Μίλβα, η φλογερή «La Rossa» των Ιταλών | EPA
Επικαιρότητα

H «αλεπού της αγάπης» Μίλβα κλείνει τα 80 της χρόνια

La Rossa την αποκαλούν στην Ιταλία λόγω του κατακόκκινου χρώματος των μαλλιών της και μπαίνει στην ένατη δεκαετία της ζωής της, συμβουλεύοντας τους νέους τι πρέπει να κάνουν προκειμένου να παραμείνουν για πάντα αειθαλείς
Protagon Team

Εγινε διάσημη διεθνώς τη δεκαετία του ’60 τραγουδώντας την «Τζένη των πειρατών» και στην Ελλάδα τη δεκαετία του ’90 μέσα από τη συνεργασία της με τον Θάνο Μικρούτσικο και το τραγούδι «Θάλασσα».

Η Μίλβα, γνωστή στην Ελλάδα και ως «Αλεπού της Αγάπης» (από το τραγούδι «Volpe D’ Amore») ή La Rossa, η Κοκκινομάλλα των Ιταλών, κλείνει τα 80 της χρόνια με πολλές εκδηλώσεις να την τιμούν στην πατρίδα της -ειδικά στην γενέτειρα της, το Γκόρο.

Και παρ’ όλο που ύστερα από 50 χρόνια στη σκηνή έχει πια αποσυρθεί, εδώ και αρκετό καιρό βιώνει μια νέα δημοφιλία: από τη στιγμή που η γνωστή ισπανική σειρά Casa De Papel αποφάσισε να βάλει στο σάουντράκ της τη διασκευή της Μίλβα στο «Bella Ciao», το ιταλικό αντιστασιακό τραγούδι του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ξαφνικά τόσο ο αντιφασιστικός ύμνος όσο και η Μίλβα άρχισαν να τραγουδιούνται ξανά.

Στην αρχή της σταδιοδρομίας της η Μίλβα τραγούδησε στο Μιλάνο κοντά στον σκηνοθέτη Τζόρτζο Στρέλερ στην «Οπερα της Πεντάρας» των Μπέρολτ Μπρεχτ και Κουρτ Βάιλ. «Το θέατρο είναι το πάθος μου», θυμάται η ιταλίδα ντίβα. «Αγαπώ τα ποιήματα του Μπέρτολτ Μπρεχτ και τη μουσική του Κουρτ Βάιλ ή του Χανς Αϊσλερ. Παρουσίασα την ‘Οπερα της Πεντάρας’ στην Ιταλία και στη Γαλλία».

Στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και του ’90 συνεργάστηκε με τον ανανεωτή του αργεντίνικου τάνγκο Αστορ Πιατσόλα και ξεκίνησε τη συνεργασία με τον διάσημο ιταλό συνθέτη Ενιο Μορικόνε.

Συνολικά, ηχογράφησε πάνω από 170 δίσκους σε διάφορες γλώσσες και έδωσε εκατοντάδες συναυλίες σε πολλές χώρες της Γης, ωστόσο τα τελευταία χρόνια αποσύρθηκε στην ιδιωτική της ζωή, κάνοντας απειροελάχιστες εμφανίσεις.

Στο φεστιβάλ Σαν Ρέμο το 2007 (EPA/CLAUDIO ONORATI)

«Μου λείπει η σκηνή» παραδέχεται η ίδια, «αλλά χρειάζομαι περισσότερο χρόνο για τον εαυτό μου. Όλη μου τη ζωή ζούσα υπό πίεση, εργάστηκα υπερβολικά. Θέλω να ταξιδέψω στον κόσμο, να ακούσω καινούργιες μουσικές και να γνωρίσω διαφορετικές θρησκείες. Μέχρι τώρα ταξίδευα μόνο για επαγγελματικούς λόγους. Δεν είχα ποτέ χρόνο να γνωρίσω πραγματικά τις χώρες και τους ανθρώπους. Όλα γύριζαν μόνο γύρω από το τραγούδι. Δυστυχώς ο χρόνος κυλά γρήγορα και δεν προλαβαίνεις να τον αξιοποιήσεις» είπε πριν από χρόνια η ιταλίδα τραγουδίστρια στην Ντόιτσε Βέλε.

Μιλώντας στην ιταλική εφημερίδα Corriere, η Ιλβα Μπιολκάτι (όπως είναι το πραγματικό της όνομα), υποστηρίζει πως η τρίτη ηλικία, για την ίδια αποτελεί, ίσως λόγω αρκετού περισσευούμενου χρόνου, την αφορμή προκειμένου «να αναδημιουργήσουμε νέες ισορροπίες, να κάνουμε τις αξιολογήσεις μας και εντέλει να φτάσουμε σε ένα επιθυμητό επίπεδο σοφίας».

Ως προς το ποια συμβουλή δίνει στις νέες γενιές, η ίδια θεωρεί πως «ένας νέος πρέπει να διακινδυνεύει, να είναι φιλόδοξος, να είναι διατεθειμένος να φτάσει έως το τέλος μιας διαδρομής. Αυτό είναι και το μήνυμα που ήθελα πρόσφατα να μεταφέρει η κόρη μου στο Σαν Ρέμο». (Σ.Σ: Εκεί η Μίλβα αδυνατούσε να παρευρεθεί.)

 

Στο Λούμπεκ της Γερμανίας, το 2005 (EPA/Wolfgang Langenstrassen)

Γιατί, όπως αναφέρει στη συνέντευξή της, και η ίδια η 80χρονη τραγουδίστρια νιώθει «απολύτως ισορροπημένη και αναποφάσιστη για όλα, όπως πριν από 60 χρόνια, όταν ξεκίνησα την καριέρα μου. Και είναι τιμή που η γενέτειρά μου, το Γκόρο, θα μου αφιερώσει μια συναυλία με τοπικούς καλλιτέχνες στις 20 Ιουλίου».

Λοιπόν, Μίλβα, μετανιώνετε για κάτι;

«Θα σας απαντήσω με τον τίτλο ενός από τα καλύτερα μου τραγούδια που ερμήνευσα στα γερμανικά: ‘Keine Stunde, tut mir Leid’ (σ.σ: σημαίνει ‘δεν έχω χρόνο, λυπάμαι’). Ε, λοιπόν, όχι, δεν έχω χρόνο για να μετανιώσω για τίποτα», καταλήγει με νόημα η ιταλίδα ντίβα.