Στιγμιότυπο από δοκιμαστική πτήση υδροπλάνου το 2005, που έκανε το δρομολόγιο Πάτρα - Κέρκυρα | ΑΜΠΕ
Επικαιρότητα

Εχει και αυτή η κυβέρνηση σχέδια για τα υδροπλάνα – θα τα υλοποιήσει;

Τα εξηγεί ο αρμόδιος για τις μεταφορές υφυπουργός, Γιάννης Κεφαλογιάννης. Προαναγγέλλει επίσης τι θα γίνει με τα εκατοντάδες χαλασμένα λεωφορεία, το ηλεκτρονικό εισιτήριο, το χάλι του ΟΑΣΘ και τις πολύπαθες εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών
Protagon Team

Την επανεκκίνηση της διαδικασίας για τα υδατοδρόμια και τα υδροπλάνα σχεδιάζει η κυβέρνηση, σύμφωνα με τον υφυπουργό, αρμόδιο για θέματα Μεταφορών, Γιάννη Κεφαλογιάννη, ο οποίος τονίζει ότι η γραφειοκρατία για τις σχετικές άδειες, «θα δυσκόλευε ακόμα και τον πιο μυημένο στον λαβύρινθο της ελληνικής γραφειοκρατίας». Και ορθώς το τονίζει, δεδομένου ότι οι προσπάθειες για την ένταξη των υδροπλάνων στα ελληνικά δίκτυα μεταφορών άρχισαν επί ΠΑΣΟΚ, τέλη του 2003 και συνεχίζονται μέχρι σήμερα, 16 χρόνια και τέσσερις -πέντε κυβερνήσεις αργότερα. Στο διάστημα αυτό οι «τρελοί» Καναδοί και Ελληνες επενδυτές έχασαν μερικά εκατομμύρια ευρώ… περιμένοντας τις άδειες και τα σχετικά.

«Σκοπεύουμε να απλοποιήσουμε δραστικά τόσο τη διαδικασία ίδρυσης όσο και τη διαδικασία λειτουργίας των υδατοδρομίων, κατά τρόπο όμως που να μη δημιουργήσει νέα προβλήματα στους ενδιαφερόμενους που έχουν μπει ήδη σε αυτές τις διαδικασίες. Αυτή τη στιγμή εξετάζουμε με τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το διάγραμμα ροής για τη διοικητική διεκπεραίωση αυτών των αδειοδοτήσεων και πρέπει να σας πω ότι θα δυσκόλευαν ακόμη και τον πιο μυημένο στον λαβύρινθο της ελληνικής γραφειοκρατίας. Θέλω επίσης να τονίσω ότι οι όποιες αποφάσεις μας θα τύχουν εκτενούς διαβούλευσης με τους φορείς της αγοράς. Πολύ σύντομα θα κληθούν για να καταθέσουν τις προτάσεις τους», είπε ο υφυπουργός στο ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Το υδατοδρόμιο στο λιμάνι της Πάτρας

Ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε ακόμα και στις αλλαγές στην εξεταστική διαδικασία ανανέωσης των αδειών οδήγησης για τους οδηγούς ηλικίας 74 ετών και άνω, στην επεξεργασία ενός νέου σύγχρονου θεσμικού πλαισίου, «βασισμένο σε διεθνείς καλές πρακτικές, που θα υπηρετεί τη διαφάνεια, αλλά θα είναι και άμεσα εφαρμόσιμο», με δεδομένο πως ο «νόμος Σπίρτζη» για τα διπλώματα αποδείχθηκε στην πράξη «ανεφάρμοστος. Υπήρχαν τόσο τεχνικά ζητήματα που σχετίζονταν με την εξ αποστάσεως εποπτεία της εξεταστικής διαδικασίας όσο και ζητήματα λ.χ. με τον κανονισμό περί προστασίας των προσωπικών δεδομένων. Αυτά τα λάθη δεν πρέπει να τα επαναλάβουμε», είπε και πρόσθεσε:

«Για παράδειγμα καταργούμε την υποχρεωτική επανεξέταση των κατόχων αδειών οδήγησης που επιθυμούν να ανανεώσουν την άδεια οδήγησής τους και έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 74 ετών. Το μέτρο αυτό αποτελεί διάκριση εις βάρος των ηλικιωμένων συμπολιτών μας και έχει επιφέρει πολλαπλά προβλήματα. Τέλος, συστήνουμε Δευτεροβάθμιες Ιατρικές Επιτροπές σε όλη τη χώρα για την υποχρεωτική ιατρική εξέταση κατόχων αδειών οδήγησης, που έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 80 ετών, καθώς και την ιατρική επανεξέταση υποψήφιων οδηγών».

Ο Κώστας Αχ. Καραμανλής, υπουργός Μεταφορών και ο υφυπουργός, Γιάννης Κεφαλογιάννης, προσέρχονται στο υπουργικό συμβούλιο

Αμεση προτεραιότητα είναι επίσης, η βελτίωση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες, με άμεσες παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση ελλείψεων προσωπικού και ανταλλακτικών.

«Αυτή τη στιγμή σχεδόν τα μισά λεωφορεία του στόλου στην Αθήνα παραμένουν καθηλωμένα στα αμαξοστάσια με συνέπεια να υπάρχουν σημαντικές καθυστερήσεις στα δρομολόγια.  Ενδεικτικά, σας αναφέρω ότι με βάση τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου, φέτος, από τα 2.000 οχήματα της ΟΣΥ, εκτελούν δρομολόγια τα 1.065. Για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος έχω ζητήσει από τη διοίκηση του ΟΑΣΑ αναλυτικά στοιχεία για τις ελλείψεις σε προσωπικό και ανταλλακτικά, προκειμένου να γίνουν άμεσες παρεμβάσεις και να αυξηθεί σύντομα η συχνότητα των δρομολογίων», είπε ο κ. Κεφαλογιάννης.

Το 2006, ο τότε Υπουργός Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης, κατά την αποβίβαση του από Υδροπλάνο, μαζί με τον πρώην Υπουργό Σπήλιο Σπηλιωτόπουλο(Δ) και το Βουλευτή της ΝΔ Νίκο Νικολόπουλο(Α) είχαν βρεθεί στην Πάτρα με σκοπό να εγκαινιάσουν τη δρομολόγηση των υδροπλάνων Πάτρα – Κέρκυρα

Οσον αφορά τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων με τα ΜΜΜ, ο υφυπουργός είπε ότι ο ΟΑΣΑ δεν εισπράττει τις νομίμως διεκδικούμενες οφειλές από τα υπουργεία. «Υπάρχει ένα ποσό 137 εκατ. ευρώ που οφείλει το υπουργείο Εργασίας στις αστικές συγκοινωνίες για τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων και, επιπλέον, μια οφειλή 32 εκατ. ευρώ από το 2018. Αυτό σημαίνει ότι η προηγούμενη κυβέρνηση ανακοίνωσε μια κοινωνική πολιτική χωρίς να διασφαλίσει τους πόρους για την υλοποίησή της».

 

Τέλος, σχετικά με τον ΟΑΣΘ, ο κ. Κεφαλογιάννης τόνισε ότι, «χρειάζεται άμεσα ένα σχέδιο διαχείρισης των προβλημάτων που έχουν συσσωρευθεί. Το δεύτερο ζητούμενο είναι η πλήρης αξιοποίηση των σημερινών επιχειρησιακών δυνατοτήτων του ΟΑΣΘ προκειμένου να βελτιωθεί η καθημερινότητα των κατοίκων της Θεσσαλονίκης. Το τρίτο ζητούμενο είναι η επανεξέταση του θεσμικού πλαισίου που οδήγησε στα σημερινά προβλήματα. Αν με ρωτάτε αν θα γυρίσουμε στο προηγούμενο καθεστώς, η απάντηση είναι, “όχι”».