Αντίθετοι με την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων μέσα από τις σχολικές αίθουσες είναι στη συντριπτική τους πλειονότητα οι εκπαιδευτικοί της χώρας, καθώς, όπως υποστηρίζουν, πρόκειται για κάποιο είδος «ανεπίσημης» αξιολόγησης.
Αυτό προκύπτει από έρευνα της ProRata που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό δίκτυο Alfavita.
Συγκεκριμένα, στην ερώτηση αν συμφωνούν ή διαφωνούν με την πρόθεση της κυβέρνησης να χρησιμοποιήσει ηλεκτρονικά μέσα για την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες, το 87% των εκπαιδευτικών απάντησε ότι σίγουρα διαφωνεί και το 4% ότι μάλλον διαφωνεί.
Το 9% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι σίγουρα συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί με το live streaming στα σχολεία.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί, ότι η εν λόγω έρευνα της ProRata δεν διενεργήθηκε με τις καθιερωμένες μεθόδους άλλων δημοσκοπήσεων, αλλά με ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο αναρτήθηκε από τις 27 έως τις 29 Μαΐου 2020 στο Αlfavita.
Το ερωτηματολόγιο συμπλήρωσαν 2.350 εκπαιδευτικοί δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, με γεωγραφική κάλυψη στο σύνολο της επικράτειας.
Παράλληλα το 80% πιστεύει ότι σίγουρα υπάρχει κίνδυνος να παραβιαστούν τα προσωπικά τους δεδομένα και το 11% πως μάλλον θα παραβιαστούν.
«Σίγουροι ή μάλλον σίγουροι» ότι δεν θα παραβιαστούν τα προσωπικά τους δεδομένα δήλωσε μόνο 7% των εκπαιδευτικών.
Σε ό,τι αφορά τους μαθητές, το 75% των εκπαιδευτικών πιστεύει ότι σίγουρα υπάρχει κίνδυνος να παραβιαστούν τα προσωπικά δεδομένα και των μαθητών, ενώ το 12% ότι μάλλον υπάρχει.
Συνολικά μόνο το 6% των εκπαιδευτικών πιστεύει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος παραβίασης των προσωπικών δεδομένων των μαθητών.
Στο ερώτημα αν υπάρχει κίνδυνος να υποβληθούν οι εκπαιδευτικοί σε ένα είδος «ανεπίσημης» αξιολόγησης μέσω της απευθείας μετάδοσης των μαθημάτων, το 55% δήλωσε «σίγουρα ναι», το 26% «μάλλον ναι», το 11% «μάλλον όχι» και το 4% «σίγουρα όχι».
Επιπλέον, η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών εκτιμά ότι πίσω από την πρόθεση της κυβέρνησης να εφαρμοστεί το live streaming στα σχολεία, βρίσκεται η προσπάθεια να καθιερωθεί ένα είδος «ανεπίσημης» αξιολόγησης, αλλά και να εξυπηρετηθούν ιδιωτικά συμφέροντα εταιρειών που εμπορεύονται τον σχετικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό.
Ειδικότερα, το 62% των συμμετεχόντων πιστεύει μεταξύ άλλων ότι η κυβέρνηση, με την υλοποίηση του μέτρου, στοχεύει στην «εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων που σχετίζονται με τις εταιρείες που εμπορεύονται τον σχετικό εξοπλισμό» και το 58% ότι στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να ελεγχθούν και να αξιολογηθούν εκπαιδευτικοί και μαθητές.
Το 22% των ερωτώμενων εκτιμά τέλος, ότι η απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις τάξεις στοχεύει στην αντιμετώπιση των δυσκολιών πρόσβασης των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία λόγω της πανδημίας και το 7% ότι επιδίωξη του υπουργείου είναι να αναβαθμίσει ψηφιακά την εκπαιδευτική διαδικασία σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα.