Εφέτος καταγράφηκαν στην Πόλη του Φωτός 337 ατυχήματα που συνδέονται με ηλεκτρικά πατίνια και σκούτερ, ενώ το 2021 είχαν καταγραφεί 247 | Shutterstock
Επικαιρότητα

«Φρένο» στα ηλεκτρικά πατίνια εξετάζει το Παρίσι

Πιθανόν ο δήμος να μην ανανεώσει τις άδειες των τριών φορέων εκμετάλλευσης 15.000 ενοικιαζόμενων (και μη ρυπογόνων) οχημάτων που κυκλοφορούν στην πόλη, εξαιτίας ανησυχιών που εκφράζουν πεζοί αλλά και οδηγοί για τη δημόσια ασφάλεια στους δρόμους και στα πεζοδρόμια
Protagon Team

Το Παρίσι εξετάζει το ενδεχόμενο να απαγορεύσει τα 15.000 ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά πατίνια που κυκλοφορούν στην πόλη, εξαιτίας των ανησυχιών που εκφράζουν οι πεζοί αλλά και οι οδηγοί για τη δημόσια ασφάλεια στους δρόμους και στα πεζοδρόμια της πόλης.

Σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα Guardian, η δήμαρχος του Παρισιού Αν Ινταλγκό εξετάζει το ενδεχόμενο να μην ανανεώσει τις άδειες των τριών φορέων εκμετάλλευσης, δηλαδή των εταιρειών Lime, Dott και Tier, οι οποίες λήγουν σε τρεις μήνες (τον Φεβρουάριο του 2023). Ο αντιδήμαρχος Νταβίντ Μπελιάρ, από το κόμμα των Πρασίνων, που είναι αρμόδιος για τις μεταφορές στο Παρίσι, δήλωσε πριν από λίγες ημέρες, ότι «οι οχλήσεις που προκαλούνται από τα ηλεκτρικά πατίνια, τόσο προς τους πεζούς όσο και προς τους οδηγούς, υπερτερούν πλέον των πλεονεκτημάτων τους για την πόλη».

Hλεκτρικά πατίνια προς ενοικίαση, σε χώρο στάθμευσης οχημάτων, σε δρόμο του Παρισιού (REUTERS/Charles Platiau/File Photo)

Εφέτος καταγράφηκαν 337 ατυχήματα που συνδέονται με ηλεκτρικά πατίνια και σκούτερ, ενώ το 2021 είχαν καταγραφεί 247. Τα ηλεκτρικά πατίνια με πρόσβαση μέσω εφαρμογών smartphone λειτουργούν στο Παρίσι από το 2018, αλλά μετά από καταγγελίες για την άναρχη ανάπτυξή τους, το 2020, οι δημοτικές αρχές μείωσαν τον αριθμό των φορέων εκμετάλλευσης σε τρεις, παρέχοντάς τους το δικαίωμα τριετούς σύμβασης, με την προϋπόθεση ότι η ταχύτητα των σκούτερ θα περιοριζόταν στα 20 χλμ. ανά ώρα. Παράλληλα, επέβαλε καθορισμένες περιοχές στάθμευσης, καθώς στα πεζοδρόμια ολόκληρης της γαλλικής πρωτεύουσας γίνεται χαμός από παρκαρισμένα ηλεκτρικά πατίνια, με συνέπεια οι πεζοί να παραπονιούνται ότι δεν μπορούν πλέον να περπατήσουν στην ίδια τους την πόλη.

Οι φορείς εκμετάλλευσης των συγκεκριμένων οχημάτων πρότειναν περαιτέρω ρυθμίσεις, συμπεριλαμβανομένων του ελέγχου ταυτοτήτων ώστε να βεβαιώνονται ότι όσοι χρησιμοποιούν τα πατίνια είναι άνω των 18 ετών, τη στερέωση πινακίδων κυκλοφορίας, ώστε η αστυνομία να μπορεί να εντοπίζει τους παραβάτες του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, και την αποτροπή της μεταφοράς περισσότερων του ενός επιβατών.

«Πολλοί το έβλεπαν σαν παιχνίδι, έβαζαν επάνω τα παιδιά τους και γελούσαν οδηγώντας τα. Η απαγόρευσή των ηλεκτρικών πατινιών είναι μια καλή ιδέα για όσους δεν συμπεριφέρονται με σοβαρότητα» λέει η 58χρονη Ντεμιλά, διευθύντρια πολυκαταστήματος, η οποία επίσης οδηγεί ηλεκτρικό πατίνι στους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας.

«Εχουν δίκιο οι δημοτικές αρχές που προσπαθούν να ρυθμίσουν το ζήτημα» δηλώνει με τη σειρά της η 53χρονη Φαμπιέν, δημοσιογράφος στο επάγγελμα, η οποία έχει αγοράσει ένα ηλεκτρικό πατίνι προκειμένου να κινείται στους πολυσύχναστους δρόμους της πόλης και να μεταβαίνει στην εργασία της. «Υπάρχει μια τάση, ωστόσο, να ρίχνουμε όλη την ευθύνη στις εταιρείες ενοικίασης. Για τα περισσότερα ατυχήματα ή την κακή οδηγική συμπεριφορά ευθύνονται κυρίως οι χρήστες».

Shutterstock

Από την πλευρά τους, οι τρεις εταιρείες ενοικίασης ηλεκτρικών πατινιών υποστηρίζουν ότι «πρόκειται για μέσα μετακίνησης που προσφέρουν μια άριστη εναλλακτική επιλογή, αντί του ασφυκτικά γεμάτου από κόσμο μετρό ή των ρυπογόνων αυτοκινήτων. Εχουν πιο προσιτή τιμή, διευκολύνουν τους χρήστες που γνωρίζουν πώς να τα χρησιμοποιούν σωστά και ρυπαίνουν ασύγκριτα λιγότερο, έως και μηδενικά, το περιβάλλον».