Το Βερολίνο μαζί με την Κοπεγχάγη και το Αμστερνταμ θεωρούνται οι πιο φιλικές ευρωπαϊκές πόλεις στο ποδήλατο και κατ’ επέκταση στους ποδηλάτες.
Ωστόσο μια νέα γερμανική έρευνα αποδεικνύει πως ακόμη και στη γερμανική πρωτεύουσα, μια πόλη που βρίθει υποδομών για τη δίτροχη μετακίνηση, ελλοχεύει ο κίνδυνος για τον μέσο ποδηλάτη να καταλήξει στο νοσοκομείο ή -ακόμη χειρότερα- στο νεκροτομείο.
Οπως σημειώνει στην εφημερίδα Zeit ο Ζίγκφριντ Μπρόκμαν, διευθυντής του τμήματος έρευνας ατυχημάτων των Γερμανικών Ασφαλιστικών Εταιρειών, ο κίνδυνος να πεθάνεις σε δυστύχημα με ποδήλατο είναι στη Γερμανία τρεισήμισι φορές μεγαλύτερος σε σχέση με το Ι.Χ. ή τη μοτοσυκλέτα.
Αντίστοιχα, ο κίνδυνος να τραυματιστείς σοβαρά σε δυστύχημα με ποδήλατο είναι κατά επτά φορές μεγαλύτερος σε σχέση με το Ι.Χ. ή την μοτοσικλέτα.
«Ο κίνδυνος σοβαρού ατυχήματος με ποδήλατο σε πυκνοκατοικημένες περιοχές είναι ιδιαιτέρως αυξημένος» τονίζει ο Μπρόκμαν, προσθέτοντας πως «δεν αρκεί η οδηγική παιδεία απέναντι στους ποδηλάτες. Πρέπει να κατασκευαστούν επειγόντως ειδικές πίστες εντός πόλεως για ποδήλατα, προκειμένου να μη θρηνήσουμε θύματα».
Επίσης, κατά τον Μπρόκμαν, πρέπει να υπάρξει ευρύτερη παιδεία όσον αφορά το ποδηλατικό κράνος, το οποίο σώζει ζωές.
Οπως δείχνει η έρευνα, μόλις το 19% των ποδηλατών (κυρίως δε οι ηλικιωμένοι) το φορούν στις μετακινήσεις τους, απόδειξη πως ακόμη και στην αρχετυπικά πειθαρχημένη Γερμανία μερικά πράγματα απλά δεν μπορείς να τα επιβάλεις στο συλλογικό… υποσυνείδητο.