Παρά την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία, οι αεροπορικές εταιρείες αναμένουν εκτόξευση του αριθμού επιβατών μέσα στους επόμενους μήνες, αρχής γενομένης από το καθολικό Πάσχα στις 17 Απριλίου, όπως γράφει η Deutsche Welle.
Ηδη από την Κυριακή 27 Μαρτίου έχει τεθεί σε ισχύ το καλοκαιρινό σχέδιο πτήσεων. Οι υπεύθυνοι των αεροπορικών εταιριών και των αεροδρομίων δεν έχουν ωστόσο ψευδαισθήσεις. Μετά από δύο χρόνια βαθιάς κρίσης κανείς δεν περιμένει όλα να λειτουργούν χωρίς προβλήματα σε περιόδους αιχμής. Με άλλα λόγια οι επιβάτες θα πρέπει να κάνουν υπομονή στους ελέγχους χειραποσκευών, ταξιδιωτικών εγγράφων και απαραίτητων πιστοποιητικών.
Η μεγαλύτερη αύξηση πτήσεων θα σημειωθεί το επόμενο διάστημα, ενόψει της καλοκαιρινής τουριστικής περιόδου, στις πτήσεις από την κεντρική Ευρώπη στη Μεσόγειο. Σύμφωνα με τον γερμανικό Ομοσπονδιακό Σύνδεσμο Αεροπορικών Εταιρειών, φέτος έχουν προβλεφθεί 3% περισσότεροι επιβάτες από ό,τι το 2019, πριν ξεσπάσει η πανδημική κρίση.
Μια απεργία παρέλυσε κορυφαία γερμανικά αεροδρόμια
Ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρίας χαμηλού κόστους Eurowings Γενς Μπίσοφ δήλωσε ότι «μετά από δύο χρόνια πανδημίας εκατομμύρια άνθρωποι θέλουν επιτέλους να ταξιδέψουν είτε για αναψυχή, είτε για δια ζώσης επαγγελματικές επαφές». Η Easyjet ανακοίνωσε ότι αναμένει το 2022 τετραπλάσιο αριθμό επιβατών από ό,τι πέρυσι. Διαφορετικά είναι ωστόσο τα σχέδια της Ryanair, η οποία θα αυξήσει μεν τις πτήσεις το καλοκαίρι, περιορίζει ωστόσο στα δύο τρίτα, σε σύγκριση με το 2019, τις αναχωρήσεις από τη Γερμανία.
Για λόγος κόστους, η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία, ανακοίνωσε ότι καταργεί τις βάσεις της σε γερμανικά αεροδρόμια, όπως στη Φρανκφούρτη, το Αμβούργο, τη Στουτγάρδη και το Ντίσελντορφ.
Η Lufthansa ήρθε ήδη από τα Χριστούγεννα αντιμέτωπη με στενότητα προσωπικού και αυξημένης ζήτησης λόγω πολλών κρουσμάτων κορονοϊού μεταξύ των πιλότων. Εν τέλει όμως κατάφερε να κρατήσει σταθερό τον αριθμό χειριστών και προσωπικού καμπίνας έτσι ώστε δεν ακυρώθηκαν πτήσεις. Από την πλευρά της η Condor ανακοίνωσε ότι θα προσλάβει επιπλέον προσωπικό για την καλοκαιρινή περίοδο και θα προσπαθήσει να πείσει τους επιβάτες να κάνουν check-in διαδικτυακά και να παραδίδουν τις αποσκευές σε αυτόματους ιμάντες.
Το πόσο ευάλωτο είναι το σύστημα των αεροπορικών μετακινήσεων το διαπιστώσαμε πρόσφατα στη Γερμανία όταν οι διήμερες απεργιακές κινητοποιήσεις του προσωπικού ασφαλείας παρέλυσαν μεγάλα αεροδρόμια, εκτός Βαυαρίας, με αποτέλεσμα δεκάδες χιλιάδες επιβάτες να ταλαιπωρηθούν από πολύωρες καθυστερήσεις ή ακόμα και ακυρώσεις πτήσεων.
Προβλήματα στους ελέγχους εναέριας κυκλοφορίας
Μετ΄ εμποδίων πραγματοποιούνται εδώ και μερικούς μήνες οι έλεγχοι από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, η Πολωνία έκλεισε τον εναέριο χώρο της για αεροσκάφη στην περιοχή των συνόρων με τη Ρωσία. Επιπλέον αντιμετωπίζει στενότητα προσωπικού μεταξύ των ελεγκτών ασφαλείας. Σύμφωνα με πληροφορίες των ευρωπαϊκών συνδικαλιστικών οργανώσεων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας πολλοί πολωνοί ελεγκτές αρνούνται να αποδεχθούν πρόταση του αεροδρομίου της για 70% χαμηλότερες αποδοχές και απεργούν ή παραιτούνται.
Δύσκολη προβλέπεται η κατάσταση στην ασφάλεια των αιθέρων και στην δυτική Ευρώπη όταν από τις 5 Απριλίου η γαλλική υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας θα ξεκινήσει να δοκιμάζει στους υπολογιστές της ένα νέο λογισμικό. Για λόγους ασφαλείας το νέο σύστημα δεν θα πρέπει να επιβαρυνθεί υπερβολικά τους πρώτους μήνες χρήσης.
Κατά συνέπεια μέχρι τα τέλη Ιουλίου πολλές πτήσεις θα μεταφερθούν αναγκαστικά στον γερμανικό εναέριο χώρο. «Οπως όλα δείχνουν τους επόμενους μήνες δεν θα μπορέσουμε να αποφύγουμε καθυστερήσεις», προειδοποιεί ο επικεφαλής της Γερμανικής Υπηρεσίας Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας Ντιρκ Μανς.