Η πορεία του αγωγού φαίνεται σε αυτόν τον χάρτη με την κόκκινη διακεκομμένη γραμμή |
Επικαιρότητα

Ελλάδα, Ισραήλ, Ιταλία και Κύπρος συμφώνησαν για την κατασκευή του EastMed

Ο υποθαλάσσιος αγωγός, ο μακρύτερος και σε μεγαλύτερο βάθος στον κόσμο, πρόκειται να μεταφέρει φυσικό αέριο από την Ανατολική Μεσόγειο στην Ευρώπη
Protagon Team

Σε συμφωνία για την κατασκευή του αγωγού EastMed κατέληξαν η Ελλάδα, η Κυπριακή Δημοκρατία, η Ιταλία και το Ισραήλ σύμφωνα με την εφημερίδα «Times of Israel».

Πρόκειται για αγωγό που θα συνδέει τα αποθέματα του φυσικού αερίου του Ισραήλ με τις τρεις χώρες σε ένα μεγάλο έργο που εκτιμάται ότι θα κοστίσει πάνω 7 δισεκατομμύρια δολάρια.

Ο αγωγός θα ξεκινήσει περίπου 170 χιλιόμετρα από τη νότια ακτή της Κύπρου και θα εκτείνεται για 2.200 χιλιόμετρα για να φτάσει στο Οτράντο της Ιταλίας μέσω της Κρήτης και της ηπειρωτικής Ελλάδας. Μέσω του αγωγού θα γίνεται η προμήθεια φυσικού αερίου από την Ανατολική Μεσόγειο προς την Ευρώπη.

Ο τηλεοπτικός σταθμός Hadashot υπενθυμίζει ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε να επενδύσει 100 εκατομμύρια δολάρια σε μια μελέτη σκοπιμότητας για το έργο πριν επιτευχθεί η συμφωνία σχετικά με την τοποθέτηση του μακρύτερου και σε μεγαλύτερο βάθος υποθαλάσσιου αγωγού φυσικού αερίου στον κόσμο.

Σύμφωνα με το Hadashot TV, οι εργασίες για τον EastMed θα ξεκινήσουν εντός των επόμενων μηνών και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθούν μέσα σε πέντε χρόνια.

Ο αγωγός θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει μέχρι και 20 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου ετησίως. Οι ανάγκες φυσικού αερίου στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθούν ετησίως κατά 100 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα ως το 2030.

Αναφερόμενος στη συμφωνία ο υπουργός Ενέργειας του Ισραήλ εξέφρασε την εκτίμηση ότι ο αγωγός θα μπορούσε να μειώσει κατά κάποιον βαθμό την αραβική επιρροή στην Ευρώπη.

Σχολιάζοντας το δημοσίευμα ανώτατη κυβερνητική πηγή στην Κύπρο ανέφερε στο ΡΙΚ ότι οι εμπλεκόμενες χώρες βρίσκονται πολύ κοντά στη συμφωνία για κατασκευή του East Med. Εξήγησε δε ότι από την ημέρα της συμφωνίας θα απαιτηθούν πέντε εβδομάδες ώστε το περιεχόμενο της να εξεταστεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.