| CreativeProtagon / Shutterstock
Επικαιρότητα

Εθνική και Ψηφιακή!

Με τρία εκατομμύρια χρήστες σε Internet και Mobile Banking η Εθνική Τράπεζα βρίσκεται μπροστά στις εξελίξεις και οδηγεί από την πρώτη θέση την ψηφιακή επανάσταση και στην τραπεζική
Protagon Team

Τι κάνει επιτυχημένη την ηλεκτρονική τραπεζική; Η χρήση της προφανώς. Όσο περισσότεροι αξιοποιούν τις ψηφιακές υπηρεσίες μιας τράπεζας, τόσο το καλύτερο για όλους. Όταν, λοιπόν, έχεις καταφέρει να “περνάει” πλέον από τα ταμεία των καταστημάτων μόνο το 10% των συναλλαγών, τότε δικαιούσαι να επαίρεσαι. Αυτό είναι και το αποτέλεσμα της ψηφιακής στρατηγικής της μεγαλύτερης ελληνικής τράπεζας, της Εθνικής Τράπεζας, η οποία μπορεί σήμερα να εξυπηρετεί με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες των πελατών της, οπουδήποτε και αν αυτοί βρίσκονται. Ειδικά στη χρονική συγκυρία της πανδημίας, αυτό, εκτός από χρήσιμο είναι αναγκαίο.

Και το έχει καταφέρει αυτό η Εθνική Τράπεζα όχι μόνο χάρη στο μεγάλο και διαρκώς αυξανόμενο πλήθος υπηρεσιών μέσω web και mobile banking. Αλλά και φροντίζοντας οι υπηρεσίες αυτές να μπορούν να αξιοποιούνται από όλο και περισσότερους πελάτες της. Έχει επενδύσει, παράλληλα, στην ενημέρωση και την εκπαίδευση του κοινού, που αποτελεί και τον πρώτο -και ίσως πιο σημαντικό- από τους 5 πυλώνες της νέας εποχής της στην ψηφιακή στρατηγική.

Ενημέρωση και εκπαίδευση: Το πρώτο βήμα της ψηφιακής στρατηγικης της Εθνικής Τράπεζας είναι να γνωρίσει το κοινό, υφιστάμενοι και μελλοντικοί πελάτες της Τράπεζας, τις αναβαθμισμένες υπηρεσίες της και την αξία που δίνουν στην καθημερινότητά τους. Αυτό το πετυχαίνει συνδυάζοντας πολλά κανάλια επικοινωνίας: διαφήμιση σε τηλεόραση, ραδιόφωνο και Τύπο, digital καμπάνιες σε κοινωνικά δίκτυα και προωθητικές ενέργειες στους πελάτες της. Για τους λιγότερο εξοικειωμένους με την τεχνολογία πελάτες της η Εθνική δημιούργησε  στοχευμένες καμπάνιες, όπως το «Μάθε με την Εθνική» και πληθώρα εκπαιδευτικών video tutorials, που καθοδηγούν βήμα-βήμα τους πελάτες στη χρήση του Internet και Mobile Banking για τη διενέργεια βασικών συναλλαγών.

Εγγραφή στις υπηρεσίες με τον πιο φιλικό τρόπο: Πριν από ακριβώς ένα χρόνο, τον Δεκέμβριο του 2019, προτού δηλαδή ο. Κορονοϊός και η πανδημία μας “κλείσουν” στο σπίτι, η Εθνική Τράπεζα έγινε η πρώτη ελληνική τράπεζα στην οποία κάποιος μπορεί να γίνει πελάτης εξολοκλήρου από το κινητό του. Δηλαδή να ανοίξει για πρώτη φορά λογαριασμό στην τράπεζα, να αποκτήσει χρεωστική κάρτα και πρόσβαση σε Internet και Mobile Banking, χωρίς επίσκεψη σε κατάστημα. Παράλληλα, για πελάτες που δεν έτυχε να γνωρίσουν τις ψηφιακές της υπηρεσίες, η Εθνική Τράπεζα διαθέτει εγγραφή σε internet και mobile banking από το κινητό. Μέσα από μια διαδικασία που διαρκεί μόλις λίγα λεπτά, ο καθένας μπορεί με τη χρήση της χρεωστικής κάρτας του να αποκτήσει άμεσα κωδικούς internet και mobile banking. Από την αρχή του 2020 πάνω από 200.000 πελάτες γνώρισαν την ψηφιακή εμπειρία της Εθνικής Τράπεζας χωρίς επίσκεψη στο κατάστημα.

Αποτέλεσμα όλων αυτών; Σήμερα, η Τράπεζα μετρά 3 εκατομμύρια χρήστες σε Internet και Mobile Banking, με τις εφαρμογές για κινητά της Εθνικής να ξεπερνούν τα 3.5 εκατομμύρια downloads. Κάθε μήνα 1,6 εκατομμύρια χρήστες είναι ενεργοί στα ψηφιακά της κανάλια και συνδέονται στην εφαρμογή της κατά μέσο όρο 17 φορές τον μήνα.

