Στα χέρια του γερμανικού εκδοτικού ομίλου Alex Springer, πέρασε το Politico, το αμερικανικό δημοσιογραφικό site, που άλλαξε την κάλυψη της αμερικανικής πολιτικής σκηνής στην ψηφιακή εποχή.
Η μεταβίβαση σε γερμανική εταιρεία ενός από τα σήματα κατατεθέν της ψηφιακής δημοσιογραφίας των ΗΠΑ, είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα των μεγάλων αλλαγών στο διεθνές επιχειρηματικό τοπίο στον Τύπο, αναφέρει χαρακτηριστικά η Washington Post.
Tο Politico ιδρύθηκε το 2007 από τους βετεράνους δημοσιογράφους της Post, Τζον Χάρις και Τζιμ ΒάντεΧαϊ με αποστολή να καλύπτει το Κογκρέσο, πολιτικές εκστρατείες και τα λόμπι στην Ουάσινγκτον.
Ο Μάικ Αλεν, επίσης από την Post, ανέλαβε το πολιτικό ρεπορτάζ και έγινε ένα από τα πρόσωπα της αποκλειστικά ψηφιακής έκδοσης. Το Politico ακολούθησε τη συνταγή των μικρών και γρήγορων κειμένων, που συνδυάζουν την είδηση με την ανάλυσή της και πολλές πληροφορίες εκ των έσω. Η συνταγή αυτή αποδείχθηκε εξαιρετικά δημοφιλής και έτσι το site επεκτάθηκε και το 2014 απέκτησε αδελφό με ευρωπαϊκό προσανατολισμό, το Politico.eu, με συνιδιοκτήτη τον Alex Springer.
Ο γερμανικός όμιλος θα αποκτήσει πλήρη έλεγχο της ευρωπαϊκής έκδοσης , όπως και του Protocol, ένα site με νέα από τον χώρο της τεχνολογίας. Ο ίδιος κατέχει επίσης, το Business Insider και την πλειοψηφία των μετοχών στο newsletter Morning Brew, όσον αφορά τα αμερικανικά ΜΜΕ.
Ο Ρόμπερτ Αλμπριτον θα παραμείνει εκδότης του Politico, ενώ οι εργαζόμενοι έλαβαν ένα σημείωμα, στο οποίο η διεύθυνση ανέφερε ότι δεν θα αλλάξει κάτι στη δουλειά τους σε κανένα επίπεδο.
Ο Αλμπριτον δήλωσε ότι η εταιρεία του θα βρεθεί σε καλύτερη θέση αν αγοραστεί από μία μεγαλύτερη με διεθνείς ικανότητες και φιλοδοξίες.
Οπως αναφέρει η Post, ο Σπρίνγκερ πλήρωσε ένα δισ. δολάρια για να αγοράσει το Politico, το οποίο, σε αντίθεση με άλλα ΜΜΕ, βασίζεται κυρίως στις συνδρομές και στις χορηγίες, παρά στις διαφημίσεις.
Η επιτυχία του Politico φαίνεται και από το γεγονός ότι στελέχη του έκαναν ακριβές μεταγραφές στο Axios, ανταγωνιστική έκδοση αντίστοιχης φιλοσοφίας και άλλοι δημιούργησαν ένα τρίτο πολιτικό site, το Punchbowl News.
Η φήμη του για ουδετερότητα ήταν σημαντικός παράγοντας για την εξαγορά του, είπε ο Ματίας Ντέπφνερ, διευθύνων σύμβουλος της Axel Springer.
«Η αντικειμενική ποιοτική δημοσιογραφία είναι πιο σημαντική από ποτέ και πιστεύουμε και οι δύο πλευρές ότι είναι απαραίτητη η δημοσιογραφική ανεξαρτησία και το αντικειμενικό ρεπορτάζ. Είναι απαραίτητα για την ανάπτυξή μας και την επιτυχία μας», είπε χαρακτηριστικά.