| INTIMEnews
Επικαιρότητα

Δημοπρατείται η αναβάθμιση του ναυστάθμου Σούδας

Σε τροχιά η διαμόρφωση της δεύτερης μόνιμης μεγάλης βάσης του Πολεμικού Ναυτικού, μαζί με τον ναύσταθμο Σαλαμίνας. Αναβαθμίζεται περαιτέρω ο επιχειρησιακός ρόλος της Κρήτης
Protagon Team

Την έναρξη της διαδικασίας δημοπράτησης έργου στο πλαίσιο της συντήρησης/αναβάθμισης/επέκτασης των υποδομών ναυτικών εγκαταστάσεων του ναυστάθμου Κρήτης στην Σούδα, υπέγραψε ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Ιωάννης Κεφαλογιάννης.

Οπως υπογραμμίζεται στη σχετική ανακοίνωση, με την ολοκλήρωση του συνολικού πρoγράμματος, ο ναύσταθμος της Σούδας θα εκσυγχρονιστεί και θα αποτελέσει τη δεύτερη μόνιμη μεγάλη βάση του Πολεμικού Ναυτικού, μαζί με τον σημερινό κύριο ναύσταθμο της Σαλαμίνας, ενώ θα αναβαθμιστεί και ο ήδη κομβικός και επιχειρησιακός ρόλος της Κρήτης.

Υπενθυμίζεται ότι στη σχετική προκήρυξη του διαγωνισμού, που έχει αναρτηθεί στην Διαύγεια,  αναφέρεται πως η συνολική προθεσμία για την εκπόνηση του αμιγώς μελετητικού αντικειμένου της σύμβασης είναι δέκα μήνες από την υπογραφή του ιδιωτικού συμφωνητικού, ενώ το κόστος ανέρχεται στα 411.742,28 ευρώ.

Αντικείμενο της σύμβασης

II.1 Τίτλος μελέτης: «Μελέτη έργων βελτίωσης, επέκτασης και αναβάθμισης λιμενικών υποδομών νοτίου τομέα Ναυστάθμου Κρήτης»

II.2) Σύντομη περιγραφή της σύμβασης: Η σύμβαση περιλαμβάνει την σύνταξη/εκπόνηση όλων των απαραίτητων ερευνών/υπηρεσιών και των οριστικών μελετών και μελετών εφαρμογής στα πλαίσια του έργου «Μελέτη έργων Βελτίωσης, Επέκτασης, Αναβάθμισης Λιμενικών Υποδομών Νοτίου Τομέα Ναυστάθμου Κρήτης».

Το πρόγραμμα μελετών του έργου περιλαμβάνει:

Γεωτεχνική έρευνα και αξιολόγηση (κατηγορία 21)
Τοπογραφική – βυθομετρική αποτύπωση (κατηγορία 16)
Οριστικές μελέτες λιμενικών έργων (κατηγορία 11)
Οριστικές μελέτες – μελέτες εφαρμογής Ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων (κατηγορία 9)
Στο αντικείμενο περιλαμβάνονται επίσης η σύνταξη ΣΑΥ – ΦΑΥ καθώς και τα Τεύχη Δημοπράτησης για την κατασκευή των έργων.

Η δημιουργία δεύτερου ναύσταθμου του Πολεμικού Ναυτικού συνδέεται με την απόφαση των τελευταίων χρόνων για ταχύτερη και μόνιμη παρουσία της Ελλάδας στην Ανατολική Μεσόγειο.

Στόχος είναι η αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων, ώστε μαζί με τον κύριο ναύσταθμο της Σαλαμίνας, ο νέο ναύσταθμος να είναι σε θέση να υποδέχεται μεγάλο αριθμό μονάδων του Στόλου.

Μεταξύ άλλων προβλέπεται μελέτη για νέο κρηπίδωμα (K21-K22) μήκους 360 μέτρων και βάθους 9, ως συνέχεια του σημερινού προβλήτα Π33 που έχει μήκος 142 μέτρα, με επίσης βάθος τα 9 μέτρα. Ο νέος προβλήτας θα έχει τα απαραίτητα δίκτυα ρεύματος, νερού, καυσίμων, πυρόσβεσης όπως και υποδομή για παροχή κρύου νερού στα πλοία.

Επίσης προβλέπεται η αποκατάσταση του προβλήτα Π33 που έχει φθορές, επέκταση του κατά 30 μέτρα, πρόβλεψη για τα απαραίτητα δίκτυα παροχών.

Για τον προβλήτα Π32, 155 μέτρων, προβλέπονται αναβαθμίσεις δικτύων, δυνατότητα υποστήριξης υποβρυχίου και επίσης εγκατάσταση ψυκτικών μηχανημάτων.

Θα κατασκευαστεί τέλος και και νέος προβλήτας με στοιχεία K5 μήκους 91 μέτρων μεταξύ δύο υπαρχόντων, ώστε να ενοποιηθούν.