Ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου | Intimenews/ΤΖΑΜΑΡΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Επικαιρότητα

Γαβρόγλου: «Καλό για την εκπαίδευση το κουδούνι στις 9»

Ο υπουργός Παιδείας υπεραμύνθηκε της μετάθεσης της έναρξης των μαθημάτων, ενώ αναφέρθηκε και στις αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στα τριτοβάθμια ιδρύματα
Protagon Team

Στο πολυσυζητημένο θέμα της χρονικής μετάθεσης έναρξης μαθημάτων από τις 8:15 στις 9:00), αλλά και στις αλλαγές που ανακοινώθηκαν στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αναφέρθηκε σε συνέντευξή του ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου.

Μιλώντας την Πέμπτη στην ΕΡΤ, ο κ. Γαβρόγλου είπε για την αλλαγή της ώρας ότι θα είναι «καλό για την εκπαίδευση, μετά για τους μαθητές και μετά για τους γονείς». «Το πιστοποιούν και επιστημονικές μελέτες», πρόσθεσε.

Είναι σημαντικό κάθε χρονιά να ανοίγουν τα σχολεία με καλύτερες προϋποθέσεις, είπε ακόμη και υπογράμμισε σχετικά με το ζήτημα της στέγασης των αναπληρωτών ότι θα πρέπει «να δουν και οι τοπικές κοινωνίες πώς θα λύσουν το θέμα της στέγασης των εκπαιδευτικών και των φοιτητών».

Τάχθηκε υπέρ της ενίσχυσης των διακριτών ρόλων Εκκλησίας-Πολιτείας, «ώστε κάθε θεσμός να ξέρει τα όριά του» και τάχθηκε υπέρ της διατήρησης της πρωινής προσευχής λέγοντας ότι «μέρος του πολιτισμού και της κουλτούρας μας».

Για το θέμα του απολυτηρίου είπε ότι «είναι σημαντικό θέμα να αναβαθμίσουμε το απολυτήριο. Είναι ευκαιρία και στοίχημα για όλους μας».

Παράλληλα, σημείωσε για μια ακόμη φορά ότι η λύση που έχει προταθεί προέρχεται από την ανάγκη επίλυσης του προβλήματος ανυπαρξίας της Γ’ Λυκείου. «Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή Γ’ Λυκείου. Το σχολείο έχει γίνει πάρεργο του πανεπιστημίου», σχολίασε.

Όπως είπε ακόμη ότι το 2020 οι εισακτέοι στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα έχουν μπροστά τους μία «εντελώς νέα αρχιτεκτονική των πανεπιστημίων», με αναδεδειγμένο τον μορφωτικό τους ρόλο.

Σε ό,τι αφορά την κριτική του προέδρου της ΟΛΜΕ Νίκου Παπαχρήστου σχετικά με τον κίνδυνο εμφάνισης φαινομένων βαθμοθηρίας και φροντιστηριοποίησης της Γ’ Λυκείου, ο υπουργός σημείωσε ότι «ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ δε μπορεί να λέει ότι τα μέλη του είναι επιρρεπή σε πιέσεις», καθώς επίσης και ότι «το φροντιστήριο διδάσκει τεχνικές για να περνάνε τα παιδιά τις εξετάσεις, ενώ το σχολείο έχει σκοπό να μορφώνει τα παιδιά».

Τέλος, Για την κατάργηση των Λατινικών από τις Πανελλαδικές και απαντώντας στην Τασούλα Καραγεωργίου, πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, η οποία έκανε λόγο για «χωρίς περίσκεψη εξαγγελία», σχολίασε ότι «δεν έχει ακουστεί κανένα επιχείρημα υπέρ της διατήρησης του μαθήματος».

«Δε λέμε ότι τα λατινικά δεν χρειάζονται», είπε και πρόσθεσε ότι «θέλουμε να προστατέψουμε την αξιοπρέπεια κάποιων αντικειμένων. Για να αλλάξει η διδασκαλία των Λατινικών πρέπει να αλλάξει μία ολόκληρη νοοτροπία».