«Ανέβηκε» από το πρωί της Δευτέρας 30 Σεπτεμβριου, και είναι διαθέσιμη στο κοινό, η νέα πλατφόρμα id.gov.gr για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητας ή την αντικατάσταση της παλιάς μπλε ταυτότητας λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.
Η νέα πλατφόρμα «φιλοδοξεί» να βάλει τέλος στην πολυήμερη αναμονή για ένα ραντεβού έκδοσης νέας ταυτότητας που ταλαιπωρούσε μέχρι σήμερα τους ενδιαφερόμενους πολίτες.
Η διαθεσιμότητα των ψηφιακών ραντεβού αρχίζει από την Τρίτη 1 Οκτωβρίου και μέσω του id.gov.gr διασφαλίζεται ότι διατηρείται η απαιτούμενη χρονική απόσταση μεταξύ τους στην ίδια Αρχή Εκδοσης Δελτίων Ταυτότητας.
Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας.
Σε περίπτωση απώλειας της ταυτότητας σας, θα πρέπει να επιλέξτε Δήλωση απώλειας δελτίου ταυτότητας Ελλήνων πολιτών και στη συνέχεια να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά με την αρμόδια αστυνομική Αρχή, όπου υπάλληλος του αστυνομικού τμήματος θα σας κλείσει το πρώτο διαθέσιμο ραντεβού.
Ομοίως και η καταγγελία για κλοπή του δελτίου ταυτότητας γίνεται αποκλειστικά στο Τμήμα Ασφαλείας ή το Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής όπου συνέβη, ή στην πλησιέστερη Αστυνομική Αρχή, και όχι ηλεκτρονικά.
Αναλυτικά η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού:
Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του, Αρχή Εκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική παρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιροποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση.
Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπεραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
Το αίτημα μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία (1) ώρα πριν από την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού.
Σε διάφορα διαστήματα πριν από την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού, ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατφόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο email που έχει δηλώσει.
Οπως προαναφέρθηκε, ειδικά για την περίπτωση απώλειας ή κλοπής του Αστυνομικού Δελτίου Ταυτότητας ο πολίτης θα πρέπει να επικοινωνήσει τηλεφωνικώς με την αρμόδια Αρχή Εκδοσης, βάσει της διεύθυνσης μόνιμης ή προσωρινής διαμονής του στην Ελλάδα και να ζητήσει τηλεφωνικώς τον προγραμματισμό ραντεβού για την έκδοση νέου Δελτίου Ταυτότητας.
Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και η είσοδος των πολιτών γίνεται με τη χρήση των κωδικών Taxisnet.