Είναι ένας από αυτούς τους λόγους που οι δημοσιογράφοι χαίρονται που είναι… δημοσιογράφοι. Να τους δίνεται η ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις για τις νεότερες προκλήσεις στο επάγγελμά τους με τους κορυφαίους του είδους, να μαθαίνουν ποιες είναι οι νέες τάσεις αλλά και οι απειλές για τη δημοσιογραφία, να βγουν έστω και για λίγο από τα στενά εθνικά σύνορα και να γίνουν μέλη ενός διεθνούς φόρουμ.
Από τις 13 έως και τις 15 Ιουνίου το GEN Summit, το τριήμερο ετήσιο συνέδριο όπου συμμετέχουν περισσότερα από 700 κορυφαία στελέχη μέσων ενημέρωσης από όλο τον κόσμο, θα προσφέρει αυτά και ακόμα περισσότερα, στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος.
Το Global Editors Network (GEN) είναι ένα διεθνές δημοσιογραφικό δίκτυο που απαρτίζεται από διευθύνοντες συμβούλους, διευθυντές σύνταξης και υψηλόβαθμα στελέχη εντύπων, οπτικοακουστικών και ηλεκτρονικών μέσων από όλο τον κόσμο.
Ανάμεσα στα ηχηρά ονόματα που θα μιλήσουν στο φετινό GEN Summit περιλαμβάνεται αυτό της Katharine Viner, διευθύντριας του ομίλου του Guardian με ναυαρχίδα τη γνωστή εφημερίδα που έχει βραβευθεί με Πούλιτζερ για τις αποκαλύψεις της όσον αφορά τα έγγραφα της NSA τα οποία διέρρευσαν από τον Εντουαρντ Σνόουντεν. Η Viner, θεωρείται ο ιθύνων νους πίσω από την οικονομική ανάκαμψη του ομίλου και το επιτυχημένο μοντέλο των δωρεών από τους αναγνώστες έτσι ώστε να παραμείνει σε υψηλά επίπεδα το δημοσιογραφικό προϊόν του ομίλου αλλά και το περιεχόμενο του site δωρεάν προσβάσιμο από όλους.
Η τεχνητή νοημοσύνη, οι εφαρμογές χρήσης του ήχου και πώς αυτά επηρεάζουν την «κατανάλωση» ειδήσεων είναι ένα από τα θέματα-προκλήσεις του συνεδρίου. Ενας από τους πλέον πρωτοπόρους του χώρου που έχει ασχοληθεί με θέματα τεχνολογίας και μέσων ενημέρωσης είναι ο δημιουργός των Google News Khrishna Bharat, ο οποίος πλέον διδάσκει στο Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ. Στην ομιλία του, ο κ. Bharat θα θέσει τον προβληματισμό του για τις επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης και των «έξυπνων» εφαρμογών στη δημοσιογραφία και στη δημοκρατία.
Ειδήμων στο θέμα της τεχνητής νοημοσύνης είναι και η Amy Webb, πρώην συνεργάτιδα του Guardian. Η κ. Webb είναι καθηγήτρια Στρατηγικής Πρόβλεψης στη Σχολή Επιχειρήσεων Stern της Νέας Υόρκης και ιδρυτής του βραβευμένου Ινστιτούτου Future Today, ενώ έχει διατελέσει σύμβουλος της ηγεσίας του Λευκού Οίκου και πολυεθνικών εταιρειών σε θέματα τεχνητής νοημοσύνης.
Δύο ακόμα προκλήσεις για το GEN Summit –πέρα από αυτή της τεχνητής νοημοσύνης- αποτελούν η «δημοσιογραφία βίντεο» (video journalism), η οποία θεωρείται ότι διανύει τη χρυσή εποχή της, καθώς και η επαλήθευση των πληροφοριών, το αντίδοτο για τα fake news και την προπαγάνδα.
Με ενδιαφέρον αναμένεται η ομιλία του John Micklethwait, διευθυντή (editor in chief) του Bloomberg, ο οποίος επιβλέπει το περιεχόμενο σε όλες τις πλατφόρμες, συμπεριλαμβανομένης της ροής ειδήσεων, των ενημερωτικών δελτίων, των περιοδικών, της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου, καθώς και των ερευνητικών υπηρεσιών του, συμπεριλαμβανομένου του Bloomberg Intelligence. Ακόμα θα μιλήσουν οι: Ben Rudolf, διευθυντής του τμήματος Νέας Δημοσιογραφίας της Microsoft, Jesper Doub, διευθυντής της Υπηρεσίας Ειδησεογραφικών Συνεργασιών της Facebook, Dominique Nora, διευθύντρια του γαλλικού περιοδικού L’ Observateur, Wang Lu, media manager της China Media Group, Lauren Indvik, αρχισυντάκτρια του Vogue Business και πολλοί άλλοι – οι ομιλητές προσεγγίζουν τους 80 σύμφωνα με το πρόγραμμα του συνεδρίου.
