Οι ιαπωνικές αρχές περιορίζουν τη χρήση ηλεκτρικών βαλιτσών-σκούτερ μετά την αύξηση των περιστατικών από ξένους επισκέπτες που τις χρησιμοποιούν παράνομα στους δρόμους. Πρόκειται για έναν πρωτότυπο τρόπο μετακίνησης, αντίστοιχο εκείνου με ηλεκτρικά πατίνια, που χρησιμοποιούν συνήθως τουρίστριες.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της βρετανικής Telegraph, μια γυναίκα από την Κίνα έγινε η πρώτη που διώκεται για παράνομη χρήση αποσκευών, καθώς εντοπίστηκε να οδηγεί με ταχύτητα μια τρίτροχη βαλίτσα στα πεζοδρόμια της Οσάκα. Οι βαλίτσες που λειτουργούν με μπαταρία μοιάζουν με κανονικές αποσκευές, αλλά έχουν τιμόνι που εκτείνεται προς τα έξω, επιτρέποντας στους ταξιδιώτες να «οδηγούν» τις αποσκευές τους.
Οι βαλίτσες-σκούτερ έχουν γίνει πολύ δημοφιλείς από σταρ της ποπ μουσικής, με αποτέλεσμα να αυξηθεί κατακόρυφα η χρήση τους σε αρκετές ασιατικές χώρες. Νωρίτερα μέσα στον μήνα οι Αρχές σταμάτησαν ένα αγόρι από την Ινδονησία την ώρα που οδηγούσε τη βαλίτσα του ανάμεσα σε πεζούς στην περιοχή Ντοτονμπόρι της Οσάκα, μια από τις πιο πολυσύχναστες εμπορικές συνοικίες σε όλη την Ιαπωνία.
Η αύξηση των αναφερόμενων περιστατικών έχει αναγκάσει τις Αρχές να εξετάσουν το ενδεχόμενο επαναξιολόγησης των υφιστάμενων κανονισμών, καθώς περισσότεροι ξένοι επισκέπτες επισκέπτονται τη χώρα εν μέσω τουριστικής έκρηξης. Οι ηλεκτρονικές βαλίτσες μπορούν να κινηθούν με ταχύτητα έως και 13 χλμ. την ώρα, ενώ υπάρχουν αναφορές για επιβάτες με βάρος 120 κιλών που ταξιδεύουν για σχεδόν 10 χλμ. πάνω σε βαλίτσες με πλήρως φορτισμένες μπαταρίες.
Σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς, οι συγκεκριμένες αποσκευές ταξινομούνται ως μηχανοκίνητα οχήματα και πρέπει να οδηγούνται με τον σωστό εξοπλισμό ασφαλείας και με άδεια οδήγησης. Δημιουργήθηκαν αρχικά στην Κίνα και έγιναν δημοφιλείς σε όλη την Ασία όταν αστέρες της κορεατικής ποπ άρχισαν να ανεβάζουν βίντεο με τους ίδιους να οδηγούν τις βαλίτσες τους σε συναυλιακές σκηνές και αεροδρόμια – προς τέρψιν των θαυμαστών τους.
Ωστόσο η αύξηση της δημοτικότητας τους έχει προκαλέσει προβλήματα στους επιβάτες που προσπαθούν να φτάσουν με ασφάλεια στον τερματικό σταθμό τους, καθώς οι βαλίτσες επί του παρόντος ανταποκρίνονται στα κριτήρια των χειραποσκευών. Το αεροδρόμιο Ναρίτα, που εξυπηρετεί την ευρύτερη περιοχή του Τόκιο, συστήνει στους επιβάτες να «προσέχουν το περιβάλλον» τους, μετά από περιστατικά «καμικάζι» αναβατών που προκαλούν αναστάτωση.
Το αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο απαγόρευσε τη χρήση των βαλιτσών-σκούτερ στους τερματικούς σταθμούς του τον περασμένο Φεβρουάριο, ώστε να αποφεύγονται οι συγκρούσεις με άλλους ταξιδιώτες. Η Σιγκαπούρη έχει πλέον εισαγάγει αυστηρούς κανόνες στα αεροδρόμιά της για τους χρήστες αυτοκινούμενων βαλιτσών, ενώ το αεροδρόμιο Τσανγκί της Σαγκάης τις έχει απαγορεύσει εντελώς.
Εκτός από τους κανονισμούς των αεροδρομίων, πολλοί Ιάπωνες ζητούν από την κυβέρνηση τη θέσπιση νομοθεσίας για να ρυθμιστεί η αύξηση των συσκευών. Με την πρόοδο των τεχνολογιών κινητήρων και μπαταριών, οι ηλεκτρονικές βαλίτσες είναι μόνο μία από τις πολλές νέες εφευρέσεις που εμπίπτουν σε νομοθετικό κενό – καθώς είναι τεχνικά ταξινομημένες ως οχήματα αλλά δεν μπορούν να οδηγηθούν νόμιμα στους δρόμους, λόγω έλλειψης καθρεφτών και φλας.
Ο Τακέρου Σιμπαγιάμα, ανώτερος επιστήμονας στο Ινστιτούτο Μεταφορών του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου της Βιέννης, είπε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Kyodo News ότι με την γκάμα νέων οχημάτων που πλέον εμπίπτουν στην κατηγορία των μηχανοκίνητων, η Ιαπωνία οφείλει να συζητήσει «αν θα πρέπει να καθιερωθεί μια νέα ταξινόμηση», ώστε να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που προκαλούν οι μετακινήσεις με ηλεκτρικές βαλίτσες.