Επικαιρότητα

Το δρομολόγιο του κοντέινερ-φάντασμα με τα χάπια των τζιχαντιστών

Τα τεχνάσματα για να χάνονται τα ίχνη του και ο τελικός του προορισμός. Δύσκολη αποστολή για τις διωκτικές αρχές η αποκάλυψη ολόκληρου του φορτίου
Protagon Team

Σε αναζήτηση αποστολέα και παραλήπτη συνεχίζονται οι έρευνες των διωκτικών αρχών για το κοντέινερ με τα χιλιάδες ναρκωτικά χάπια «captagon» -γνωστά και ως «χάπια των τζιχαντιστών»- που εντοπίστηκε στο λιμάνι του Πειραιά.

Σε συνεργασία με το Λιμενικό, το ΣΔΟΕ και τις τελωνειακές Αρχές, καθώς και τούρκους αστυνομικούς που βρίσκονται στην Ελλάδα στο πλαίσιο της πολύ στενής συνεργασίας τους, η Δίωξη Ναρκωτικών προσπαθεί να καταγράψει το δρομολόγιο του κοντέινερ, που ευελπιστεί ότι θα οδηγήσει στα ίχνη των διακινητών.

Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, πάντως, φαίνεται ότι το κοντέινερ ξεκίνησε από τη Συρία και έφτασε μέσω διεθνούς μεταφορικής εταιρείας στον Πειραιά πριν από πέντε ημέρες.

Ως αποστολέας και παραλήτης εμφανίζονται εμπορικές εταιρείες, των οποίων ο ρόλος στην υπόθεση ήδη εξετάζεται.

Επόμενος σταθμός φέρεται ότι ήταν η Κροατία, ωστόσο εκτίμηση των αστυνομικών είναι πως δεν πρόκειται για τον τελικό του προορισμό.

Το πιθανότερο είναι το φορτίο των ναρκωτικών χαπιών να πήγαινε από λιμάνι σε λιμάνι μέχρι να χαθούν τα ίχνη του.

Δεν αποκλείεται μάλιστα να επέστρεφε και πάλι στη Μέση Ανατολή, όπου όπως έχει διαπιστωθεί κατά το παρελθόν, καταλήγουν ανάλογα φορτία με ναρκωτικά.

Σύμφωνα με αρμόδια αστυνομική πηγή  που επικαλείται το ΑΠΕ- ΜΠΕ,  θα χρειαστούν πολλές ώρες ακόμα για να ολοκληρωθεί η έρευνα στο κοντέινερ. Ηδη έχει βρεθεί μεγάλη ποσότητα του ναρκωτικού χαπιού captagon, το οποίο έχει γίνει γνωστό από την ευρεία χρήση που έκαναν τα μέλη του ISIS.

Τα χάπια ήταν επιμελώς κρυμμμένα μέσα σε ράβδους μολύβδου, προκειμένου να μην ανιχνεύονται από τα ειδικά μηχανήματα των τελωνειακών αρχών.

Η διαδικασία καταμέτρησής τους αποδεικνύεται ιδιαίτερα χρονοβόρα και δύσκολη, καθώς οι ράβδοι πρέπει να μεταφέρονται σε ειδικό μηχανουργείο για να κοπούν και να αποκαλυφθεί η κρύπτη.

Το κοντέινερ περιείχε 24 παλέτες με περίπου 20 τέτοιες ράβδους έκαστη, κάτι που σημαίνει ότι θα πάρει αρκετό χρόνο μέχρι να ολοκληρωθεί ή έρευνα.