Ο Μπάτμαν είχε τον πιστό υπηρέτη του, Αλφρεντ, ο Ερρίκος ο VIII είχε τον Τόμας Κρόμγουελ και ο Ανδρέας Παπανδρέου την Αγγέλα Κοκόλα. Πίσω από κάθε ηγέτη βρίσκεται ένας σημαντικός βοηθός και, απ’ ότι φαίνεται, το ίδιο ισχύει για τα σούπερ-γιοτ των δισεκατομμυριούχων, που τώρα κατασκευάζονται με έναν βοηθό να κουβαλάει τις τσάντες.
Καθώς το γιγάντιο ιστιοπλοϊκό σκαρί του Τζεφ Μπέζος εθεάθη να ταξιδεύει στη Μεσόγειο, δίπλα του διακρινόταν το μεγαλύτερο σκάφος υποστήριξης στην ιστορία των γιοτ. Το Abeona, που προφανώς πήρε το όνομά του από τη ρωμαϊκή θεά των εξωτερικών ταξιδιών, είναι ένα μηχανοκίνητο γιοτ μήκους 75 μέτρων που μπορεί να ταξιδέψει 8.000 χλμ. με μια φουλ δεξαμενή καυσίμου.
Διαθέτει ελικοδρόμιο, αποθηκευτικό χώρο για κάθε είδους σκάφη και θαλάσσιο εξοπλισμό, καθώς και γερανό για να τα μεταφέρει μέσα και έξω από το νερό. Υπάρχει επίσης χώρος για να κοιμηθούν 45 άνθρωποι. Ωστόσο, είναι το νούμερο δύο –μια υποδεέστερη εκδοχή του Koru,της τρικάταρτης σκούνας αξίας 466 εκατ. ευρώ, που καθελκήθηκε στην Ολλανδία φέτος, αναφέρει ρεπορτάζ των Times του Λονδίνου.
Ο Ριντ Στόου, καλλιτέχνης και ο ναυτικός που έκανε το μεγαλύτερο ωκεάνιο ταξίδι στην Ιστορία, διάρκειας 1.152 ημερών, σε ένα σκαρί που κατασκεύασε και τώρα είναι ελλιμενισμένο στο Νιου Τζέρσεϊ, λέει ότι το σκάφος υποστήριξης, γνωστό ως «σκιά», θα ήταν «κάτι που είναι απλά για διασκέδαση και ίσως έχει κάποια μικρά παιχνίδια πάνω του».
Τέτοια σκάφη αποθηκεύουν γενικά κάθε είδους αθύρματα, συμπεριλαμβανομένων τετράτροχων μοτοσικλετών, υπερ-αυτοκίνητων και υποβρυχίων. Αλλά ο Στόου παραξενεύθηκε από το μέγεθός του. «Είναι ένα πανίσχυρο, μεγάλο σκάφος» λέει. «Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί το θέλουν τόσο μεγάλο».
Το Abeona είναι το δεύτερο μεγαλύτερο γιοτ που κατασκευάστηκε ποτέ από την Damen Yachting, την ολλανδική εταιρεία που ξεκίνησε τις εργασίες κατασκευής του το 2019. Κατά τη διάρκεια της συναρμολόγησης η ταυτότητα του ιδιοκτήτη του κρατήθηκε μυστική. Τώρα ο Μπέζος και η σύντροφός του, Λόρεν Σάντσεζ, εθεάθησαν να πετούν με ελικόπτερο προς το Abeona και από εκεί να μεταφέρονται στο Koru.
Η Σάντσεζ είναι πιλότος ελικοπτέρου και οι κατασκευαστές του Abeona κλήθηκαν να του δώσουν ένα υπόστεγο για ελικοπτέρα, ικανό να στεγάσει το σκάφος της, με έναν ανελκυστήρα που θα το ανεβάζει από και προς ένα σημείο προσγείωσης στην οροφή του υποστέγου, στην πρύμνη. Αυτό απαιτείται από το σκάφος υποστήριξης επειδή το Koru, με τις παραδοσιακές γραμμές του και τους τρεις ιστούς του, δεν μπορούσε να υποστηρίξει σημείο προσγείωσης.
