Όταν η Apple επιβεβαίωσε τον περασμένο Μάρτιο ότι προχώρησε στην εξαγορά της Texture, μιας υπηρεσίας ψηφιακών περιοδικών, πολλοί αναρωτήθηκαν κατά πόσο το «Netflix των περιοδικών», όπως ονομάζεται η εφαρμογή, μπορεί να επεκταθεί και σε… εφημεριδίστικη βάση, δίνοντας το «φιλί της ζωής» στη (καλή κι αξιόπιστη) δημοσιογραφία.
Η Texture ξεκίνησε το 2010 και η συνδρομητική της υπηρεσία προσφέρει απεριόριστη πρόσβαση σε πάνω από 220 περιοδικά, μεταξύ των οποίων τα People, New Yorker, Vanity Fair, National Geographic και Vogue με μηνιαία συνδρομή 10 δολαρίων, καθώς το επενδυτικό της σχήμα στηρίζεται από έξι εκδότες, μεταξύ των οποίων οι Condé Nast, Hearst και News Corp.
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που η Texture θα ενώσει τις δυνάμεις της με την Apple και θα φέρει τον εντυπωσιακό κατάλογο των περιοδικών της από παγκόσμιους εκδότες. Τονίζουμε πως εστιάζουμε στην ποιοτική δημοσιογραφία από έγκυρες πηγές, ενώ παράλληλα ενισχύουμε τον θεσμό τον περιοδικών που είναι τόσο σημαντικούς για τους χρήστες που απολαμβάνουν το σωστό περιεχόμενο», έλεγε τότε η ανακοίνωση της εταιρείας.
Ουσιαστικά, με την εξαγορά αυτή, η Apple αποπειράται να γεμίσει το κενό που αφήνει η υποχώρηση του Facebook από την διανομή ειδήσεων. Θυμίζουμε πως το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο, μετά από την σκληρή κριτική που δέχτηκε για παρουσίαση ψευδών ειδήσεων και για χειραγώγηση της κοινής γνώμης, ανακοίνωσε τον περασμένο Ιανουάριο ότι θα μειώσει δραστικά τις δημοσιεύσεις που βλέπουν οι χρήστες του από ΜΜΕ.
Φυσικά, το πραγματικό στοίχημα της Apple δεν είναι μόνο η ενίσχυση των εσόδων της από ψηφιακό περιεχόμενο και υπηρεσίες, αλλά το κατά πόσο θα καταφέρει να πείσει και τους «εφημεριδάδες», δηλαδή την Washington Post, τους New York Times και την Wall Street Journal, να συμμετάσχουν στο όλο εγχείρημα.
Όλες αυτές οι εφημερίδες περιορίζουν τον αριθμό των ιστοριών ή των νέων που μπορούν να διαβάσουν οι χρήστες χωρίς συνδρομή. Η Washington Post, για παράδειγμα, χρεώνει 10 δολάρια το μήνα για πρόσβαση, ενώ οι New York Times κοστίζουν 15 δολάρια το μήνα και η Wall Street Journal 37 δολάρια το μήνα.
Δεν είναι ακόμα σαφές, σύμφωνα με τα αμερικανικά ΜΜΕ, εάν η Apple επιδιώκει να προσθέσει ιστορίες από τις εφημερίδες στην ίδια υπηρεσία συνδρομής 9,99 δολαρίων ή αντ’ αυτού να προσφέρει το ίδιο περιεχόμενο με την μορφή add-on και με ένα μικρό επιπλέον κόστος.
Όπως επισημαίνεται, οι εφημερίδες δεν θα έχουν τα ίδια έσοδα όπως με τις δικές τους συνδρομές και μπορεί να μην θέλουν να είναι μέρος της συγκεκριμένης υπηρεσίας. Είναι, ωστόσο, πιθανό ότι θα επιλέξουν να μπουν στο Texture δεδομένου ότι διαμέσου της εφαρμογής αυτής, θα έχουν πρόσβαση σε περισσότερες από 1,3 δισεκατομμύρια συσκευές παγκοσμίως.
Πάντως η Apple παραμένει, όπως λέει, προσηλωμένη προς την κατεύθυνση της καλής δημοσιογραφίας –άλλωστε, πέρυσι η εταιρεία προσέλαβε την Λόρεν Κερν, πρώην αρχισυντάκτρια του New York Magazine για να γίνει η πρώτη αρχισυντάκτρια της εφαρμογής News της Apple.
«Είμαστε αφοσιωμένοι στην ποιοτική δημοσιογραφία και θέλουμε να βοηθήσουμε τα περιοδικά να συνεχίσουν να παράγουν όμορφα σχεδιασμένες και ενδιαφέρουσες ιστορίες για τους χρήστες», είχε δηλώσει ο Εντι Κιου, αντιπρόεδρος της Apple κατά την εξαγορά της Texture. Μένει να δούμε αν θα πείσει και τους μεγάλους της καθημερινής ενημέρωσης.