Η «δράση» της εγκληματικής οργάνωσης δεν περιοριζόταν στα Smart κάθως στο στόχαστρό της είχαν μπει και άλλες δημοφιλείς μάρκες αυτοκινήτων | ΕΛ.ΑΣ.
Επικαιρότητα

Ετσι έκλεβαν τα Smart στο λεκανοπέδιο της Αττικής [εικόνες]

Ο αρχηγός και η αυστηρή ιεραρχία στην εγκληματική οργάνωση - Τα συνθηματικά και οι κωδικοποιημένες συνομιλίες - Πού πήγαιναν τα κλεμμένα αυτοκίνητα - Πώς τα επαναπροωθούσαν στην αγορά
Protagon Team

Ξεπερνούν τις 200.00 ευρώ τα κέρδη της σπείρας που έκλεβε κατά δεκάδες αυτοκίνητα (κυρίως Smart) για να τα επαναπροωθεί προς πώληση (ολόκληρα ή με τη μορφή ανταλλακτικών) στην αγορά. Η εγκληματική ομάδα με «πλούσια» δράση σε όλο το λεκανοπέδιο και βασικό χαρακτηριστικό την αυστηρή ιεραρχία στους κόλπους της, εξαρθρώθηκε έπειτα από μεγάλη έρευνα της Ασφάλειας Αττικής.

Στο πλαίσιο ευρείας αστυνομικής επιχείρησης, που πραγματοποιήθηκε το πρωί Δευτέρας 07-05-2018, σε περιοχές της Δυτικής Αττικής και του κέντρου των Αθηνών, συνελήφθησαν έξι 6 μέλη της οργάνωσης, ηλικίας 24 έως 52 ετών, που όπως διαπιστώθηκε έχουν διαπράξει τουλάχιστον δώδεκα κλοπές οχημάτων.

Όσον αφορά τον τρόπο δράσης της οργάνωσης από τη σχετική έρευνα προέκυψε ότι ενεργούσαν άκρως επαγγελματικά, μεθοδικά και οργανωμένα, με κύρια χαρακτηριστικά τη διαρκή δράση τους, την τήρηση αυστηρής δομής και ιεραρχίας, καθώς και σεβασμού των νεότερων μελών προς το αρχηγικό μέλος. Εφάρμοζαν μάλιστα μερικό καταμερισμό καθηκόντων και ρόλων, ενώ η αμοιβή των μελών γινόταν από τον αρχηγό και ήταν ανάλογη της προσφερόμενης υπηρεσίας και βαθμού εμπλοκής του κάθε μέλους.

Πώς λειτουργούσε η σπείρα

Τα μέλη της οργάνωσης, υπό την καθοδήγηση του αρχηγού, αναζητούσαν είτε σε ιστοσελίδες στο Διαδίκτυο, είτε από συνεργεία αυτοκινήτων, οχήματα τρακαρισμένα – η επισκευή των οποίων ήταν ασύμφορη για τους ιδιοκτήτες τους.

Ο αρχηγός αναζητούσε τρακαρισμένα οχήματα, ή έστω και τον «σκελετό», και στο εξωτερικό τα οποία αγόραζε και στην συνέχεια εισήγαγε στην Ελλάδα όπου και τα ταξινομούσε.

Αφού εξασφάλιζαν το τρακαρισμένο όχημα, εντόπιζαν αντίστοιχο ίδιας μάρκας, τύπου και ει δυνατόν και χρωματισμού και το έκλεβαν. Ακολούθως, είτε τοποθετούσαν ανταλλακτικά από τα κλεμμένα οχήματα με αυτά που έλειπαν ή είχαν καταστραφεί στα «τρακαρισμένα», είτε πλαστογραφούσαν στους αριθμούς πλαισίου των κλεμμένων αυτοκινήτων, τους αριθμούς πλαισίου που είχαν τα τρακαρισμένα και τα παρουσίαζαν ως «νόμιμα».