Ο ρόλος του Protagon
Βασικό ρόλο στη λήψη της απόφασης του Global Editors Network για τη διεξαγωγή του φετινού συνεδρίου του στην Αθήνα έπαιξε το Protagon.gr, ως partner του GEN Summit. Ο εκδότης-διευθυντής του Protagon Χρήστος Μεμής, μέλος του Advisory Board του Global Editors Network, έπεισε τους ξένους συναδέλφους του ότι η Αθήνα δικαιούται και αυτή να φιλοξενήσει τη μεγάλη γιορτή της δημοσιογραφίας, μετά το Παρίσι, το Χονγκ Κονγκ, τη Βαρκελώνη, τη Βιέννη, τη Λισαβόνα. Kερασάκι στην… αθηναϊκή τούρτα το επιβλητικό Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Τα υπόλοιπα ήλθαν μόνα τους: ένα γενναιόδωρο Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος που ανέλαβε τη διόλου ευκαταφρόνητη δαπάνη παραχώρησης τού (υπό κρατική διοίκηση πλέον) Κέντρου, ένας δήμαρχος (Γιώργος Καμίνης) που έριξε στη μάχη της διοργάνωσης όλες τις ειδικές υπηρεσίες του Δήμου Αθηναίων, μια αεροπορική εταιρεία (Aegean) που διευκόλυνε τη μεταφορά εκατοντάδων ανθρώπων και μερικές από τις μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις (Mytilineos, Παπαστράτος, Coca Cola 3E, Αθηναϊκή Ζυθοποιία) καθώς και η Ένωση Οινοπαραγωγών του Αμπελώνα της Πελοποννήσου – ΕΝΟΑΠ, που συμβάλλουν με τις χορηγίες τους.
Τι ελπίζει κανείς ότι θα αφήσει πίσω του αυτό το συνέδριο; Στους δημοσιογράφους περισσότερη γνώση γύρω από το επάγγελμά τους. Στην Αθήνα και στην Ελλάδα την καλή κουβέντα εκατοντάδων opinion leaders που δεν θα τους βρίσκαμε ποτέ συγκεντρωμένους έτσι, όλους μαζί, στο Δέλτα του Φαλήρου.
ΟΛΕΣ ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ GEN SUMMIT ΕΔΩ
Τι είναι ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ;
Μια ανοικτή συζήτηση στην παράλληλη εκδήλωση του GEN SUMMIT 2019 που συνδιοργανώνει το Protagon με το Global Editors Network
ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ-TRUST: Πώς την ορίζουμε στη σημερινή εποχή, πόσο εύκολο είναι να την αποδείχνουμε και, κυρίως, πόσο εύκολο είναι να τη διατηρούμε;
Με την ευκαιρία του GEN SUMMIT 2019, το Protagon και το Global Editors Network διοργανώνουν παράλληλη εκδήλωση με αυτό το θέμα.
Την Πέμπτη, 13 Ιουνίου, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, εκπρόσωποι επιχειρήσεων και ΜΜΕ θα συζητήσουν τις προκλήσεις που ο καθένας τους αντιμετωπίζει.
Μεταξύ άλλων, ο Παύλος Τσίμας συνομιλεί με τον Marc Firestone, President of External Affairs and General Counsel της Philip Morris International, διερευνώντας αν και πόσο το όραμα μιας καπνοβιομηχανίας για έναν κόσμο χωρίς τσιγάρο μπορεί να γίνει πιστευτό.
Παράλληλα o Ο Σπύρος Παπαγεωργίου Πρόεδρος του IAB Hellas, ο Θωμάς Γεράκης της Marc, ο Αντώνης Καλογερόπουλος του Reuters Institute of Journalism και ο Χρήστος Χαρπαντίδης της Παπαστράτος «ανακρίνονται» από πάνελ οκτώ δημοσιογράφων σε μια ανταλλαγή απόψεων που εξετάζει ζητήματα ελευθερίας του Τύπου, fake news, αξιοπιστίας δημοσκοπήσεων, επιχειρηματικής ηθικής, κοινωνικής προσφοράς και ειλικρίνειας/διαφάνειας στη σχέση με τους καταναλωτές.
Οι οκτώ δημοσιογράφοι είναι (με αλφαβητική σειρά): Κώστας Γιαννακίδης, Γιώργος Κουβαράς, Νίκη Λυμπεράκη, Χρήστος Μιχαηλίδης, Γιώργος Παππούς, Μαρία Σαράφογλου, Τάσος Τέλλογλου, Αντώνης Φουρλής