Τα αποκαλυπτήρια δεν καταχειροκροτήθηκαν. Τα δεκατέσσερα γιγάντια μπρούντζινα γλυπτά που τοποθετήθηκαν μπροστά από ένα μαιευτήριο στο Κατάρ, μπορεί να φιλοτεχνήθηκαν από τον διάσημο βρετανό καλλιτέχνη Ντάμιεν Χιρστ, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έγιναν δεκτά με ενθουσιασμό.
Τα συγκεκριμένα γλυπτά, απεικονίζουν όλα τα στάδια στο ταξίδι της μήτρας, από τη σύλληψη ως τη γέννηση. Υπό τον τίτλο «Η θαυμαστή διαδρομή», αναπαριστούν ένα έμβρυο που αναπτύσσεται μέσα στη μήτρα και εξελίσσεται σε ένα δεκατεσσάρων μέτρων ύψους νεογέννητο μωρό.
Οπως αναφέρει δημοσίευμα του Guardian, ο 53χρονος καλλιτέχνης ήξερε ότι τα έργα του αυτά θα αποδεικνύονταν αμφιλεγόμενα για μία μεγάλη μερίδα των κατοίκων. «Αν το πάρουμε από άποψη κουλτούρας, πρόκειται για το πρώτο γυμνό γλυπτό σε κοινή θέα στη Μέση Ανατολή… Είναι μία πολύ τολμηρή κίνηση» είχε δηλώσει ο Χιρστ στo Doha News.
Σε μία προσπάθεια μάλιστα να κατευνάσουν τους επικριτές της συγκεκριμένης εγκατάστασης, οι υπεύθυνοι κανόνισαν να απαγγείλει ένα αγόρι απόσπασμα από το Κοράνι που μιλά για το θαύμα της γέννησης.
Οσοι βρίσκονται πίσω από την απόφαση να τοποθετηθούν αυτά τα γλυπτά σε αυτά τα σημεία, τονίζουν άλλωστε ότι επιλέχθηκαν όχι για να δημιουργήσουν έριδες και διαμάχες, αλλά για να προκαλούν ένα αίσθημα γαλήνης στις γυναίκες-ασθενείς που νοσηλεύονται στο νοσοκομείο και μπορούν να τα κοιτάζουν και από το παράθυρό τους.
Αλλωστε, όλο και περισσότερος κόσμος βγάζει selfies μπροστά από αυτά -κάτι που στις ημέρες μας, θεωρείται ισοδύναμο της καταξίωσης και της αποδοχής.