Η Κιμ Καρντάσιαν αποφάσισε να κάνει μποϊκοτάζ σε Facebook και Instagram, καλώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να σταματήσουν την διάδοση μίσους και παραπληροφόρησης.
Η Αμερικανίδα αποφάσισε να «παγώσει» για ένα 24ωρο τους λογαριασμούς της, ωθώντας και άλλες διασημότητες, όπως η Κέρι Ουάσινγκτον, η Τζένιφερ Λόρενς, η Κέιτι Πέρι, ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο και ο Σάσα Μπάρον Κοέν να κάνουν το ίδιο.
«Η διάδοση ψευδών ειδήσεων στα social media έχει σοβαρό αντίκτυπο στις εκλογές μας και υπονομεύει την Δημοκρατία» δήλωσε η Καρντάσιαν σε ένα tweet που έκανε, καθώς συμμετείχε στην εκστρατεία «Stop Hate for Profit» που πιέζει το Facebook να καταργήσει τη ρητορική μίσους.
Το παράδειγμα της Καρντάσιαν ακολούθησαν όχι μόνο διάφοροι σελέμπριτις, αλλά και χιλιάδες εκ των συνολικά 188 εκατομμύρια ακολούθων της στο Instagram (η Κιμ έχει έναν από τους 10 κορυφαίους λογαριασμούς παγκοσμίως) οι οποίοι με την σειρά τους κάλεσαν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να κάνουν περισσότερα ώστε να σταματήσουν την εξάπλωση παραπληροφόρησης χρησιμοποιώντας το hashtag #StopHateForProfit.
Η 39χρονη τηλεοπτική σταρ και επιχειρηματίας κάνει εσχάτως φιλότιμες προσπάθειες να επιφέρει την κοινωνική αλλαγή, θέτοντας το ζήτημα της κλιματικής αλλαγής σε εκατομμύρια οπαδών της και ασκώντας πίεση στον Λευκό Οίκο για να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις της ποινικής δικαιοσύνης.
Και όπως φαίνεται, η πίεση αυτή ήδη επέφερε κάποιους καρπούς, καθώς κινητοποίησε το Facebook, με την εταιρεία να αναφέρει την Τετάρτη το πρωί πως «θα συνεργαστεί με ομάδες πολιτικών δικαιωμάτων και εμπειρογνώμονες για την ανάπτυξη περισσότερων εργαλείων για την καταπολέμηση της ρητορικής μίσους».
Οι πιο κακόπιστοι (ή απλώς πραγματιστές του καπιταλισμού made in America) θα σπεύσουν να πουν ότι το Facebook έκανε την ανακοίνωση αυτή αφού τα είδε για λίγο… σκούρα σε οικονομικό επίπεδο.
Αμέσως μετά το tweet της Κιμ, η μετοχή του Facebook έχασε τα στηρίγματά της, χάνοντας πάνω από 3 δολάρια της ονομαστικής της αξίας – ενώ σε αυτά συνυπολογίζονται και οι (μεγάλες) απώλειες σε διαφημιστικά έσοδα μετά το πάγωμα του λογαριασμού τόσων διασήμων στο Instagram όσο και στο Facebook.
Η εκστρατεία πάντως, που ξεκίνησε πριν μερικές εβδομάδες από αμερικανικές οργανώσεις, όπως η Anti-Defamation League, NAACP και η Color of Change, έχει βρει την υποστήριξη δεκάδων μεγάλων εταιρειών, οι οποίες έχουν προχωρήσει σε διαφημιστικό μποϊκοτάζ στο Facebook.
Στα τέλη Ιουνίου και στις αρχές Ιουλίου, σχεδόν 400 εταιρείες αποφάσισαν να σταματήσουν προσωρινά τις διαφημίσεις στο Facebook.
Εταιρείες όπως η Coca-Cola, η Hershey και η Patagonia ήταν μεταξύ των πρώτων που έκαναν μποϊκοτάζ.
Σε αυτές εντάχθηκαν τα Walmart, McDonald’s και Geico.
Όλο αυτό οδήγησε σε απώλεια εκατομμυρίων σε έσοδα για τον γίγαντα των social media τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, σύμφωνα με το Forbes.