Πρόκειται για το δεύτερο περιστατικό μέσα σε λίγες ημέρες, ύστερα από εκείνο στους Αγίους Αναργύρους, στις 13 Σεπτεμβρίου, όταν δύο συρμοί του Προαστιακού βρέθηκαν να κινούνται σε αντίθετη πορεία στην ίδια γραμμή | ΙΝΤΙΜΕnews
Επικαιρότητα

Εισαγγελέας για το νέο περιστατικό ασφαλείας στον σιδηρόδρομο: Εστειλαν συρμό του Προαστιακού σε γραμμή του Μετρό

Δεύτερο περιστατικό ύστερα από εκείνο στους Αγίους Αναργύρους, πριν από περίπου έναν μήνα, σύμφωνα με έγγραφο της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης. Το επιβεβαίωσε και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης. Οπισθοπορεία 300 μέτρων για να μη σφηνώσει το τρένο στη σήραγγα του Μετρό! Παρέμβαση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών
Protagon Team

Νέο περιστατικό, με παρ’ ολίγον είσοδο συρμού του Προαστιακού σε γραμμή του Μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας στις 9 Οκτωβρίου, ήρθε την Πέμπτη στο φως της δημοσιότητας, έπειτα από έγγραφο της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ). Το νέο περιστατικό ασφαλείας επιβεβαίωσε και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ενώ υπήρξε και παρέμβαση από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών της Αθήνας, Αριστείδη Κορέα.

Συγκεκριμένα, δόθηκε εντολή για τη διενέργεια κατεπείγουσας έρευνας προκειμένου να διερευνηθεί αν έχουν διαπραχθεί τυχόν αξιόποινες πράξεις και από ποια συγκεκριμένα πρόσωπα. Την έρευνα ανέλαβε ο εισαγγελέας Απόστολος Ανδρέου.

Σύμφωνα με πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της «Εφημερίδας των Συντακτών», ο συρμός του Προαστιακού 4245 στη γραμμή του Αεροδρομίου, με προορισμό τα Ανω Λιόσια, οδηγήθηκε από λανθασμένη οδηγία στη γραμμή του Μετρό.

«Την Τετάρτη 9/10/2024 ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορεία στη γραμμή του Προαστιακού Αθήνας καθώς είχε λάβει εντολή από Σταθμάρχη (Τηλεδιοίκηση Σ.Κ.Α.) για να εισέλθει σε λάθος γραμμή (και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό) στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας», περιγράφεται στο έγγραφο της ΠΕΠΕ.

Ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος και προσπάθησε –μάταια– να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη. Αφού ελάττωσε ταχύτητα ώστε να μη σφηνώσει στη σήραγγα του Μετρό (οι συρμοί του Προαστιακού είναι ψηλότεροι από αυτούς του Μετρό), υποχρεώθηκε να κάνει οπισθοπορεία για 300 μέτρα, προκειμένου να ελευθερωθεί η γραμμή.

Πρόκειται, σημειώνεται, για το δεύτερο περιστατικό μέσα σε λίγες ημέρες, έπειτα από εκείνο στους Αγίους Αναργύρους, στις 13 Σεπτεμβρίου, όταν δύο συρμοί του Προαστιακού βρέθηκαν να κινούνται σε αντίθετη πορεία στην ίδια γραμμή μερικές εκατοντάδες μέτρα μακριά από τον Σταθμό Λαρίσης. Η σύγκρουση τότε αποφεύχθηκε, καθώς ο ένας μηχανοδηγός άκουσε από τον ασύρματο τη λάθος εντολή που είχε δοθεί και πάλι από τον ρυθμιστή κυκλοφορίας του ΟΣΕ στο ΣΚΑ.

Στο δεύτερο περιστατικό, αυτό της 9ης Οκτωβρίου, ήταν και πάλι ο μηχανοδηγός που αντιλήφθηκε ότι τα κλειδιά ήταν στραμμένα σε λάθος πορεία και τον έστελναν προς το Μετρό και προσπάθησε να επικοινωνήσει με τους ρυθμιστές του ΟΣΕ στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών (ΣΚΑ).

Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΕΦ.ΣΥΝ», κάλεσε δύο και τρεις φορές το ΣΚΑ μέσω ασυρμάτου χωρίς να λάβει απάντηση και τότε αποφάσισε να κάνει μια κίνηση που δεν προβλέπεται από τον Κανονισμό. Προχώρησε με πολύ αργή ταχύτητα και μπήκε στη λάθος γραμμή. Μόλις το τρένο πέρασε έναν αισθητήρα η εσφαλμένη πορεία έγινε αντιληπτή από την τηλεδιοίκηση στο ΣΚΑ και μόνο τότε απάντησε ο ρυθμιστής του ΟΣΕ και του ζήτησε να γυρίσει με την όπισθεν.

Κατά την περιγραφή της «Εφημερίδας των Συντακτών», ακολούθησαν σκηνές παραλογισμού, με τον ρυθμιστή να απολογείται για το λάθος και το τρένο να οπισθοπορεί σε απόσταση 300 μέτρων ώστε να ελευθερωθεί η γραμμή.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ, Παναγιώτη Τερεζάκη, ο εν λόγω σταθμάρχης έχει ήδη απομακρυνθεί από τη θέση του και εστάλη για… επανεκπαίδευση.

«Το γεγονός συνέβη», επιβεβαίωσε σε δηλώσεις του στον Real FM ο κ. Τερεζάκης, διευκρινίζοντας ότι όλα έγιναν 500 μέτρα πριν αρχίσει η σήραγγα.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ  μίλησε για λάθος του σταθμάρχη, ο οποίος όπως επίσης επιβεβαίωσε, έχει τεθεί εκτός υπηρεσίας, ενώ και ο μηχανοδηγός, όπως είπε, παραβίασε δύο φωτοσήματα, τα οποία του έλεγαν ότι μπαίνει σε γραμμή του Μετρό.

Για το περιστατικό των Αγίων Αναργύρων, η Hellenic Train επέβαλε ποινή αφαίρεσης του πιστοποιητικού πλοήγησης στον μηχανοδηγό που μπήκε στη λάθος γραμμή έστω και με πολύ αργή ταχύτητα. Οσο για τον ρυθμιστή που δεν είχε διευθετήσει ορθά τα κλειδιά και δεν απαντούσε και στις κλήσεις του μηχανοδηγού, προσώρας τουλάχιστον, δεν έχει γίνει γνωστή κάποια ποινή από πλευράς ΟΣΕ.