Ο υπουργός Μεταφορών με... φόντο το λογότυπο για το οποία τόσα γράφτηκαν και ειπώθηκαν τις τελευταίες ημέρες μετά την επίσημη παρουσίασή του | ΙΝΤΙΜΕnews
Επικαιρότητα

Εξηγήσεις Ελληνικό Μετρό: Γιατί πήγαμε σε απευθείας ανάθεση για το logo των €30.000

Η διπλή ματαίωση του διαγωνισμού και πώς φτάσαμε από την αμοιβή των 8.000 ευρώ στην απευθείας ανάθεση με το τετραπλάσιο πόσο στην MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. Η απάντηση της εταιρείας για το λογότυπο που εξαίφνης μετατράπηκε σε θέμα των ημερών...
Protagon Team

Σιγά τη δημιουργία! Μα 30.000 ευρώ και με απευθείας ανάθεση για ένα τέτοιο λογότυπο;!; Οι αντιδράσεις -και η συνεχιζόμενη υπερανάλυση- για το logo του Μετρό της Θεσσαλονίκης, προκάλεσαν με τη σειρά τους την απάντηση της Ελληνικό Μετρό Α.Ε. και μάλιστα με επίσημη ανακοίνωση…

Οπως αρχικά εξηγεί η Ελληνικό Μετρό, στο πλαίσιο ολοκλήρωσης του Έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης και της επικείμενης θέσης σε λειτουργία, στις 28/02/24, προχώρησε σε διενέργεια διαγωνισμού, με ανοικτή διαδικασία, για τη «ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΛΟΓΟΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΣΗΜΑ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ», που είχε ως αντικείμενο τη δημιουργία ενός απεικονιστικού σήματος/εμβλήματος (λογότυπο), το οποίο θα αποτελούσε το διακριτικό σήμα του Μετρό στην πόλη της Θεσσαλονίκης.

Σημειώνεται δε ότι ο εν λόγω διαγωνισμός προέβλεπε την απονομή χρηματικών βραβείων στις τρεις πρώτες, κατά την αξιολόγηση της Επιτροπής, προτάσεις, συνολικής αξίας 14.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Η εταιρεία, διευκρινίζεται στη συνέχεια της ανακοίνωσης,  επαναξιολόγησε τις επιλογές της σχετικά με το αντικείμενο και προέβη στον ανασχεδιασμό του, λόγω της ανάγκης για τη δημιουργία οπτικής ταυτότητας του έργου. Και για αυτό τον λόγο, υποστηρίζει, προχώρησε και στη ματαίωση του Διαγωνισμού!

Νέος διαγωνισμός, ματαίωση επί δύο…

Στις 25/06/24 δημοπράτησε Διαγωνισμό με αναθεωρημένο αντικείμενο και ποιοτικά κριτήρια και με εκτιμώμενη αξία 30.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), λόγω της αλλαγής του αντικειμένου.

Στο πλαίσιο του νέου Διαγωνισμού υποβλήθηκαν οκτώ  προσφορές, τις οποίες η Επιτροπή Διαγωνισμού ομόφωνα απέρριψε, λαμβάνοντας υπόψη τις αξιολογήσεις τόσο των δικαιολογητικών συμμετοχής όσο και των τεχνικών προσφορών. Λόγω απόρριψης όλων των προσφορών, η διαδικασία απέβη άγονη και ο Διαγωνισμός ματαιώθηκε. Ξανά…

Σύνολο δηλ. δύο ματαιώσεις σε διάστημα έξι μηνών!

…και απευθείας ανάθεση

Ετσι και με προφανή πια δικαιολόγηση την αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος λόγω της έναρξης λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης στις 30 Νοεμβρίου και προκειμένου, όπως αναφέρεται, η Ελληνικό Μετρο΄να έχει στη διάθεσή της την απαιτούμενη οπτική ταυτότητα του έργου, προέβη στη διαδικασία της απ’ ευθείας ανάθεσης, λαμβάνοντας υπόψη ότι η εκτιμώμενη αξία της σύμβασης ήταν 30.000,00 ευρώ, δηλαδή εντός του ορίου της απευθείας ανάθεσης…

Το αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης, σημειώνεται, ήταν όμοιο με του προηγούμενου Διαγωνισμού, δηλαδή περιελάμβανε τον σχεδιασμό λογοτύπου του Μετρό Θεσσαλονίκης καθώς και τη δημιουργία σήμανσης των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά, στοιχεία τα οποία αποτελούν την οπτική ταυτότητα του έργου.

Συγκεκριμένα, ο Ανάδοχος θα εκπονούσε:

α. Τη Μεθοδολογική προσέγγιση υλοποίησης του αντικειμένου της Σύμβασης

β. Το Λογότυπο του Μετρό Θεσσαλονίκης και τη Σήμανση των σταθμών για το σύνολο των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά

γ. Τις Επιγραφές των σταθμών και των αποβαθρών και τις κατευθυντήριες σημάνσεις συμπεριλαμβανομένων των πικτογραμμάτων για το σύνολο των σταθμών του Βασικού Έργου και της Επέκτασης προς Καλαμαριά.

δ. Το Διάγραμμα στάσεων των γραμμών του ΜΕΤΡΟ, το οποίο θα τοποθετηθεί εντός των συρμών

ε. Το Εγχειρίδιο οπτικής ταυτότητας (brandmanual), το οποίο θα πρέπει να περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον:

• Κανόνες ορθής και επιτρεπτής χρήσης του λογοτύπου για διαφορετικές ανάγκες, μεγέθη, υλικά κ.λπ. και τα σχετικά lock-ups, αποστάσεις ασφαλείας κ.ο.κ.

• Λεπτομέρειες για τη σωστή χρωματική απόδοση σε διαφορετικά μεγέθη, υλικά κ.λπ.

• Πρότυπα (templates) χρήσης του λογοτύπου όπως π.χ. σε καταχωρήσεις, ανακοινώσεις, διαφημίσεις, χορηγίες, χάρτες, παρουσιάσεις κ.ο.κ.

• Κανόνες συνύπαρξης του λογοτύπου με άλλα λογότυπα.

• Χρωματική παλέτα.

• Γραμματοσειρές και ορθή χρήση τους.

• Πικτογράμματα.

Για το σκοπό αυτό, καταλήγει η ανακοίνωση της Ελληνικό Μετρ’ο, στις 02/10/24 ανατέθηκε η σχετική σύμβαση στην εταιρεία MARKETING AND MEDIA SERVICES MON. IKE, «η οποία διαθέτει εμπειρία στον τομέα της επικοινωνίας και του μάρκετινγκ και δεν είχε συμμετοχή στη διαγωνιστική διαδικασία που προηγήθηκε».