Ο συνδυασμός του στόχου (οδηγοί ταξί) και του ενδεχομένου να πρόκειται για έργο κατά συρροή δολοφόνου, δημιουργεί ένα αίνιγμα για την ΕΛ.ΑΣ. αναφορικά με τη δολοφονία του 52χρονου ταξιτζή στην Κηφισιά. Ποιο είναι το προφίλ του δράστη; Του ανθρώπου που δολοφόνησε έναν οδηγό ταξί την περασμένη εβδομάδα και είχε επιτεθεί σε έναν άλλον στα μέσα Φεβρουαρίου;
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ανώτατος αξιωματικός της ΕΛΑΣ εκτιμά πως πρόκειται για άτομο εμμονικό.
«Εχει διαταραγμένη προσωπικότητα, είναι πιθανότατα Ελληνας, γύρω στα 30 και εξετάζουμε διάφορες εκδοχές όσον αφορά στο κίνητρο των επιθέσεών του σε οδηγούς ταξί. Η εκτίμησή μου είναι ότι οι επιθέσεις του αυτές σχετίζονται με κάποια εμπλοκή του στο παρελθόν με τον συγκεκριμένο επαγγελματικό χώρο», αναφέρει σχετικά.
Θύμα του άγνωστου άνδρα είναι ένας 52χρονος οδηγός που βρέθηκε νεκρός στη συμβολή των οδών Κοκκιναρά και Χαριλάου Τρικούπη, τα μεσάνυχτα της περασμένης Τρίτης.
Αλλος ένας 32χρονος οδηγός είχε πέσει θύμα επίθεσης τις βραδινές ώρες της 10ης Φεβρουαρίου, στην ίδια περιοχή.
Ο δράστης, που καθόταν στο πίσω δεξιά κάθισμα, δεν λήστεψε τα θύματά του. Τα πυροβόλησε όμως ενώ τα ταξί ήταν εν κινήσει και αμέσως μετά εξαφανίστηκε στο σκοτάδι.
«Το όπλο που χρησιμοποίησε και στις δύο επιθέσεις είναι μετασκευασμένο και κατά 99% βουλγαρικής προέλευσης», αναφέρει ο αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ και προσθέτει ότι «το έχει μετατρέψει σε πυροβόλο, ενώ χρησιμοποιεί και σιγαστήρα. Γι’ αυτό, άλλωστε και ο 32χρονος οδηγός ταξί, που δέχθηκε τρεις σφαίρες δεν άκουσε πυροβολισμούς. Στην κατάθεσή του είπε ότι ένιωσε ξαφνικά ένα κάψιμο στο κεφάλι του και έχασε τις αισθήσεις του».
Η χρήση σιγαστήρα και η μετασκευή εξηγεί πώς επέζησε ο πρώτος οδηγός, παρά το γεγονός ότι δέχθηκε τρεις σφαίρες στο πίσω μέρος του λαιμού του. «Η ταχύτητα της βολίδας του συγκεκριμένου όπλου, λόγω του ότι είναι μετασκευασμένο, αλλά και επειδή διαθέτει σιγαστήρα, μειώνεται σε μεγάλο βαθμό», εξηγεί ο αξιωματικός. Ο δράστης πυροβόλησε τον 32χρονο από απόσταση περίπου 10 εκατοστών, και έτσι οι σφαίρες δεν πρόλαβαν να αναπτύξουν ταχύτητα και να τον σκοτώσουν. Αντίθετα, στην άλλη περίπτωση, ο δολοφόνος πυροβόλησε το θύμα από απόσταση περίπου 50 εκατοστών στον δεξιό κρόταφο και το σκότωσε».
Ανησυχία στον κλάδο
Η αστυνομία εκτιμά ότι ο δράστης κάνει επιθέσεις που δεν είναι τυχαίες, όπως και ότι «είχε κάποια εμπλοκή με τον χώρο των ταξί». Πιθανόν να είχε εμπλακεί σε περιστατικό με οδηγούς ταξί και να έχει μανία εκδίκησης ή να τον μείωσε κάποιος ή κάποιοι στον χώρο.
«Η υπόθεση θυμίζει κάτι από αυτή του κατά συρροή δολοφόνου Δημήτρη Βακρινού, που έδρασε στο διάστημα 1995-96», ανέφερε. Οδηγός ταξί και ο ίδιος, διέπραξε πέντε εν ψυχρώ δολοφονίες, ενώ τραυμάτισε έξι άτομα. Οι ειδικοί έκαναν τότε λόγο για έναν άνθρωπο με ψυχοπαθολογικό υπόβαθρο που είχε τις ρίζες του στην τραυματική του παιδική ηλικία
Μετά από τα γεγονότα αυτά, και όσο ο δράστης μένει ασύλληπτος , οι οδηγοί ταξί είναι πλέον πολύ προσεκτικοί ως προς τα άτομα που επιβιβάζονται στα οχήματά τους. Στις πιάτσες της Κηφισιάς, όπως αναφέρει το ΑΠΕ, εάν οι οδηγοί θεωρήσουν κάποιον πελάτη ως ύποπτο, το ταξί που θα επιβιβαστεί το ακολουθεί διακριτικά και άλλο, σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής.
Ο πρόεδρος του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), Θύμιος Λυμπερόπουλος, θεωρεί ότι με όλη τη δημοσιότητα για την επίθεση, «στοχοποιούνται οι οδηγοί ταξί, ενώ παράλληλα μπορεί να γίνει επιθετική η συμπεριφορά τους εάν θεωρήσουν κάποιον ως ύποπτο. Ο κάθε πελάτης πλέον είναι δυνητικά δολοφόνος. Αυτά είναι τρελά πράγματα».
Προσθέτει: «Η μόνη λύση, κατά τη γνώμη μου, είναι να υπάρχουν κάμερες μέσα στα ταξί. Μέτρο που μπορεί να αποτρέπει τους επίδοξους δράστες. Λόγω των προσωπικών δεδομένων, όμως, είναι πολύ δύσκολο να εφαρμοστεί. Πάντως, πιστεύω ότι όσο υπάρχει οικονομική κρίση στη χώρα μας τόσο θα μεγαλώνει η εγκληματικότητα».