Ο τρόπος του κωμικού Κρις Ροκ ως οικοδεσπότη στην 88η απονομή των βραβείων Οσκαρ, δεν ήταν ακριβώς διασκεδαστικός ή κωμικός όπως κανείς θα περίμενε. Απαντώντας σε όλους εκείνους που αντέδρασαν για την απουσία αφροαμερικανού υποψηφίου ηθοποιού για τα βραβεία, κατέθεσε έναν μονόλογο… ευχάριστη έκπληξη. Χωρίς ευαισθησίες, λαϊκισμούς, χωρίς να προκαλεί το κοινό αίσθημα, ο Κρις Ροκ έβαλε τα πράγματα στη σωστή τους θέση.
«Αυτά είναι τα πιο άγρια, τρελά Οσκαρ που έχουν παρουσιαστεί ποτέ, επειδή προέκυψε όλη αυτή η διαμάχη. Δεν υπάρχουν μαύροι υποψήφιοι και όλοι μου λένε “Κρις, πρέπει να μποϊκοτάρεις (την τελετή). Κρις, πρέπει να παραιτηθείς. Πρέπει να παραιτηθείς”. (…) Πώς γίνεται αυτοί που σου λένε να παραιτηθείς να είναι πάντα άνεργοι; Ποτέ κάποιος εργαζόμενος δεν θα σου πει να παραιτηθείς. Καταρχάς, γιατί διαμαρτυρόμαστε; Η μεγάλη ερώτηση είναι: γιατί σε αυτά τα Οσκαρ; Γιατί τώρα; Είναι η 88η τελετή της Ακαδημίας, το οποίο σημαίνει πως όλο αυτό το πράγμα με την έλλειψη μαύρων υποψηφίων έχει συμβεί τουλάχιστον άλλες 71 φορές. Εντάξει;»
Στη συνέχεια του μονολόγου του και με λέξεις κοφτές, καθαρές και απόλυτες είπε: «Πρέπει να καταλάβετε πως συνέβαινε (το ίδιο) στα ’50s, στα ’60s – ξέρετε, ένα από εκείνα τα χρόνια στη δεκαετία του ’60 που ο Σίντνεϊ (Πουατιέ) δεν έβγαλε ταινία. Είμαι σίγουρος πως δεν υπήρχαν μαύροι υποψήφιοι εκείνα τα χρόνια. Ας πούμε το ’62 ή το ’63 οι μαύροι δεν διαμαρτύρονταν. Γιατί; Επειδή, ξέρετε, εκείνη την περίοδο διαμαρτυρόμασταν για αληθινά πράγματα. Ημασταν πολύ απασχολημένοι με το να μας βιάζουν και να μας λιντσάρουν για να μας νοιάζει το ποιος κέρδισε το Οσκαρ φωτογραφίας. Ξέρετε, όταν η γιαγιά σου κρέμεται από ένα δέντρο, είναι πραγματικά δύσκολο να σε απασχολεί το βραβείο καλύτερου ξενόγλωσσου ντοκιμαντέρ μικρού μήκους»
Αναφερόμενος μάλιστα στην Τζέιντα Πίνκετ Σμιθ και τον Γουίλ Σμιθ που έκαναν μποϊκοτάζ στα Οσκαρ λόγω της απουσίας αφοραμερικανών υποψηφίων στις τέσσερις κατηγορίες ερμηνείας, ο Κρις Ροκ ήταν «χειρουργικά» σκληρός και απίστευτα αποστομωτικός: «Η Τζέιντα νευρίασε; Η Τζέιντα είπε πως δεν θα έρθει, θα διαμαρτυρηθεί. Mα αυτή δεν παίζει σε μια τηλεοπτική σειρά; Η Τζέιντα θα μποϊκοτάρει τα Οσκαρ. Το να μποϊκοτάρει η Τζέιντα τα Οσκαρ είναι σαν εγώ να μποϊκοτάρω τα εσώρουχα της Ριάνα. Καταλαβαίνω γιατί είσαι θυμωμένη Τζέιντα. Η Τζέιντα είναι θυμωμένη επειδή ο άνδρας της ο Γουίλ δεν προτάθηκε για το “Concussion”. Το καταλαβαίνω, το καταλαβαίνω. Πες την αλήθεια Τζέιντα. Θύμωσες, δεν είναι δίκαιο πως ο Γουίλ δεν προτάθηκε παρότι ήταν τόσο καλός (στην ταινία). Ναι, έχεις δίκιο. Δεν ήταν όμως δίκαιο και το ότι ο Γουίλ πληρώθηκε 20 εκατ. δολάρια για το “Wild Wild West”. Εντάξει;».
