| Aris Oikonomou/ SOOC
Επικαιρότητα

«Φρένο» στις προσφορές «1+1» των σούπερ μάρκετ θέλει να βάλει ο Σκρέκας

Το υπουργείο Ανάπτυξης εκτιμά ότι τέτοιου είδους προωθητικές ενέργειες λειτουργούν τελικά παραπλανητικά για τους καταναλωτές, οι οποίοι φτάνουν να αγοράζουν περισσότερο προϊόν απ' όσο πραγματικά χρειάζονται
Protagon Team

Μία εκ πρώτης όψεως σπασμωδική κίνηση από το υπουργείο Ανάπτυξης, στην προσπάθειά του να αντιμετωπίσει το εκρηκτικό πρόβλημα με τον πληθωρισμό και την ακρίβεια στα ράφια των σούπερ μάρκετ, αποκάλυψε την Πέμπτη η «Καθημερινή»: ο Κώστας Σκρέκας σκοπεύει να περιορίσει, αν όχι να απαγορεύσει, τις προσφορές «1+1», προκειμένου να μην… αγοράζουν περισσότερο προϊόν από όσο χρειάζονται οι καταναλωτές!

Οπως σημείωσε η «Καθημερινή», σε ρεπορτάζ της Δήμητρας Μανιφάβα, πρόκειται για μέτρο με το οποίο το υπουργείο Ανάπτυξης έχει τρεις στόχους:

α) οι μειώσεις στις τιμές να έχουν πιο μόνιμο χαρακτήρα,

β) ο καταναλωτής να μπορεί να κάνει πιο εύκολα σύγκριση τιμών μεταξύ προϊόντων αλλά και μεταξύ αλυσίδων και,

γ) να επιτύχει μεγαλύτερη διαφάνεια τόσο στον καθορισμό των τιμών όσο και στις σχέσεις μεταξύ προμηθευτών και λιανεμπόρων.

Το υπουργείο Ανάπτυξης θέλει να επιβάλει περιορισμούς σε αυτού του είδους τις προωθητικές ενέργειες. Οπως ανέφερε το ρεπορτάζ, το 70% σε αξία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ πωλείται υπό κάποιο καθεστώς προωθητικής ενέργειας, γεγονός που, σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, ουσιαστικά οδηγεί σε παραπλάνηση τους καταναλωτές επειδή δεν συνηθίζουν να συγκρίνουν τιμή μονάδας και επειδή, νομίζοντας ότι οι προσφορές π.χ. του τύπου «1+1 δώρο» τους συμφέρουν, φτάνουν συχνά να αγοράζουν μεγαλύτερες ποσότητες από αυτές που πραγματικά χρειάζονται.

Σε δηλώσεις του στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, ο κ. Σκρέκας είπε ότι «παρατηρείται τα προϊόντα προσφορών είτε κατά μόνας είτε “1+1” να είναι για περίοδο μιας εβδομάδας. Αυτή η πρακτική των σούπερ μάρκετ έχει ως αποτέλεσμα ένας πολίτης να “στοκάρει” με προϊόντα: αντί να πάρει ένα σαμπουάν που χρειάζεται, αναγκάζεται να πάρει 1+1 για να το πάρει σε προσφορά, ενώ χρειάζεται μόνο ένα. Τελικά αυτό δεν βοηθάει στο να έχουμε μια σταθερά χαμηλή τιμή στα προϊόντα».

Ο υπουργός Ανάπτυξης πρόσθεσε ότι «εμείς θέλουμε ένα μεγάλο ποσοστό από αυτές τις προωθητικές εκπτώσεις να περάσουν στη μόνιμη τιμή του, όχι στην προσφορά. Αντί να έχει μία προωθητική ενέργεια 1+1 για μία βδομάδα τον μήνα και να πετύχει μόνο εκείνη τη βδομάδα να το πάρει σε προσφορά ο καταναλωτής, να υπάρχει μία μόνιμα χαμηλή τιμή στα προϊόντα. Αυτό λέγεται every day low price στο εξωτερικό και θέλουμε να το εφαρμόσουμε στην Ελλάδα, μέσω μιας νέας μεταρρύθμισης που θα έρθει από το υπουργείο Ανάπτυξης».