Ο Στόου υποψιάζεται ότι, παρά το μέγεθός του, το Koru μπορεί να είναι λιγότερο ικανό να παραμείνει στη θάλασσα για μεγάλο χρονικό διάστημα, επειδή έχει τόσα πολλά συστήματα που απαιτούν συντήρηση. Εκτίμησε όμως τις ομαλές γραμμές του. «Μπορεί να είναι υπερσύγχρονο, αλλά δεν προσπάθησε να το κάνει να μοιάζει με κάτι γελοίο ή σαν διαστημόπλοιο» λέει.
Λέγεται ότι το Koru απαιτεί πλήρωμα 40 ατόμων και έχει χώρο για φιλοξενία 18 ατόμων. Ο Ντον Αντερσον, πρώην καπετάνιος του M5, του μεγαλύτερου ιστιοπλοϊκού γιοτ στον κόσμο, λέει ότι το Koru είναι «ένα από τα πιο οικολογικά γιοτ εκεί έξω, με τα πανιά του και με την τεχνολογία που θα διαθέτει» – ένα απαλό αποτύπωμα άνθρακα, που θα μπορούσε ίσως να γίνει πιο βαρύ από το τεράστιο μηχανοκίνητο γιοτ που τρέχει πίσω του.
Σε ένα ιστιοπλοϊκό γιοτ «είσαι πιο ευάλωτος στα στοιχεία της φύσης» είπε ο Αντερσον στους New York Times. «Αλλά μπορείς να φύγεις από την Καλιφόρνια και μόλις περάσεις τις Καταλίνας μπορείς να σερφάρεις με τη βοήθεια του ανέμου μέχρι τη Χαβάη. Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις είναι να πλέεις παρέα με τα κύματα».
Οταν το Koru προσάραξε στις Κάννες για το φεστιβάλ κινηματογράφου, εκθέτοντας τα μικρότερα γιοτ άλλων δισεκατομμυριούχων, στην πλώρη του έφερε ένα γλυπτό μιας πληθωρικής γοργόνας που έμοιαζε διαβολικά με τη Σάντσεζ.
Ο συγγραφέας του βιβλίου «Amazon Unbound», Μπραντ Στόουν, ο οποίος ήταν ο πρώτος που αναγνώρισε το Koru και το Abeona ως πλοία του Μπέζος, υποστηρίζει ότι σηματοδοτούν το τέλος μιας μεταμόρφωσης στη δημόσια εικόνα ενός από τους πλουσιότερους άνδρες στον κόσμο.
Στα πρώτα χρόνια της Amazon εμφανιζόταν εντελώς απασχολημένος με την εταιρεία, κάνοντας κύκλους με ένα παιδικό σκούτερ Segway γύρω από το γραφείο. Εμενε έξω από το Σιάτλ με τη σύζυγό του και τα τέσσερα παιδιά του και φρουρούσε την ιδιωτικότητά τους. Εδειχνε ελάχιστο ενδιαφέρον για τις συνήθεις εκτροπές των υπερπλουσίων, όπως η συλλογή σπορ αυτοκινήτων ή τέχνης.
Ομως στα τέλη της δεκαετίας του 2010, ο φίλος του Μπέζος, Τζέιμι Ντάιμον, διευθύνων σύμβουλος της JP Morgan, είπε στον συγγραφέα ότι «ο Τζεφ ήταν σαν παιδί σε ζαχαροπλαστείο. Ηταν όλα καινούργια για αυτόν. Ηταν τόσο συγκεντρωμένος στην Amazon για πολύ καιρό. Μετά, σταδιακά, μετατράπηκε σε πολίτη του κόσμου».