Με αυτό τον τρόπο, ήταν αδύνατη η ταυτοποίηση και ο προσδιορισμός της προέλευσης των εξαρτημάτων που τοποθετούνταν στα «τρακαρισμένα» αυτοκίνητα τα οποία στη συνέχεια προωθούνταν προς πώληση και κυκλοφορούσαν «νομότυπα» στους ελληνικούς δρόμους.

Στις περιοχές που επέλεγαν να χτυπήσουν τα μέλη της σπείρας, μετέβαιναν συνήθως τρία έως τέσσερα άτομα, εκ των οποίων ένα ή δύο αφαιρούσαν το όχημα, ενώ οι υπόλοιποι κινούνταν περιφερειακά λειτουργώντας ως «τσιλιαδόροι».

Κάθε όχημα που αφαιρούσαν, το μετέφεραν αρχικώς στην Καλλιθέα και το στάθμευαν προσωρινά σε οδούς πλησίον του Κέντρου Πολιτισμού – Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος καλύπτοντάς το με κουκούλα αυτοκινήτου. Το όχημα παρέμενε συνήθως στο σημείο για μία ή δύο ημέρες, μέχρι οι δράστες να βεβαιωθούν ότι το όχημα δεν διαθέτει σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού θέσης (GPS). Ακολούθως, χρησιμοποιώντας μονωτική ταινία διπλής όψης, τοποθετούσαν στο όχημα άλλες πινακίδες κυκλοφορίας, οι οποίες αντιστοιχούσαν σε οχήματα που δεν απασχολούσαν τις Αρχές και το φόρτωσαν σε ειδικό γερανοφόρο όχημα για να το μεταφέρουν στον χώρο αποσυναρμολόγησής του, στην περιοχή των Άνω Λιοσίων.

Μετά την αποσυναρμολόγηση των οχημάτων, τα μέρη τα οποία μπορούσαν να οδηγήσουν τις Αρχές στην ταυτοποίηση των κλεμμένων αυτοκινήτων, είτε τα πετούσαν σε κάδους απορριμμάτων στην περιοχή των Άνω Λιοσίων, είτε τα μετέφεραν στην περιοχή του Ασπροπύργου σε διαλυτήρια μετάλλων (σκραπατζίδικα) για καταστροφή.

Για τις μεταξύ τους επικοινωνίες και για να δυσχεράνουν τον εντοπισμό τους, είχαν προμηθευτεί τηλεφωνικές συνδέσεις ταυτοποιημένες σε άσχετους αλλοδαπούς. Μιλούσαν κωδικοποιημένα και χρησιμοποιούσαν εκφράσεις όπως «Να πάμε για καφέ», όταν κανόνιζαν να συναντηθούν για να διαπράξουν κλοπές, «Θα έρθεις για νυχτερινό ψάρεμα;» όταν ήθελαν να αποσυναρμολογήσουν κάποιο όχημα νυχτερινές ώρες.

Στην κατοχή τους, καθώς και σε πλήθος ερευνών που πραγματοποιήθηκαν σε σπίτια, αποθήκες, καταστήματα και χώρους στάθμευσης σε Καλλιθέα, άνω Λιόσια, Ταύρο, Μενίδι και Π. Φάληρο μεταξύ άλλων, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν :

· 30 οχήματα εκ των οποίων, τέσσερις (4) δίκυκλες μοτοσικλέτες, ένα γερανοφόρο όχημα, δυο (2) Ι.Χ.Φ., είκοσι τρία (23) Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα,

· δύο συσκευές «jammer»,

· μεγάλος αριθμός εξαρτημάτων – ανταλλακτικών αυτοκίνητων,

· πλήθος εγκεφάλων, κλειδαριών και κλειδιών,

· εργαλεία αποσυναρμολόγησης οχημάτων και

· 50 φυσίγγια.

Οι δράστες με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους οδηγήθηκαν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών.