Η πολιτεία της Καλιφόρνιας βρίσκεται πολύ κοντά στην ψήφιση ενός νόμου που θα μπορούσε να μειώσει τη μελέτη στο σπίτι και να ελαττώσει έτσι το άγχος για μαθητές και γονείς.
Η συζήτηση για την αποτελεσματικότητα της μελέτης στο σπίτι απασχολεί εδώ και πολύ καιρό τους εκπαιδευτικούς, με τους υποστηρικτές να λένε ότι βοηθά στην προετοιμασία των παιδιών για μετέπειτα επιτυχία και τους αντιπάλους να επιμένουν ότι όχι μόνο βλάπτει την ψυχική υγεία τους, αλλά μπορεί να επιβαρύνει αδικαιολόγητα και τους γονείς.
Ο νόμος «Υγιής Μελέτη στο Σπίτι», ο οποίος έχει περάσει και από τα δύο νομοθετικά σώματα της πολιτείας, αλλά πρέπει να υπογραφεί και από τον κυβερνήτη, ζητεί, όπως γράφουν οι Times, από τους δασκάλους να εξετάζουν εάν οποιαδήποτε εργασία που ανατίθεται απαιτεί γονική υποστήριξη και πρόσβαση στην τεχνολογία.
Η βουλευτής Πιλάρ Σκιάβο συνέγραψε το νομοσχέδιο ύστερα από συνομιλία με την εννιάχρονη κόρη της, η οποία ρώτησε αν μπορούσε να «απαγορεύσει τη μελέτη στο σπίτι».
Οι υποστηρικτές του νομοσχεδίου παραθέτουν έρευνα που διεξήχθη ανάμεσα σε μαθητές Γυμνασίου από τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Challenge Success. Η έρευνα βρήκε ότι το 45% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι η μελέτη στο σπίτι ήταν μια μεγάλη πηγή άγχους και το 52% θεώρησε ότι ο μεγαλύτερος όγκος των εργασιών που ανατίθενται στους μαθητές μετά το σχολείο είναι απλώς για να τους κρατούν απασχολημένους, χωρίς άλλη ουσιαστική αξία.
Το Challenge Success διαπίστωσε το 2020 ότι οι μαθητές με υψηλότερο φόρτο εργασίας ανέφεραν συμπτώματα εξάντλησης και δυσκολιών ύπνου και ότι αφιερώνοντας περισσότερο χρόνο στη μελέτη κατ’ οίκον δεν βελτίωσαν τις βαθμολογίες τους στις εξετάσεις.
Η Ενωση Διαχειριστών των Σχολείων της Πόλης του Σαν Ντιέγκο προέτρεψε τους νομοθέτες να περάσουν τον νόμο. «Αυτό το νομοσχέδιο θα αντιμετωπίσει τις βλαβερές συνέπειες του υπερβολικού αριθμού ασκήσεων που ανατίθενται στους μαθητές για το σπίτι ή των κακοσχεδιασμένων εργασιών», ανέφερε η Ενωση. «Υπερβολικές εργασίες και μελέτη για το σπίτι συνδέονται με αδικαιολόγητο άγχος, πονοκεφάλους, εξάντληση, στέρηση ύπνου, απώλεια βάρους και στομαχικές διαταραχές».
Η συσχέτιση μεταξύ της μελέτης για το σπίτι και της ακαδημαϊκής επιτυχίας είναι δύσκολο να μετρηθεί, λένε οι ειδικοί, αν και ορισμένοι έχουν διαπιστώσει ότι οι μεγαλύτεροι μαθητές επωφελούνται από την πρόσθετη εργασία.
Μια μελέτη του 2006 από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, στο Ρίβερσαϊντ, έδειξε ότι στο δημοτικό σχολείο η κατ’ οίκον εργασία δεν είχε καμία σχέση με τα ακαδημαϊκά επιτεύγματα. Μέχρι το γυμνάσιο, ωστόσο, οι μαθητές που μελετούσαν κατ’ οίκον είχαν καλύτερες επιδόσεις από αυτούς που δεν το έκαναν.
Η συζήτηση αναζωπυρώθηκε όχι μόνο λόγω αυξημένης ευαισθητοποίησης για την ψυχική υγεία των νέων, αλλά και από την άνοδο των chatbot Τεχνητής Νοημοσύνης όπως το ChatGPT.
Η τεχνολογία επιτρέπει στα παιδιά να εξαπατούν τους δασκάλους, ζητώντας από την ΤΝ απαντήσεις, αντί να κάνουν τις εργασίες μόνα τους. Ερευνες δείχνουν ότι οι δάσκαλοι φοβούνται τον αντίκτυπο της ΤΝ στις τάξεις τους. Μια έρευνα της Pew Research φέτος ανέφερε ότι το ένα τέταρτο όσων διδάσκουν μαθήματα από το νηπιαγωγείο έως τη 12η τάξη –δηλαδή από την ηλικία των πέντε έως τα 18– είπαν ότι η χρήση εργαλείων ΤΝ στην εκπαίδευση έκανε περισσότερο κακό παρά καλό. Περίπου το ένα τρίτο είπε ότι υπήρχε περίπου ίσος βαθμός οφέλους και βλάβης.