Την πρώτη του δημόσια παρέμβαση μετά το κυκλοφοριακό χάος που προκάλεσαν τη Δευτέρα στην πρωτεύουσα τα έργα του περίφημου Μεγάλου Περιπάτου, ιδίως η αφαίρεση από την Πανεπιστημίου, τον οποίο νευραλγικό οδικό άξονα της Αθήνας, δύο λωρίδων, έκανε το βράδυ ο Κώστας Μπακογιάννης.
Ο δήμαρχος Αθηναίων ζήτησε για μία ακόμη φορά την ανοχή των οδηγών, οι οποίοι έζησαν μια απίστευτη ταλαιπωρία, και έκανε λόγο για ένα έργο που θα δώσει καλύτερη ποιότητα ζωής στην πόλη.
Ωστόσο, σε μια φράση που ίσως να μαρτυρά δεύτερες σκέψεις, ο κ. Μπακογιάννης υπενθύμισε ότι ο Μεγάλος Περίπατος «εφαρμόζεται πιλοτικά» και πως κάθε μέρα καταγράφονται και αξιολογούνται όλα τα δεδομένα.
Επίσης πρότεινε μερικές εναλλακτικές διαδρομές.
Συγκεκριμένα, σε ανάρτησή του, ο κ. Μπακογιάννης έγραψε:
Σε κάθε περίπτωση ο «πιλότος» του Μεγάλου Περιπάτου εμφάνισε κάποιες αστοχίες, που ίσως να είναι και καταδικαστικές για τη μακροημέρευσή του, τουλάχιστον όσον αφορά την Πανεπιστημίου.
Σίγουρα οι διερχόμενοι οδηγοί δεν είχαν ενημερωθεί επαρκώς για τις αλλαγές και το πρόβλημα που θα αντιμετώπιζαν. Επιπλέον, το όλο έργο βασίζεται στην υπόθεση ότι οι πολίτες θα εγκαταλείψουν τα ΙΧ του και θα χρησιμοποιήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς, όμως σε συνθήκες πανδημίας και με την ίδια την κυβέρνηση να έχει προβεί σε σύσταση χρήσης των αυτοκινήτων, κάτι τέτοιο είναι δύσκολο, αν όχι επικίνδυνο, να συμβεί. Την ίδια ώρα δε, υπάρχει ανησυχία από τον εμπορικό κόσμο, ιδίως από τους επιχειρηματίες που πωλούν εμπορεύματα για τα οποία ο πελάτης χρειάζεται να χρησιμοποιήσει ΙΧ.
Ετσι, ο δήμαρχος βρέθηκε να τα ακούει από την αντιπολίτευση η οποία βέβαια έσπευσε να αποδώσει το project στην κυβέρνηση (εδώ), χρεώνοντάς την ως «γαλάζιο» τον κ. Μπακογιάννη.
Πού είναι η μελέτη συγκοινωνιακών επιπτώσεων;
Προς το παρόν πάντως ο κ. Μπακογιάννης έχει τη διακριτική στήριξη του Δημοτικού Συμβουλίου. Στη συνεδρίαση της Δευτέρας, ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα Είσαι Εσύ» Παύλος Γερουλάνος τόνισε ότι «θεωρούμε ότι μακροπρόθεσμα θα είναι καλό για την πόλη και θα τον στηρίξουμε».
Ωστοσο παρατήρησε το εξής απίστευτο, ότι η μελέτη των συγκοινωνιακών επιπτώσεων του Μεγάλου Περιπάτου δεν έχει δημοσιοποιηθεί και ως εκ τούτου δεν ξέρουν (ξέρουμε) όλοι τα στοιχεία, με τι δηλαδή να συγκρίνει κανείς για την επιτυχία ή όχι του project.
Είπε συγκεκριμένα ο κ. Γερουλάνος: «Σήμερα είναι η πρώτη μέρα του Μεγάλου Περίπατου. Όπως θα περίμενε κανείς… Κάθε αρχή και δύσκολη. Δεν περιμέναμε ότι δεν θα υπάρξουν δυσκολίες.
Όμως, εμείς δεν κάνουμε πίσω. Θεωρούμε ότι μακροπρόθεσμα θα είναι καλό για την πόλη και θα τον στηρίξουμε. Παρόλα αυτά πρέπει το συντομότερο δυνατό να δημοσιοποιηθεί η μελέτη των συγκοινωνιακών επιπτώσεων.
Πρώτον για να ξέρουμε όλοι τι να περιμένουμε.
Δεύτερον, για να ξέρουμε με τι να συγκρίνουμε. Για παράδειγμα οι χρόνοι καθυστερήσεων. Τι περιμέναμε και τι γίνεται ώστε να κάνουμε έναν σωστό απολογισμό.
Επίσης, υπάρχει απόγνωση από τα μαγαζιά του κέντρου. Δεν αφορά μόνο τον Περίπατο. Η πραγματικότητα είναι ότι η κίνηση στα μαγαζιά είναι περιορισμένη έτσι και αλλιώς αλλά κάτι οι πορείες, κάτι ο Περίπατος, κάτι οι ανακοινώσεις να μην παίρνει ο κόσμος ΜΜΜ, έχουν κάνει τεράστια ζημιά και χάνουμε από υποστηριχτές αυτούς που θέλουν να γίνει ο Περίπατος».
Από την άλλη, η «Ανοιχτή Πόλη», παράταξη του Νάσου Ηλιόπουλου, αξιωματική αντιπολίτευση στο Δημοτικό Συμβούλιο, έκανε λόγο για «βιαστικές και πρόχειρες κινήσεις», αλλά στάθηκε υπέρ του έργου.
«Ζητήσαμε ενημέρωση σχετικά με τις εξελίξεις στη διαμόρφωση του Ειδικού Χωρικού Σχεδίου: με ποιες διαδικασίες έγινε η ανάθεση του έργου και αν η δημοτική αρχή προτίθεται να προωθήσει στα πλαίσια του ΕΧΣ ρυθμίσεις για την προστασία του λιανεμπόριου, της μεταποίησης, των παραγωγικών δραστηριοτήτων και της κατοικίας. Επισημάναμε ξανά ότι η έλλειψη διαβούλευσης και οι βιαστικές και πρόχειρες κινήσεις δεν βοηθούν στην επιτυχή υλοποίηση των παρεμβάσεων στο κέντρο της Αθήνας, όπως υποδεικνύει το φαινόμενο της κυκλοφοριακής συμφόρησης που παρατηρήθηκε σήμερα, αλλά και οι ανακολουθίες ως προς τη λειτουργία του Τραμ που μπορεί να είναι ένα χρήσιμο εργαλείο στην προσπάθεια διεύρυνσης της κινητικότητας», ανέφερε η «Ανοιχτή Πόλη».