Χρήσιμη λειτουργικότητα για καθημερινό NBG Mobile Banking: Η Εθνική έχει επενδύσει σε εργαλεία και υπηρεσίες για να έχει πάντα κάτι νέο και ενδιαφέρον να πει στον πελάτη της για τα οικονομικά του και τελικά να αναπτύξει ένα διάλογο για την καθημερινότητα, τις ανάγκες και τις επιθυμίες του, σε όποια φάση της ζωής του κι αν βρίσκεται. Με τη «διαχείριση οικονομικών» (PFM) οι πελάτες της μπορούν εύκολα να βλέπουν τα έσοδα-έξοδα του μήνα, με τις  έξυπνες ειδοποιήσεις στο κινητό τους μπορούν να λαμβάνουν  ειδοποιήσεις για ασυνήθιστα υψηλές πληρωμές, για την πορεία του budget τους ή ενημέρωση ότι μόλις εκδόθηκε η μηνιαία αναφορά με τα αναλυτικά έξοδα-έσοδα του μήνα. Πλέον, έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν και για ποιες κάρτες ή για ποιους λογαριασμούς θέλουν να λαμβάνουν ειδοποιήσεις.

Κάθε στιγμή μπορούν να διαχειρίζονται τα χαρακτηριστικά των καρτών τους, όπως:

Επιπλέον, οι πελάτες μπορούν να ενημερώσουν όλα τα προσωπικά τους στοιχεία στην Τράπεζα (αριθμός κινητού, διεύθυνση, e-mail, ΑΦΜ, απασχόληση κ.ά.) απευθείας μέσω του Internet ή του Mobile Banking χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε Κατάστημα.

Προϊόντα και υπηρεσίες για κάθε ανάγκη: Ο καλύτερος τρόπος για να ανταποκριθεί μια τράπεζα στις ανάγκες και τις επιθυμίες του πελάτη είναι να του προσφέρει τα σωστά προϊόντα, ακριβώς τη στιγμή που τα χρειάζεται. Για τις καθημερινές συναλλαγές, η Εθνική Τράπεζα διαθέτει για κάθε ιδιώτη πελάτη ή ατομική επιχείρηση χρεωστική ή προπληρωμένη κάρτα με δυνατότητα έκδοσης αποκλειστικά online και παράδοσης στη διεύθυνση του πελάτη. Για αυτούς που κάποιο μήνα χρειάζονται λίγη παραπάνω ρευστότητα, η Εθνική Τράπεζα προσφέρει πιστωτική κάρτα, καθώς και το νέο προσωπικό δάνειο Εξπρές έως €2.000 με δυνατότητα άμεσης έγκρισης και πίστωσης των χρημάτων, χωρίς κατάθεση δικαιολογητικών αγοράς ειδών/υπηρεσιών! Επιπλέον, η τράπεζα προσφέρει online άνοιγμα νέου λογαριασμού ταμιευτηρίου ή τρεχούμενου.

Για την ενίσχυση της αποταμίευσης, η Εθνική Τράπεζα επιτρέπει στους πελάτες της να αποκτήσουν προθεσμιακή κατάθεση με δυνατότητα αυτόματης ανανέωσης, από το κινητό τους, ξεκινώντας από €3.000 και με μια διαδικασία που διαρκεί ελάχιστα λεπτά. Επιπλέον, μόλις διέθεσε στην αγορά ασφαλιστικό πρόγραμμα για ασφάλιση καρτών και προσωπικών αντικειμένων.

Τέλος, για την καθημερινή ευκολία των πελατών, η Εθνική Τράπεζα προχώρησε σε αύξηση του ορίου των ανέπαφων συναλλαγών καρτών χωρίς χρήση ΡΙΝ στα €50 προσφέροντας έναν ευέλικτο και ανέπαφο τρόπο πληρωμής για την πλειοψηφία των συναλλαγών.

Όλα αυτά τη στιγμή που τα χρειάζεται ο πελάτης, με μια διαδικασία εξαιρετικά απλή και αποκλειστικά online, από την οθόνη του κινητού ή του υπολογιστή. Και οι πελάτες ανταποκρίνονται: κάθε μήνα αποκτώνται 20.000 προϊόντα online, με εκθετικό ρυθμό αύξησης.

Οικοσύστημα ενεργών χρηστών με τους οποίους η Τράπεζα συν-διαμορφώνει την ψηφιακή της πρόταση: Η Τράπεζα χτίζει μια κοινότητα, στην οποία οι χρήστες θα συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση των ψηφιακών υπηρεσιών της Εθνικής Τράπεζας, εκφράζοντας τις προτιμήσεις, τις παρατηρήσεις και τις ιδέες τους. Με τον τρόπο αυτό, ο σχεδιασμός της ψηφιακής μας πρότασης δεν γίνεται για τους πελάτες, αλλά μαζί με τους πελάτες. Αυτό ξεκίνησε από το προσωπικό της Τράπεζας, με τη δημιουργία ενός community χρηστών μεταξύ των εργαζομένων στην Εθνική. Μέσα από την εμπειρία τους αλλά και την επαφή με τους πελάτες, βοηθούν να τεθούν προτεραιότητες για νέες υπηρεσίες, δοκιμάζουν πρώτοι και αξιολογούν τις νέες λειτουργικότητες, καταθέτουν ιδέες και ψηφίζουν προτάσεις για την αναβάθμιση του σχεδιασμού και της εμπειρίας πλοήγησης στις διάφορες εφαρμογές. Η πρωτοβουλία αυτή ενισχύει παράλληλα την ψηφιακή κουλτούρα μέσα στον οργανισμό.

