμηση στη Βασιλίσσης Σοφίας
Protagon Team

Απάντηση στα αρνητικά σχόλια που υπήρξαν σχετικά με τον – αμφιλεγόμενο κατά πολλούς – χριστουγεννιάτικο στολισμό της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας έδωσε το Iδρυμα Ωνάση, που έχει αναλάβει τη διακόσμηση του συγκεκριμένου δρόμου, στο πλαίσιο του προγράμματος adoptathens του δήμου Αθηναίων.

Μιλώντας στον ραδιοσταθμό «Παραπολιτικά FM 90,1», η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση ανέφερε ότι η ομάδα του ιδρύματος ήταν υπεύθυνη για τον στολισμό από κοινού με τον Δήμο της Αθήνας και συμφώνησαν στο συγκεκριμένο τρόπο στολισμού της Βασιλίσσης Σοφίας.

«Ο δημόσιος χώρος δεν είναι ιδιόκτητη κρατική περιουσία, είναι δημόσιος χώρος, είμαστε όλοι συνιδιοκτήτες και συνδιαχειριστές. Η ομάδα ήταν κοινή, εμείς και ο Δήμος της Αθήνας. Άρα λοιπόν, κανένας δεν έκανε ό,τι ήθελε στον δημόσιο χώρο. Η πρόταση ήταν δική μας, αλλά όλα αυτά συναποφασίστηκαν. Φυσικά είχαμε το ΟΚ του Δήμου. Αλίμονο αν νομίζει κανείς ότι μπορεί να λειτουργεί όπως θέλει στον δημόσιο χώρο», είπε η κυρία Παναγιωτάκου.

Ανέφερε ότι από τις νεότερες γενιές τα μηνύματα είναι πολύ θετικά για τον συγκεκριμένο χριστουγεννιάτικο φωτισμό, επικαλέσθηκε τα θετικά σχόλια που έκανε η Ελευθερία Ντεκώ, αλλά και το γεγονός ότι τον στολισμό επιμελήθηκε ο Γιώργος Τέλλος, ο οποίος έχει αναλάβει τον φωτισμό σε πολλές παραστάσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και ήταν ο άνθρωπος που είχε αναλάβει τον αποκλειστικό σχεδιασμό φωτισμών στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες του Σότσι.

«Είναι πάρα πολλά τα θετικά μηνύματα που καταγράφουμε εμείς, κυρίως από τις νεότερες γενιές αλλά και από το κοινό της Στέγης, που είναι πολλές χιλιάδες ανθρώπων. Οι νεότερες γενιές έχουν μια τελείως διαφορετική άποψη. Η Ελευθερία Ντεκώ, η εθνική μας φωτίστρια, είπε μπράβο που επιτέλους τολμήσαμε να λειτουργήσουμε με ένα πνεύμα καινοτομίας και στο θέμα του φωτισμού. Αναφέρομαι στην Ελευθερία Ντεκώ, επειδή είναι και ειδικός και ένας άνθρωπος που έχει ασχοληθεί από τους Ολυμπιακούς Αγώνες μέχρι και τα πιο σπουδαία κτίρια της Αθήνας όσον αφορά το φωτισμό. Τον φωτισμό τον έχει σχεδιάσει ο Γιώργος Τέλλος, εκπληκτικός φωτιστής, που έχει κάνει αριστουργήματα στον χώρο του φωτισμού και στο θέατρο και στον δημόσιο χώρο».

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση ανέφερε ακόμη ότι ο συγκεκριμένος φωτισμός έχει χιλιάδες σενάρια τα οποία μπορούν να εξελιχθούν και ότι στις μεγάλες πρωτεύουσες της Ευρώπης οι χριστουγεννιάτικοι φωτισμοί πλέον δεν είναι μόνο αγγελάκια και αστεράκια.

«Είναι ένας φωτισμός που έχει μέσα του χιλιάδες σενάρια που μπορούμε να κάνουμε ως προς τα χρώματα και ως προς το πώς αναβοσβήνουν αυτά. Δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, τεστάρουμε τα σενάρια, μέχρι και την Τρίτη θα γίνονται δοκιμές για να δούμε ποια φώτα ταιριάζουν καλύτερα με τα κτίρια των Αθηνών. Στη Βασιλίσσης Σοφίας υπάρχουν νεοκλασικά κτίρια, μοντέρνα κτίρια. Σε όλες τις μεγάλες πρωτεύουσες πλέον οι φωτισμοί δεν είναι μόνο αγγελάκια και αστεράκια επειδή είναι το οικείο. Σε πολλές πόλεις έχουν φωτιστεί από σύγχρονους φωτιστές οι δρόμοι. Το Ιδρυμα Ωνάση υποστηρίζει τον σύγχρονο πολιτισμό, ο συγκεκριμένος φωτισμός έχει προσεγγιστεί με την έννοια μιας καλλιτεχνικής εγκατάστασης».

Μάλιστα, αποκάλυψε ότι σε λίγες ημέρες το Ίδρυμα Ωνάση θα ολοκληρώσει την διακόσμηση και με φωτογραφίες σύγχρονων ελλήνων φωτογράφων που θα βρίσκονται στις στάσεις λεωφορείων. Και συνέχισε:

«Σε ορισμένες ημέρες θα δείτε και σε στάσεις λεωφορείων φωτογραφίες από σύγχρονους έλληνες φωτογράφους που εκφράζουν τη χαρά της ζωής. Η χαρά της ζωής δεν είναι μόνο μια οικογένεια μαζεμένη γύρω από μία βασιλόπιτα. Εμείς δεν εκφράζουμε έτσι την αισθητική προσέγγιση της χαράς της ζωής, έχουμε μία σύγχρονη προσέγγιση και πιστεύουμε ότι μπορεί ο καθένας να είναι ο εαυτός του και να νιώθει ωραία. Υπάρχει μια μανία με ό,τι παλιό, το οποίο ξαφνικά εξωραΐζεται σαρωτικά με τη λογική πως οτιδήποτε παλιό, οτιδήποτε οικείο είναι καλό. Η νοσταλγία λειτουργεί με ένα τρόπο κατευναστικό και παρηγορητικό, νοσταλγούμε και χρόνια που λέγαμε τι ωραίες ήταν οι Πρωτοχρονιές στο «Μεγάλη Βρετανία» λες και όλοι έκαναν Πρωτοχρονιά στο «Μεγάλη Βρετανία», ή νοσταλγούμε ασπρόμαυρες φωτογραφίες της δεκαετίας του 50 και λέμε τι ωραία ήταν τότε τα Χριστούγεννα όμως ξεχνάμε ότι ήταν μια εποχή που πολύς κόσμος δεν είχε να φάει».

Για να καταλήξει:

«Εμείς προτείνουμε μία σύγχρονη αισθητική και πραγματικά προτιμάμε να ξυπνάμε και μια συζήτηση για το τι είναι ωραίο και το πώς λειτουργεί στον δημόσιο χώρο, τι σημαίνει φωτισμός και τι σημαίνει Χριστούγεννα στο κάτω κάτω. Ας προσπαθήσουμε μόνοι μας να δούμε αν λειτουργεί πάνω μας αυτός ο φωτισμός, αν μας αρέσει ή όχι. Όχι επειδή κάποιος μας είπε ότι είναι έτσι ή αλλιώς. Και ας δεχτούμε και ότι είναι κάτι διαφορετικό και ας του δώσουμε χρόνο για να δούμε τι είναι».

Μπακογιάννης: «Μια πόλη δεν είναι μονοθεματική»

Εξάλλου, της χρήσης του συγκεκριμένου διακόσμου υπεραμύνθηκε σε δηλώσεις του στην «Καθημερινή» την περασμένη Παρασκευή και ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης ο οποίος είπε:

«Η Αθήνα είναι μια πόλη ζωντανή, έχει πολλές κοινότητες, πολλές φωνές που δημιουργούν, καινοτομούν. Δεν υιοθετούμε τη λογική της ομογενοποίησης. Μια πόλη δεν είναι μονοθεματική. Η Στέγη μας πρότεινε μια καλλιτεχνική εγκατάσταση, ένα art installation και θεωρώ ότι είναι ωραίο να τα έχεις όλα, το παραδοσιακό και το σύγχρονο, να εκφράζονται όλοι. Το ασφαλές θα ήταν να μην κάνουμε τίποτα».