| CreativeProtagon
Επικαιρότητα

ΕΦΚΑ: τέθηκαν σε λειτουργία ηλεκτρονικές υπηρεσίες για επιδόματα και παροχές

Καλύτερη εξυπηρέτηση, λιγότερη ταλαιπωρία για τους ασφαλισμένους
Protagon Team

Η πρόσβαση των πολιτών σε επιδόματα και παροχές που δικαιούνται από τον ασφαλιστικό τους φορέα είχε συνδεθεί για πολλά χρόνια με την ταλαιπωρία, τις αλλεπάλληλες επισκέψεις και τις πολύωρες αναμονές σε υπηρεσίες.

Σήμερα, η κατάσταση αυτή αλλάζει σταθερά προς το καλύτερο, με τη βοήθεια της ψηφιακής τεχνολογίας. Στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης στρατηγικής για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών, ο Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης (e-Ε.Φ.Κ.Α.), παρέχει ηλεκτρονικά πάνω από 50 υπηρεσίες σε ασφαλισμένους, εργοδότες και συνταξιούχους.

Οι υπηρεσίες αυτές, που είναι προσβάσιμες μέσω της επίσημης ιστοσελίδας του φορέα  https://www.efka.gov.gr  επιτρέπουν στους πολίτες να διεκπεραιώνουν – μεταξύ άλλων – μια σειρά από θέματα που αφορούν επιδόματα και παροχές υγείας, χωρίς περιττές μετακινήσεις και χάσιμο χρόνου σε ουρές.

Πρόκειται, ειδικότερα, για τις εξής υπηρεσίες:

Ηλεκτρονικά μπορεί πλέον να πραγματοποιηθεί και η χορήγηση Ασφαλιστικής Ικανότητας Έμμεσου μέλους. Μέσω της υπηρεσίας αυτής το έμμεσο μέλος – δηλαδή σύζυγος ή/και παιδί του άμεσα ασφαλισμένου – μπορεί να απογραφεί διαδικτυακά, να συνδεθεί με τον άμεσα ασφαλισμένο και να ενημερωθεί αυτόματα το Μητρώο Ασφαλισμένων. https://www.efka.gov.gr/el/choregese-asphalistikes-ikanotetas-emmesoy-meloys-kai-apographe-sto-metroo-toy-e-ephka

Σήμερα, η διαδικασία αίτησης και χορήγησης του επιδόματος έχει απλοποιηθεί σημαντικά. Μέσω του συστήματος Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης της ΗΔΙΚΑ ο θεράπων ιατρός βεβαιώνει την ανικανότητα του ασφαλισμένου για εργασία, λόγω ασθένειας. Ο ασφαλισμένος μπορεί να υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτησή του στον ΕΦΚΑ,  με χρήση των προσωπικών του κωδικών TAXISNET, χωρίς ταλαιπωρία και άσκοπες μετακινήσεις. https://www.efka.gov.gr/el/epidoma

Σημειώνεται, επίσης, ότι για όσες συναλλαγές δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν ηλεκτρονικά, παρέχεται μέσω της πλατφόρμας η δυνατότητα προγραμματισμού ραντεβού στα φυσικά υποκαταστήματα του e-ΕΦΚΑ. Οι συναλλασσόμενοι με απλά βήματα επιλέγουν το υποκατάστημα και το τμήμα που επιθυμούν να εξυπηρετηθούν και κλείνουν αυτόματα το πρώτο διαθέσιμο ραντεβού. Έτσι αποφεύγονται οι πολύωρες αναμονές και εξασφαλίζεται καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων.

Παράλληλα, ο e-ΕΦΚΑ θέσει σε εφαρμογή ένα ευρύτερο πλάνο δράσεων, για την αναβάθμιση της εξυπηρέτησης των πολιτών, με χρήση ψηφιακών εργαλείων. Σε αυτές περιλαμβάνονται η λειτουργία του νέου, ενιαίου τηλεφωνικού κέντρου 1555 που λειτουργεί χωρίς χρέωση σε 24ωρη βάση, η υπηρεσία myEFKAlive για τη διευκόλυνση των κατοίκων των νησιωτικών περιοχών, η αύξηση του αριθμού των υπηρεσιών που παρέχονται μέσω των ΚΕΠ κ.ά.