«Ημασταν πολύ απασχολημένοι με το να μας βιάζουν και να μας λιντσάρουν για να μας νοιάζει το ποιος κέρδισε το Οσκαρ φωτογραφίας. Ξέρετε, όταν η γιαγιά σου κρέμεται από ένα δέντρο, είναι πραγματικά δύσκολο να σε απασχολεί το βραβείο καλύτερου ξενόγλωσσου ντοκιμαντέρ μικρού μήκους»
Τέλος, πολύ έξυπνα είπε πως το πραγματικό πρόβλημα είναι οι κατηγορίες των Οσκαρ από μόνες τους. Το γεγονός δηλαδή ότι βραβεύονται άνδρες και γυναίκες χωριστά. «Ξέρετε κάτι, αν θέλετε μαύρους υποψήφιους κάθε χρόνο, πρέπει απλά να δημιουργήσετε μαύρες κατηγορίες. Αυτό χρειάζεστε. Το κάνετε ήδη με τους άνδρες και τις γυναίκες. Σκεφτείτε το: δεν υπάρχει πραγματικός λόγος για να έχετε μια γυναικεία και μια ανδρική κατηγορία στην υποκριτική. Δεν είναι αγωνίσματα του στίβου. Ο Ρόμπερτ ντε Νίρο δεν είπε ποτέ “Καλύτερα να χαλαρώσω λίγο με την υποκριτική μου ώστε να μπορέσει να με φτάσει η Μέριλ Στριπ” (…) Αυτή είναι η πραγματική ερώτηση. Η πραγματική ερώτηση που όλοι θέλουν να κάνουν, που όλος ο κόσμος θέλει να μάθει την απάντησή της, είναι: υπάρχει ρατσισμός στο Χόλυγουντ; Είναι ρατσιστές στο Χόλυγουντ; Ξέρετε, πρέπει να το δείτε αυτό από τη σωστή πλευρά. Είναι ρατσιστές από την άποψη πως καίνε σταυρούς; Οχι. Είναι ρατσιστές από την άποψη πως σε χρησιμοποιούν σαν σκλάβο; Οχι. Οχι, όχι, όχι. Είναι ένα διαφορετικό είδος ρατσισμού. (…) Είναι ρατσιστές στο Χόλυγουντ; Φυσικά και είναι ρατσιστές στο Χόλυγουντ! Δεν είναι όμως ο ρατσισμός που έχετε συνηθίσει. Το Χόλυγουντ έχει τον ρατσισμό που έχουν οι αδελφότητες. Είναι σαν να λένε “Σε συμπαθούμε Ρόντα, αλλά δεν είσαι μέλος της αδερφότητάς μας”. Ετσι είναι το Χόλυγουντ. Τα πράγματα όμως αλλάζουν».
Τέλος, έθεσε το θέμα των ευκαιριών. Πού γέρνει η ζυγαριά στην επιλογή λευκών ή μαύρων για τους περισσότερους ρόλους…
«Αυτό που προσπαθώ να πω είναι πως το θέμα δεν είναι να μποϊκοτάρουμε κάτι. Απλά θέλουμε μια ευκαιρία. Θέλουμε οι μαύροι ηθοποιοί να έχουν τις ίδιες ευκαιρίες με τους λευκούς ηθοποιούς. Αυτό είναι όλο. Οχι μόνο μία φορά. Ο Λίο (Λεονάρντο Ντι Κάπριο) κερδίζει από ένα σπουδαίο ρόλο κάθε χρόνο και, ξέρετε, όλοι εσείς παιδιά, παίρνετε σπουδαίους ρόλους συνέχεια. Τι γίνεται όμως με τους μαύρους ηθοποιούς;».
Αραγε όσοι ζητούσαν από τον Κρις Ροκ να παραιτηθεί της παρουσίασης των βραβείων Οσκαρ, επιμένουν στην άποψή τους μετά από αυτήν του την εμφάνιση;