Υστερα από ενάμιση χρόνο, διάστημα κατά το οποίο το μέτρο είχε ανασταλεί ώστε να διευκολύνονται οι κάτοικοι της πρωτεύουσας να μετακινούνται με ΙΧ στο πλαίσιο της προσπάθειας αναχαίτισης της διασποράς της Covid-19, ο Δακτύλιος επιστρέφει στις 25 Οκτωβρίου στην Αθήνα.
Αυτό ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κώστας Aχ. Καραμανλής μιλώντας την Παρασκευή στον ραδιοσταθμό Real.
Μολονότι η διασπορά του κορονοϊού δεν έχει αναχαιτιστεί ακριβώς, τα έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα που αντιμετωπίζει εδώ και εβδομάδες η πρωτεύουσα συνηγόρησαν στην επαναφορά του μέτρου, σε μια προσπάθεια να μειωθεί ο όγκος των αυτοκινήτων που διέρχονται από την πόλη.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι ο Δακτύλιος είναι «ένα από τα μέτρα» που θα υιοθετηθούν, ενώ σημείωσε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μελετά ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα μέτρων με την ονομασία «Ανάσα για την Αθήνα».
Όπως είπε, μπορεί ο Δακτύλιος να είναι ξεπερασμένο μέτρο, αλλά θα εφαρμοστεί με διαφορετική λογική. Ανέφερε επιπλέον ότι ο νέος «καθαρός» Δακτύλιος βασίζεται στη λογική των μονών – ζυγών, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν εξαιρέσεις που ίσχυαν στο παρελθόν. Όπως είπε, οι μόνες εξαιρέσεις θα αφορούν τα ηλεκτρικά οχήματα.
Επεσήμανε, δε, ότι έχει γίνει ήδη μελέτη για να αναπροσαρμοστούν τα όρια του Δακτυλίου. Όπως διευκρίνισε, θα «ανοίξει» ο κύκλος του Δακτυλίου.
Στα άμεσα μέτρα, σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή, θα περιλαμβάνεται επίσης η αναπροσαρμογή του ωραρίου τροφοδοσίας των επιχειρήσεων στο κέντρο της Αθήνας, καθώς επηρεάζει σημαντικά το επίπεδο της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην πρωτεύουσα. Τόνισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι σε πλήρη συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και με την Ελληνική Αστυνομία, διότι, όπως υπογράμμισε, το μέτρο αυτό πρέπει να εφαρμοστεί αμέσως.
«Αυτή τη στιγμή το ζήτημα που υπάρχει με την τροφοδοσία δημιουργεί πραγματικό έμφραγμα στο κέντρο της Αθήνας. ‘Αποψή μας είναι ότι πρέπει να αναπροσαρμοστεί το ωράριο και να ξέρει ο καθένας πότε πρέπει να κάνει τροφοδοσία και πώς πρέπει να κάνει την τροφοδοσία», εξήγησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Το τρίτο μακροπρόθεσμο και πολύ σημαντικό μέτρο του σχεδίου «Ανάσα για την Αθήνα», που ανακοίνωσε ο κ. Καραμανλής, αφορά στην αποδοχή μίας πρότασης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων: Θα δημιουργηθεί ένα Ενιαίο Παρατηρητήριο Μεταφορών στην Αττική, ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας, καθώς στο ζήτημα του κυκλοφοριακού στην πρωτεύουσα εμπλέκονται δήμοι, η περιφέρεια και δύο υπουργεία.
«Επομένως, νομίζω ότι ένας θεσμοθετημένος ενιαίος φορέας θα μας λύσει μακροπρόθεσμα αρκετά προβλήματα», εκτίμησε ο κ. Καραμανλής.
Όσον αφορά στον «Μεγάλο Περίπατο», κατ’ αρχάς σημείωσε ότι είναι σωστή η γενικότερη κατεύθυνση, καθώς σε όλες τις μεγάλες πόλεις της Ευρώπης ο στόχος των σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας είναι να βγουν τα αυτοκίνητα από το κέντρο, αλλά επισήμανε ότι για αυτό είναι σπουδαίο να υπάρχει ένα θεσμοθετημένο Παρατηρητήριο, ώστε να μην κάνει ο κάθε φορέας κάτι μόνος του, χωρίς να είναι σε απόλυτη συνεννόηση με τους άλλους φορείς.
Ο κ. Καραμανλής εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι «εκεί που υπάρχουν δυσλειτουργίες, ο δήμος και ο δήμαρχος θα σκύψουν πάνω από το ζήτημα και θα κάνουν διορθώσεις».
Ξεκινούν οι εργασίες για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε, επίσης, ότι ξεκινούν οι εργασίες της Γραμμής 4 του Μετρό. Σημείωσε ότι έχουν γίνει κυκλοφοριακές μελέτες, ώστε να ταλαιπωρηθούν όσο το δυνατόν λιγότερο οι κάτοικοι της Αθήνας, ενώ τόνισε πως όταν το φιλοπεριβαλλοντικό αυτό έργο ολοκληρωθεί θα λύσει πολλά προβλήματα.
«Η Γραμμή 4 είναι το μεγαλύτερο δημόσιο έργο αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα. Είναι ένα έργο που ξεκίνησε και ήδη έχουν στηθεί τα πρώτα εργοτάξια. Θα δώσει πραγματικά λύση και στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που έχει η Αθήνα, αλλά είναι και ένα καθαρά φιλοπεριβαλλοντικό έργο. Η κατασκευαστική περίοδος θα είναι επτά χρόνια», είπε ο κ. Καραμανλής.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπενθύμισε ακόμη ότι οι τρεις τελευταίοι σταθμοί της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά θα είναι έτοιμοι το καλοκαίρι.
Για το Μετρό Θεσσαλονίκης, σημείωσε: «Μετά από έναν διχασμό και ένα ζήτημα τεχνικό που είχε πολιτικοποιηθεί, το θέμα με τα αρχαία έχει λήξει στο ανώτατο επίπεδο, με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Έχει ξεκινήσει η απόσπαση και επανατοποθέτηση».
Ο κ. Καραμανλής, μάλιστα, άφησε αιχμές για κάποιους που θέλουν να δημιουργούν προβλήματα και επισήμανε ότι η καθυστέρηση των έργων δεν ευνοεί τους πολίτες, αλλά συνήθως ευνοεί τους αναδόχους, δηλαδή τους εργολάβους, διότι η καθυστέρηση σημαίνει παραπάνω χρήματα. «Να μην το ξεχνάμε αυτό, οι καθυστερήσεις σημαίνουν ταλαιπωρία και παραπάνω χρήματα για τον Έλληνα φορολογούμενο», τόνισε.
Όσον αφορά στην Πατρών-Πύργου, ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι η Προγνωστοποίηση Κρατικής Ενίσχυσης θα έρθει άμεσα στο Ελεγκτικό Συνέδριο και στη Βουλή και δήλωσε: «Θα δείτε τα πρώτα εργοτάξια να στήνονται στις αρχές του 2022».
Για τον ΒΟΑΚ, ο κ. Καραμανλής επισήμανε ότι το έργο δεν είχε μελετητική ωριμότητα και χρηματοδότηση, δύο ζητήματα που λύθηκαν και έτσι θα ξεκινήσει τμηματικά η κατασκευή του. Σημείωσε ότι πρόκειται για ένα τεράστιο έργο 300 χιλιομέτρων και ανέφερε ότι τα πρώτα εργοτάξια θα μπουν στο τέλος του 2022.
Ακολουθήστε το Protagon στο Google News