Η ταινία «A rainy day in New York» φέρει την υπογραφή του Γούντι Αλεν. Και μόνο στο άκουσμα του τίτλου «Μια βροχερή μέρα στη Νέα Υόρκη», θέλεις να τη δεις. Ποιος ξέρει καλύτερα τη Νέα Υόρκη από τον διάσημο σκηνοθέτη; Κανείς!
Η πρωταγωνιστική τετράδα απαρτίζεται από τους Τζουντ Λο, Τιμοτέ Σαλαμέ, Σελένα Γκόμεζ και Ελ Φάνινγκ. Οι φωτογραφίες που έχουν κυκλοφορήσει με σκηνές από την ταινία, αναδύουν φρεσκάδα και ομορφιά και σου ανοίγουν την όρεξη για μία ακόμα ταινία της σκηνοθετικής διάνοιας, που έχει καταφέρει επί τόσα χρόνια να μεταφέρει με χιούμορ ακόμη και τις πιο σοβαρές νευρώσεις του σύγχρονου ανθρώπου.
Κι όμως. Αυτή η ταινία, κινδυνεύει να μείνει για πάντα «στο ράφι», εξαιτίας των κατηγοριών για σεξουαλική κακοποίηση που πλήττουν σοβαρά το όνομα του Γούντι Αλεν, αν και δεν έχουν εξακριβωθεί. Με άλλα λόγια, ο σκηνοθέτης καλείται να πληρώσει τα σπασμένα στο όνομα ολόκληρου του κινήματος του #MeToo, χωρίς να έχει καν αποδειχθεί ότι είναι ένοχος γι’ αυτό που κατηγορείται.
Οπως αναφέρει και ο Guardian, τα Amazon Studios του μεγιστάνα Τζεφ Μπέζος ανακοίνωσαν ότι «δεν ορίστηκε ποτέ ημερομηνία κυκλοφορίας της συγκεκριμένης ταινίας». Η πρεμιέρα λοιπόν, αναβάλλεται επ’ αόριστον, στον απόηχο ενός σκανδάλου που δεν έχει καν εξακριβωθεί! Μετά δε, από τέτοια δυσφήμιση είναι άγνωστο πώς μπορεί να σωθεί το τελευταίο αυτό κινηματογραφικό δημιούργημα του Αλεν και να βγει τελικά στις αίθουσες. Σύμφωνα με υπολογισμούς, η παραμονή της ταινίας στο ράφι, θα κοστίσει 25 εκατομμύρια δολάρια στα στούντιο Amazon.
Η εταιρεία Amazon, με την οποία ο σκηνοθέτης υπέγραψε το 2016 συμφωνία για πέντε ταινίες, είχε και στο παρελθόν αντιμετωπίσει προβλήματα διανομής σε κινηματογραφικές αίθουσες για την προηγούμενη ταινία του, το «Wonder Wheel» το 2017. Αιτία, οι επαναλαμβανόμενες κατηγορίες της θετής κόρης του, Ντίλαν Φάροου, ότι την είχε κακοποιήσει σεξουαλικά το 1992, όταν εκείνη ήταν επτά ετών.
Ο Αλεν έχει αρνηθεί κατηγορηματικά τα όσα ισχυριζόταν η Φάροου. Και υπενθυμίζει ότι οι αστυνομικές αρχές, όσο διεξοδικά κι αν ερεύνησαν, δεν βρήκαν ποτέ κάποιο ενοχοποιητικό στοιχείο και η υπόθεση δεν πήρε ποτέ τον δρόμο για το δικαστήριο. Ο σκηνοθέτης, όπως και άλλοι, έχουν αποδώσει τις καταγγελίες της Ντίλαν Φάροου σε πλύση εγκεφάλου της μητέρας της, Μία Φάροου, η οποία ήταν οργισμένη που ο Αλεν την εγκατέλειψε.
Σε κάθε περίπτωση η σκιά έμεινε. Και μέσα στη γενικευμένη φρενίτιδα με τις τόσες (όψιμες) καταγγελίες σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης να αμαυρώνουν το άλλοτε λαμπερό Χόλιγουντ, ο Αλεν φαίνεται ότι ακόμη και αν είναι αθώος, κινδυνεύει να δει την καριέρα του να τελειώνει άδοξα, χωρίς καν να μπορεί να βρει διανομή για την ταινία του.
Παρασυρμένοι από την κοινή γνώμη που στράφηκε ξαφνικά ενάντια στον άλλοτε δημοφιλέστατο Γούντι, δύο από τους πρωταγωνιστές, η Σελένα Γκόμεζ και ο Τιμοτέ Σαλαμέ είχαν δηλώσει πριν από μερικούς μήνες ότι μετάνιωσαν που συνεργάστηκαν μαζί του. Και αργότερα δώρισαν την αμοιβή τους από την ταινία στην καμπάνια «Time’s Up» που πολεμά τη σεξουαλική παρενόχληση και κακοποίηση στο Χόλιγουντ.
Την περασμένη Τρίτη, 28 Σεπτεμβρίου 2018, ανακοινώθηκε ότι ο παραγωγικότατος Γούντι μάλλον δεν πρόκειται να γυρίσει άλλη ταινία μέσα στο 2019, πράγμα που σημαίνει ότι θα είναι η πρώτη φορά μέσα σε 44 χρόνια που δεν θα καθίσει στην καρέκλα του σκηνοθέτη. Τον Ιούνιο του 2018, προσπαθώντας να αντιμετωπίσει τις ανανεωμένες κατηγορίες της Ντίλαν Φάροου με χιούμορ, είχε πει ότι όλα αυτά, τον κατάντησαν να αποτελεί την ιδανική αφίσα για το κίνημα του #MeToo.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι κατά τη διάρκεια της τόσο πλούσιας καριέρας του, ο 82χρονος σήμερα σκηνοθέτης και ηθοποιός, δεν έχει κατηγορηθεί για σεξουαλική επίθεση ή παρενόχληση από καμία συνεργάτιδά του. Ο,τι ακουγόταν εις βάρος του, προερχόταν πάντα από την πλευρά της Φάροου. Δεν είναι λίγοι άλλωστε, εκείνοι που λένε ότι όλα αυτά είναι κατασκευασμένα από την πρώην σύζυγό του, ηθοποιό Μία Φάροου, η οποία φτάνει στο σημείο να επιστρατεύσει ακόμη και την ίδια της την κόρη, εναντίον του.
Το 2016, σε μία εκ βαθέων συνέντευξή του στον Guardian, είχε πει ότι όλος αυτός ο σάλος που είχε προκληθεί, τον επηρέασε με πολύ άσχημο τρόπο: «Υπάρχουν τραύματα που μας αποδυναμώνουν-κι αυτό ακριβώς μου συνέβη. Ολα αυτά τα χτυπήματα της ζωής δεν με έκαναν πιο δυνατό. Νομίζω ότι είμαι πιο αδύναμος. Πιστεύω ότι υπάρχουν πράγματα που πλέον δεν μπορώ να αντέξω, όπως θα μπορούσα να αντέξω όταν ήμουν νεότερος».