Η Ρόζαμουντ Πάικ ως η μάχιμη δημοσιογράφος Μαρί Κόλβιν στην ταινία «A Private War» | Aviron Pictures
Επικαιρότητα

Η ιστορία μιας ρεπόρτερ που πέθανε για την αλήθεια

Η ηθοποιός Ρόζαμουντ Πάικ εμφανίζεται στην ταινία «A Private War», υποδυόμενη τη Μαρί Κόλβιν, μια από τις πιο μάχιμες δημοσιογράφους της γενιάς της, η οποία σκοτώθηκε στη Συρία το 2012
Protagon Team

Η Μαρί Κόλβιν υπήρξε μια δυναμική βρετανίδα δημοσιογράφος των Sunday Times που, για τις ανάγκες του ρεπορτάζ, ταξίδεψε στις πιο επικίνδυνες περιοχές της υφηλίου -και τελικά έμελλε να χάσει την ζωή της σε μια απ’ αυτές, την εμπόλεμη Συρία, το 2012.

Η ταινία «A Private War» σε σκηνοθεσία του Μάθιου Χάινμαν βρίσκει την Ρόζαμουντ Πάικ στο ρόλο της Κόλβιν και έχει θέμα την πιο επικίνδυνη αποστολή της δημοσιογράφου, στην πόλη Χομς της Συρίας όπου, το 2012, έχασε την ζωή της όταν ένας εκρηκτικός μηχανισμός γεμάτος καρφιά έσκασε δίπλα της.

Η Πάικ μιλάει στην ιταλική Corriere σχετικά με την εμπειρία της αυτή, την οποία χαρακτηρίζει «τρομακτική από κάθε άποψη, καθώς έπρεπε να σεβαστώ την εμπιστοσύνη και τη μνήμη των ανθρώπων που γνώρισαν κι αγάπησαν την Κόλβιν».

«Έχουν περάσει μόνο έξι χρόνια κι η μνήμη της είναι πιο ζωντανή από ποτέ, τόσο ανάμεσα σε συγγενείς και φίλους, όσο και στην βρετανική κοινή γνώμη», λέει η ηθοποιός.

Η Πάικ υποδύεται την Μαρί Κόλβιν, τη δυναμική βρετανίδα δημοσιογράφο των Sunday Times

Η 39χρονη Πάικ αναρωτήθηκε μάλιστα, όπως λέει, αν θα ήταν σωστό να ασχοληθεί με μια τραγωδία τόσο νωπή ακόμη στη μνήμη πολλών -ειδικά καθώς, όπως μαρτυρά κι ο τίτλος, η ταινία εισβάλλει και στην ιδιωτική πλευρά της Κόλβιν. «Μιλάμε για μια εξωπραγματική γυναίκα που πλήρωσε ένα πολύ υψηλό τίμημα ταξιδεύοντας στα πιο βίαια μέρη της Γης και γινόμενη μάρτυρας των πιο φρικτών εικόνων και καταστάσεων», τονίζει.

Η Κόλβιν είχε πει σε μια ανύποπτη φάση: «φοβάμαι να γεράσω, αλλά τρέμω και να πεθάνω νέα», και η κουβέντα συνεχίζεται από εκεί, με την Πάικ να επισημαίνει πως «η Μαρί είχε σκοτεινές πτυχές στην προσωπικότητα της, την εξάρτησή της από το αλκοόλ. Ποτέ της δεν προσποιήθηκε ότι είναι τέλεια».

Η Πάικ επισημαίνει πως «η Μαρί είχε σκοτεινές πτυχές στην προσωπικότητα της»

Όπως λέει, έκανε σκληρή προσπάθεια να ταυτιστεί με την πραγματική Μαρί, μέχρι και στις ανεπαίσθητες κινήσεις της, τον τρόπο που άγγιζε το ύφασμα που κάλυπτε το μάτι που έχασε στη Σρι Λάνκα, ως και τη φωνή της αρειμάνιας καπνίστριας.

«Κυρίως, όπως μου εξήγησε κι ο σκηνοθέτης, προσπάθησα να την απεικονίσω ως μια μάχιμη δημοσιογράφο που θεωρούσε υποχρέωσή της να πάει εκεί όπου οι άλλοι δεν πήγαιναν. Χωρίς ανθρώπους όπως την Μαρί δεν θα μπορούσαμε να γνωρίζουμε τίποτα για αυτή την πραγματικότητα που εκτυλίσσεται στη Συρία», προσθέτει με νόημα.

«Μου αρέσει να χάνομαι στον χαρακτήρα που υποδύομαι», λέει και αυτό συνέβη όντως, ειδικά με γυναίκες που είναι τόσο θαρραλέες. Και αποκαλύπτει πως το επόμενο κινηματογραφικό πρότζεκτ στο οποίο θα αναμειχθεί θα είναι μια βιογραφία της Μαρί Κιουρί, σε σκηνοθεσία της Ιρανής Μαριάν Σατραπί. «Κι η Κιουρί υπήρξε μια γυναίκα που ακολούθησε την δική της πορεία, αγνοώντας την κρίση των υπολοίπων γύρω της», λέει.

Ωστόσο, παραδέχεται πως στην παρούσα φάση ο χαρακτήρας της Κόλβιν «άφησε βαθιά σημάδια μέσα μου: ήταν μια γυναίκα που κοίταξε ανθρώπους στα μάτια και μοιράστηκε μαζί τους στιγμές της βίαιης καθημερινότητας. Κάποιους εξ’ αυτών τους είδε να πεθαίνουν μπροστά της. Γι’ αυτόν τον λόγο και η δημοσιογραφία είναι τόσο θεμελιώδους σημασίας σήμερα, περισσότερο από ποτέ, επειδή η Μαρί έκανε την διαφορά ανάμεσα σε ένα ορυμαγδό από fake news και πολιτικούς ηγέτες που θέλουν να σιωπήσουν τα ΜΜΕ», καταλήγει η Πάικ.