Νίκος Φίλης και Χαρά Κεφαλίδου, τομεάρχες Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΙΝΑΛ αντίστοιχα | ΙΝΤΙΜΕΝΕWS/CreativeProtagon
Επικαιρότητα

Φίλης, Κεφαλίδου κατά Κεραμέως: Γέμισε την τροπολογία με άρθρα για να μην ψηφίσουμε το voucher

ΣΥΡΙΖΑ και Κίνημα Αλλαγής κατήγγειλαν την υπουργό Παιδείας για σκοπιμότητα και επιχείρηση πολιτικής εκμετάλλευσης στο θέμα του επιδόματος των 200 ευρώ προς τους εκπαιδευτικούς. Υποστήριξαν ότι η τροπολογία είχε επί τούτω και άλλα άρθρα, με συνέπεια να μην μπορούν να την ψηφίσουν
Protagon Team

Μικροπολιτικά παιχνίδια, τακτικισμούς, σκοπιμότητα ακόμα και προπαγάνδα της Νίκης Κεραμέως στο θέμα του voucher των 200 ευρώ προς τους εκπαιδευτικούς, κατήγγειλε την Πέμπτη η αντιπολίτευση, αξιωματική και έλλασων, η οποία βρέθηκε στο επίκεντρο της κριτικής τής υπουργού Παιδείας, επειδή την Τετάρτη ΣΥΡΙΖΑ και Κίνημα Αλλαγής καταψήφισαν τη σχετική τροπολογία.

Ως γνωστόν, η κυρία Κεραμέως παρουσίασε στη Βουλή την τροπολογία για το επίδομα προς τους 160.000 εκπαιδευτικούς, δασκάλους και καθηγητές, ώστε να προμηθευτούν τεχνολογικό εξοπλισμό. Και έπειτα, με ανάρτησή της στο Twitter, κατηγόρησε τα κόμματα της αντιπολίτευσης ότι δεν υπερψήφισαν την τροπολογία.

Ωστόσο, όπως επεσήμαναν ο Νίκος Φίλης, βουλευτής και τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, και η Χαρά Κεφαλίδου, βουλευτής και τομεάρχης Παιδείας του ΚΙΝΑΛ, η κυρία Κεραμέως είχε φροντίσει να εντάξει το άρθρο για το voucher προς τους εκπαιδευτικούς σε μια τροπολογία με άλλα άρθρα που δεν μπορούσαν να ψηφίσουν, εκβιάζοντας έτσι την αρνητική ψήφο τους για να την εκμεταλλευτεί πολιτικά.

Ο κ. Φίλης σε δήλωσή του κατηγόρησε την υπουργό Παιδείας για «φτήνια». Και ανέφερε: «Αλλη μια φορά η κυβέρνηση Κυριάκου Μητσοτάκη κατέφυγε στο γνωστό κόλπο να θέτει μαζί, στην ίδια τροπολογία, μια θετική ρύθμιση με τέσσερις – πέντε αρνητικές, ώστε στη συνέχεια να μπορεί να “ταΐζει” με ψέματα τον πάντα πρόθυμο μηχανισμό προπαγάνδας και διαστρέβλωσης. Έτσι, αντί να φέρει ξεχωριστά τη ρύθμιση για τα voucher των 200 € στους εκπαιδευτικούς (ποσό φυσικά ανεπαρκές για αγορά εξοπλισμού τηλεκπαίδευσης), τη «φύτεψε» σε τροπολογία που ταυτόχρονα περιείχε ρυθμίσεις για την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, την αξιολόγηση των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, την ΕΘΑΑΕ κ.λπ. Το έκανε, γνωρίζοντας φυσικά την αρνητική στάση της αντιπολίτευσης για αυτές τις διατάξεις. Το έκανε ώστε να μπορεί να συκοφαντήσει στη συνέχεια τον ΣΥΡΙΖΑ, που διαρκώς από τις αρχές του 2020 ζητάει για την τηλεκπαίδευση κάλυψη της δαπάνης των εκπαιδευτικών από το κράτος. Όπως παλιότερα συκοφαντούσε τον ΣΥΡΙΖΑ ότι δεν θέλει προσλήψεις εκπαιδευτικών, επειδή καταψηφίζει… τον Προϋπολογισμό!»