Νέα Ηλεκτρονική Τραπεζική για Επιχειρήσεις

Με τις νέες υπηρεσίες και εφαρμογές που προσφέρει στην ηλεκτρονική τραπεζική, η Εθνική επιβεβαιώνει την έμφαση που δίνει στην καινοτόμο ψηφιακή εξυπηρέτηση των Επιχειρήσεων, αλλά και πόσο γρήγορα προχωρά στον ψηφιακό μετασχηματισμό της, συμβάλλοντας σημαντικά στην προσπάθεια που καταβάλλουν φορείς και πολιτεία για την ταχύτερη μετάβαση της ελληνικής οικονομίας στη νέα ψηφιακή εποχή. Ανάμεσα στις υπηρεσίες αυτές, ξεχωρίζουν:

Online αποπληρωμή επιχειρηματικών δανείων: Οι επιχειρήσεις μπορούν πλέον να παρακολουθούν συγκεντρωτικά τις οφειλές για όλα τα επιχειρηματικά τους δάνεια και να τις αποπληρώνουν με μια μόνο συναλλαγή από το Internet Banking, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε Κατάστημα.

Online αίτημα εκταμίευσης: Οι επιχειρήσεις μπορούν να υποβάλουν μέσω του νέου Internet Banking αίτημα για άμεση εκταμίευση ποσού από τα εγκεκριμένα τους όρια. Η επεξεργασία του αιτήματος και η εκταμίευση του ποσού ολοκληρώνεται την ίδια ημέρα ή στον επιθυμητό από την επιχείρηση χρόνο.

Online αίτημα ανανέωσης ή τροποποίησης νομιμοποιητικών εγγράφων: Με τη νέα δυνατότητα οι επιχειρήσεις υποβάλουν ηλεκτρονικά αιτήματα για ανανέωση ή τροποποίηση της γνωμάτευσης νομιμοποίησής τους, επισυνάπτοντας ψηφιακά τα δικαιολογητικά χωρίς να απαιτείται η προσκόμισή τους σε Κατάστημα.

Online Διαχείριση εταιρικών χρηστών: Η νέα υπηρεσία δίνει τη δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση να ορίζει ηλεκτρονικά ειδικούς διαχειριστές, οι οποίοι με τη σειρά τους θα έχουν δικαίωμα καθορισμού τόσο των νέων χρηστών της εταιρίας, όσο και των ορίων συναλλαγών, εγκρίσεων καθώς και προσβάσεών τους σε προϊόντα και υπηρεσίες.

Online αιτήσεις:  Oι επιχειρήσεις έχουν πλέον τη δυνατότητα αποστολής υπογεγραμμένων συμβατικών εγγράφων και ενημέρωσης του εταιρικού τους προφίλ μέσα από το Internet Banking, με μια απλή ηλεκτρονική αίτηση, χωρίς να απαιτείται επίσκεψη στο κατάστημα.

Mobile Customer Onboarding: Όλες οι ατομικές επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες που είναι κάτοχοι χρεωστικής κάρτας Εθνικής Τράπεζας (Debit Business card) μπορούν να αποκτήσουν από το κινητό τους κωδικούς πρόσβασης για το digital banking της Εθνικής. Η διαδικασία διαρκεί ελάχιστα λεπτά και γίνεται μέσω της εφαρμογής NBG Mobile Banking.

Παράλληλα με τις αναβαθμισμένες δυνατότητες του Internet Banking, η Τράπεζα σχεδιάζει και νέες, χρήσιμες υπηρεσίες για τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων. Μεταξύ αυτών, η online ενεργοποίηση λύσεων e-commerce, οι ψηφιακές υπογραφές, η παρακολούθηση εμβασμάτων εξωτερικού σε πραγματικό χρόνο, η παροχή αναβαθμισμένου συστήματος ειδοποίησης συναλλαγών, η δυνατότητα digital onboarding για επιχειρήσεις και η διαμόρφωση ενός πλήρως λειτουργικού Mobile Banking App για επιχειρήσεις.

Από την αρχή του έτους, περισσότερες από 13.000 επιχειρήσεις απέκτησαν πρόσβαση στην ψηφιακή πρόταση της Εθνικής και χιλιάδες άλλες ενεργοποίησαν εκ νέου την ψηφιακή τους σχέση, απολαμβάνοντας μια σειρά από ευκολίες όπως: