| Reuters
Επικαιρότητα

Η πανδημία έφερε 16 εκατ. νέους συνδρομητές στο Netflix – πόσοι όμως θα μείνουν;

Η πλατφόρμα έχει το ιδανικό προϊόν για τις (μακρές) ημέρες του εγκλεισμού λόγω κορονοϊού, αλλά προειδοποιεί ότι η αναπάντεχη αύξηση στα έσοδα δεν θα κρατήσει για πολύ
Protagon Team

Πώς μπορεί να περάσει η ώρα για εκατοντάδες εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο που έμειναν στα σπίτια τους λόγω κορονοϊού; Με πολύ ίντερνετ και τηλεόραση είναι μια απάντηση, τι άλλο από μια πλατφόρμα με ταινίες και σειρές.

Δεν είναι, λοιπόν, περίεργο που ο μαζικός εγκλεισμός στο σπίτι ευνόησε το Netflix, το οποίο ανακοίνωσε ότι αύξησε κατά 15,8 εκατομμύρια τους συνδρομητές του σε όλο τον κόσμο μέσα στο πρώτο τρίμηνο του έτους, έναντι αρχικής πρόβλεψης (προ κορονοϊού) για αύξηση κατά επτά εκατομμύρια.

Ο συνολικός αριθμός των συνδρομητών του, διεθνώς, ανέρχεται πλέον σε σχεδόν 183 εκατομμύρια.

Ο αριθμός των νέων συνδρομητών στο πρώτο φετινό τρίμηνο είναι περίπου διπλάσιος σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2019. Το μεγαλύτερο μέρος των νέων συνδρομητών, περίπου 4,4 εκατ., προήλθε από την Ευρώπη, ενώ 2,3 εκατ. από ΗΠΑ και Καναδά.

Το Netflix εκτιμά ότι θα προσθέσει άλλους 7,5 εκατομμύρια συνδρομητές μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2020.

Τα έσοδα του πρώτου τριμήνου του 2020 έφθασαν τα 5,76 δισ. δολάρια (αυξημένα κατά 27% σε σχέση με το περσινό πρώτο τρίμηνο), ενώ τα κέρδη σχεδόν διπλασιάστηκαν στα 709 εκατ. δολάρια, από 344 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Οπως ανέφερε το Reuters, έχει προσλάβει άλλα 2.000 άτομα για να αντεπεξέλθει στην αυξημένη διεθνή ζήτηση. Προειδοποίησε, πάντως, η εταιρεία τους επενδυτές ότι αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης μπορεί να μειωθεί στο δεύτερο εξάμηνο, καθώς οι κυβερνήσεις θα έχουν χαλαρώσει τα περιοριστικά μέτρα και οι άνθρωποι θα αρχίσουν να κυκλοφορούν ξανά.

Από την άλλη πλευρά, το Netflix επισήμανε ότι, εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων, έχουν σταματήσει σχεδόν όλες οι παραγωγές του ανά τον κόσμο και ο προγραμματισμός ορισμένων νέων ταινιών και σειρών θα καθυστερήσει κατά περίπου ένα τρίμηνο. Πάντως, το νέο περιεχόμενο που πρόκειται να προβληθεί αργότερα φέτος, είχε σε μεγάλο βαθμό ετοιμαστεί πριν από την κρίση του κορονοϊού. Οι επενδυτές βλέπουν θετικές προοπτικές και η μετοχή της εταιρείας έχει ανέβει πάνω από 30% μέχρι στιγμής φέτος.

Το μεγάλο ερώτημα, σύμφωνα με τους αναλυτές, είναι πόσους από τους νέους συνδρομητές θα καταφέρει το Netflix να κρατήσει σε μονιμότερη βάση, καθώς θα αυξηθεί σταδιακά ο ανταγωνισμός από άλλες πλατφόρμες streaming, όπως οι Disney Plus και Amazon Prime, ενώ παράλληλα θεωρείται δεδομένη η ύφεση. Το Netflix ξεκαθάρισε ότι δεν εξετάζει καμία αύξηση στις τιμές των συνδρομών του.