Η κυρία Κεφαλίδου βγήκε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ την Πέμπτη και εξήγησε ότι η τροπολογία είχε τέσσερα άρθρα. «Καλώς ή κακώς ψηφίζεται στο σύνολό της και όχι κατά άρθρο», είπε η βουλευτής Δράμας και επεσήμανε ότι στην ίδια τροπολογία υπήρχε άρθρο και για τα διπλά μηχανογραφικά, με το οποίο το ΚΙΝΑΛ δεν μπορούσε να συμφωνήσει.

«Αν είχαμε τη δυνατότητα να ψηφίσουμε αυτήν την τροπολογία, το άρθρο για την ενίσχυση των εκπαιδευτικών για απόκτηση τεχνολογικού εξοπλισμού, εμείς θα ήμασταν θετικοί», είπε η κυρία Κεφαλίδου, για να επισημάνει, δε, ότι κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή ότι το Κίνημα Αλλαγής έκανε και δύο προτάσεις για το θέμα του συγκεκριμένου επιδόματος.

Η ίδια είπε ότι η απόφαση για καταψήφιση δεν ελήφθη χωρίς βάσανο. «Ανάμεσα στο αν υπάρχει ένα επίδομα προς τους εκπαιδευτικούς και το πώς θα μπαίνουν τα παιδιά μας στο πανεπιστήμιο, κρίναμε ότι είναι σημαντικότερο το δεύτερο», είπε, για να συμπληρώσει: «Δεν μπορεί η κυρία Κεραμέως, η οποία ψήφισε νόμο το 2021, να έρχεται τον δικό της νόμο να τον ξανααλλάζει», είπε.

Το ΚΙΝΑΛ εξέδωσε και ανακοίνωση εξηγώντας τη στάση του απέναντι στο θέμα του voucher.

«Δυστυχώς, η κυβέρνηση της ΝΔ συνεχίζει την πάγια τακτική της εισαγωγής τροπολογιών-νομοσχεδίων με πολλά επιμέρους άρθρα. Παραβιάζει έτσι τις αρχές της καλής νομοθέτησης και παγιδεύει την αντιπολίτευση που δεν μπορεί να ψηφίσει ξεχωριστά κάθε άρθρο!

Με τροπολογία του υπουργείου Παιδείας προωθήθηκε ένα σύνολο ρυθμίσεων, μεταξύ των οποίων και το voucher 200€ στους εκπαιδευτικούς για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, ποσό που πάντως είναι πολύ μικρό και πολύ καθυστερημένο μετά από τόσους μήνες τηλεκπαίδευσης. Το μέτρο έχει ορθή στόχευση αλλά για να μην είναι προσχηματικό, οφείλει να αυξηθεί, ενώ πρέπει να συνοδεύεται κι από γενναία ενίσχυση των υποδομών του ψηφιακού σχολείου (υποδομές, Wi-Fi κ.λπ.).

Η εμβληματική όμως διάταξη της τροπολογίας είναι το άρθρο 3, με το οποίο η υπουργός διατηρεί την ελάχιστη βάση εισαγωγής και καταργεί τη συμπλήρωση του Διπλού Μηχανογραφικού για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο. Μια βαθιά αντιεκπαιδευτική, έως και αντισυνταγματική ρύθμιση, που δημιουργεί σοβαρά εκπαιδευτικά, κοινωνικά και ηθικά προβλήματα. Εισάγει την πρακτική της λοταρίας στην εισαγωγή των μαθητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Γιατί μπορεί να εισαχθεί σε ένα τμήμα ένας μαθητής με χαμηλότερη βαθμολογία από έναν άλλον που θα έχει υψηλότερη!

Βασική μας θέση για την εισαγωγή είναι η εφαρμογή του εθνικού απολυτηρίου, όπως ισχύει γενικά στην Ευρώπη, για να λήξει η διαρκής ενασχόληση με το σύστημα πρόσβασης, που όλο αλλάζει εδώ και μισό αιώνα!

Το Κίνημα Αλλαγής, σταθερό στις απόψεις του για το σχολείο του μέλλοντος, καταψήφισε την τροπολογία».