Μας είχε ειδοποιήσει να τον περιμένουμε την περασμένη Παρασκευή. Μάλλον είχε ξεχάσει οτι την ίδια ημέρα έπρεπε να βρίσκεται στη Βενετία, για το περίφημο φεστιβάλ κινηματογράφου. Ηρθε, τέλος πάντων, και δηλώνει βέβαιος οτι -τις επόμενες ώρες- η ΠΑΕ Ηρακλής θα γίνει δική του.
Οι σχετικές διαπραγματεύσεις με τον σημερινό ιδιοκτήτη της, τον Σπύρο Παπαθανασάκη, αρχίζουν σήμερα (Δευτέρα), ενώ υπάρχουν κι άλλοι ενδιαφερόμενοι. Λεπτομέρειες. Ποτέ η πραγματικότητα δεν κατάφερε να συννεφιάσει τη -μόνιμη- αισιοδοξία του Φάμπιο Μοντεκάλβο.
Πάρει – δεν πάρει τον ιστορικό σύλλογο της Θεσσαλονίκης στα χέρια του, ο τρόπος με τον οποίο εκδήλωσε το ενδιαφέρον του για την εξαγορά, σε κάνει να τον προσέξεις. Ενα ωραίο πρωί, ο κ. Παπαθανασάκης ενημερώθηκε από συνεργάτες του οτι εμφανίστηκε υποψήφιος επενδυτής. Πού; Στο Διαδίκτυο. Στον ιταλικό ιστότοπο okcalciomercato.it, για την ακρίβεια. Λίγο αργότερα, παρουσίασε τους συνοδοιπόρους του. Αυτή τη φορά, στο Facebook.
Μόνο δυο από τους οκτώ είναι Ιταλοί: η δικηγόρος Φρανσέσκα Πετριτσιόνε και ο υπεύθυνος επικοινωνίας Σιμόνε Καστέλι. Ολοι οι υπόλοιποι είναι Ελληνες. Το κυριότερο; Είναι ατζέντηδες ποδοσφαιριστών: Καγιούλης, Μπουγιουκλής, Κωστάκης, Μπαλάσκας, Μπουράνης και Διαμαντής. Ονόματα γνωστά στην «πιάτσα», αλλά χωρίς ιδιαίτερη εμπειρία, αξιόλογο παρελθόν ή σημαντική οικονομική ισχύ.
Η συμμετοχή τόσων πολλών μανατζαραίων στο πρότζεκτ, ίσως απαντά στο εύλογο ερώτημα: γιατί ο ιταλός επενδυτής έβαλε στο μάτι μια ποδοσφαιρική εταιρεία που χρωστάει (σχεδόν) παντού, δεν εμφανίζει ιδιαίτερη δυναμική, δεν διαθέτει σπουδαίο brand name και απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί λαοφιλής; Αλλωστε, το μοντέλο της ομάδας – τράνζιτ ποδοσφαιριστών δεν είναι άγνωστο στην Ευρώπη. Ενίοτε, είναι και επιτυχημένο.
Ενας εκ των μεσαζόντων που αναφέρονται από τον Μοντεκάλβο ως συνεργάτες του στην «επιχείρηση Ηρακλής», ο Ευσέβιος Μπουράνης, είναι γνωστός στα ποδοσφαιρικά στέκια της Θεσσαλονίκης, αλλά όχι του Ηρακλή. Πριν από έξι χρόνια, επί Ζαγοράκη, είχε συμμετάσχει στην αύξηση μετοχικού κεφαλαίου της ΠΑΕ ΠΑΟΚ. Μπορεί να είναι ΠΑΟΚτσής, όμως για τους φίλους του Ηρακλή υπάρχουν λόγοι ανησυχίας πολύ σοβαρότεροι από τις οπαδικές πεποιθήσεις του κ. Μπουράνη.
Ο κυριότερος, είναι όλα όσα μπορεί να αλιεύσει κανείς στο Google για τον ίδιο τον κ. Μοντεκάλβο. Οι πληροφορίες είναι πολλές και ενδιαφέρουσες. Αλλά, αντί να ξεδιαλύνουν το μυστήριο γύρω από τις δραστηριότητές του και τις πραγματικές προθέσεις του, μάλλον το περιπλέκουν.
Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας FM Communication Group εμφανίζεται να έχει ενδιαφερθεί, στο παρελθόν, και για την Μπάρι -την ομάδα της ιδιαίτερης πατρίδας του- και μάλιστα κατ’ επανάληψη. Τα σχέδιά του ήταν μεγαλεπήβολα, και ξεπερνούσαν τα όρια του ποδοσφαίρου. Το πρότζεκτ προέβλεπε μεγάλες επενδύσεις στην περιοχή του γηπέδου: ξενοδοχείο, εμπορικό κέντρο και λοιπά. Το σλόγκαν του κ. Μοντεκάλβο ήταν οτι «το Μπάρι μπορεί να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου». Οχι μόνο δεν μπήκε στον σύλλογο (που αγωνιζόταν και τότε στη Serie B), αλλά ούτε -καν- κατέθεσε επίσημη πρόταση. Ούτε στη δημοπρασία του, μετά την πτώχευσή του (τον Μάρτιο του 2014).
Οπως και τώρα, για τον Ηρακλή, ο κ. Μοντεκάλβο αναφερόταν -τότε- σε έναν μεγάλο αραβικό όμιλο που δραστηριοποιείται στα πετρέλαια και στα διαμάντια, και κατέχει μια τράπεζα που διαχειρίζεται 7 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως. Οι Αραβες θα έπαιρναν την πλειοψηφία των μετοχών της Μπάρι. Να την κάνουν τι, άραγε;
Το 2008, ο κ. Μοντεκάλβο θα εξαγόραζε μια άλλη ιταλική ομάδα, τη Μόντενα. Οπως έλεγε ο τότε συνεταίρος του, Αντρέα Τζιλιότι, το σχέδιο ήταν, αυτός ο ασήμαντος σύλλογος να γίνει κάτι μεταξύ Πάρμα, Μπαρτσελόνα και Αγιαξ. Το deal θα έκλεινε στις 16 Ιουνίου στο Λονδίνο. Τελικώς, έγινε… καπνός ο επενδυτής.
Τη μεγαλύτερη αθλητική μπίζνα του, όμως, ο κ. Μοντεκάλβο την έκανε με τη Ρεάλ Μαδρίτης. Στο… μιλητό κι αυτή. Την ανέλυσε λεπτομερώς στις 14 Μαρτίου του 2015. Το consept, με την κωδική ονομασία «Real Gasolina», είχε -σε γενικές γραμμές- ως εξής: Το γήπεδο «Μπερναμπέου» θα ανακατασκευαζόταν, με 90.000 θέσεις, πτυσσόμενη οροφή που θα μπορούσε να ανοίξει και να κλείσει σε 15 λεπτά, τεράστια matrix, μεγάλο εμπορικό κέντρο, υπόγειο πάρκινγκ και πολυτελές ξενοδοχείο, από το οποίο θα μπορούσε κανείς να παρακολουθεί τους αγώνες.
Το κόστος -περίπου 400 εκατ. ευρώ- θα το πλήρωναν οι Αραβες. Σε αντάλλαγμα, η Ρεάλ θα άλλαζε το όνομα του ιστορικού γηπέδου της, και θα επέτρεπε στους χρηματοδότες να χρησιμοποιήσουν το όνομά της στη φίρμα μιας αλυσίδας πρατηρίων βενζίνης που θα λεγόταν «Real Gasolina». Μόλις το άκουσαν, οι Μαδριλένιοι, έγινε… επανάσταση. Καλό το σχέδιο, αλλά πήγε άκλαφτο.
Η εταιρεία του κ. Μοντεκάλβο ασχολείται, πρακτικώς, με τα πάντα. Είναι δίκτυο επιχειρήσεων και συνεργατών που δραστηριοποιούνται στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών marketing και management, στα σπορ, στον κινηματογράφο, και -γενικώς- στη διασκέδαση και το θέαμα. Συνεργάζεται με την Twenty Century Fox, το La Sexta, το Telemadrid και το Channel 4. Επίσης, με τη Mediaset Group (ιδιοκτησίας Μπερλουσκόνι).
Αλοίμονο. Αλλωστε, ο Σίλβιο Μπερλουσκόνι είναι φίλος και ομοϊδεάτης του κ. Μοντεκάλβο, ο οποίος το 2013 κατέβηκε στις εκλογές με το κόμμα του «Καβαλιέρε», το «Forza Italia». Κάποτε, ο υποψήφιος επενδυτής του Ηρακλή συζητούσε να αναλάβει χρέη αθλητικού διευθυντή στη Μίλαν. Ούτε αυτό τελεσφόρησε. Πάντως, μετά την πτώση του Μπερλουσκόνι, ο κ. Μοντεκάλβο διατηρεί εξαιρετική σχέση με τον Ματέο Ρέντσι, όπως αποκάλυψε ο ίδιος ο πολυπράγμων επιχειρηματίας.
Το νέο μεγάλο του όραμα είναι να φέρει τη Formula 1 στο Μπάρι. Εχει ενημερώσει -λέει- το «αφεντικό», τον κ. Εκλστοουν, οτι «κάτι Αραβες, οι οποίοι συνεργάζονται με δυο ευρωπαϊκές τράπεζες, ενδιαφέρονται για… αλλιώτικες επενδύσεις στην Ευρώπη, και σχεδιάζουν να κάνουν το Μπάρι, Μόντε Κάρλο»…
Εκτός από μάστερ στο μάρκετινγκ, την επικοινωνία και τη διαφήμιση, ο κ. Μοντεκάλβο διαθέτει… ντοκτορά στην εικονική επένδυση. Δύσκολα ο κ. Παπαθανασάκης θα βγάλει άκρη μαζί του. Μακάρι, να διαβάσει τις πραγματικές προθέσεις του και να μην μπλέξει τον Ηρακλή σε ακόμη μεγαλύτερες περιπέτειες.