Επικαιρότητα

ΔΕΗ: Διπλασιάζεται το δυναμικό των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας το 2022

Στο πρώτο τρίμηνο του 2022 υπερδιπλασιάστηκε το πλήθος των μονάδων που τέθηκαν σε λειτουργία, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2021 ενώ η ισχύς των νέων μονάδων είναι αυξημένη κατά 62 %.
Protagon Team

Διπλασιάζεται μέσα στη χρονιά το δυναμικό παραγωγής από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας της ΔΕΗ, καθώς σύμφωνα με τον προγραμματισμό που παρουσίασε την Πέμπτη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Επιχείρησης, Γιώργος Στάσσης, η εγκατεστημένη ισχύς αιολικών και φωτοβολταϊκών αναμένεται να φθάσει στα 489 μεγαβάτ, από 239 σήμερα.

Οι μονάδες που προστίθενται στο δυναμικό της ΔΕΗ είναι ισχύος 200 μεγαβάτ στην Πτολεμαΐδα και 50 μεγαβάτ στη Μεγαλόπολη που προβλέπεται να ολοκληρωθούν σε ορίζοντα εξαμήνου.

Αλλα 100 μεγαβάτ φωτοβολταϊκά και αιολικά που επίσης είναι υπό κατασκευή αναμένεται να ολοκληρωθούν ως το τέλος του 2023.

Οι άδειες που διαθέτει η ΔΕΗ σε διάφορα στάδια ωρίμανσης είναι συνολικά 5,9 γιγαβάτ από τα οποία 4,7 γιγαβάτ είναι φωτοβολταϊκά και 1 γιγαβάτ μονάδες αποθήκευσης. Στα μεγέθη αυτά δεν περιλαμβάνονται δηλαδή τα υδροηλεκτρικά που λειτουργεί η Επιχείρηση.

Όπως επισημάνθηκε ακόμη, το 80% του στόχου για ΑΠΕ το 2026 έχει διασφαλιστεί ενώ είναι υπό εξέταση πιθανές εξαγορές στον κλάδο.

Από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, προκύπτει σημαντική επιτάχυνση των επενδύσεων στα δίκτυα για την υποδοχή νέων ΑΠΕ.

Στο πρώτο τρίμηνο του 2022 υπερδιπλασιάστηκε το πλήθος των μονάδων που τέθηκαν σε λειτουργία, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2021 ενώ η ισχύς των νέων μονάδων είναι αυξημένη κατά 62 %.

Η ΔΕΗ ανακοίνωσε επαναλαμβανόμενη λειτουργική κερδοφορία προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 170 εκατ. ευρώ, έναντι 226 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021 κάνοντας λόγο για σημαντική αντοχή εν μέσω της κορύφωσης της ενεργειακής κρίσης. Παραμένει, εξάλλου, ο στόχος διατήρησης της λειτουργικής κερδοφορίας στα επίπεδα του 2021, παρά την ενεργειακή κρίση και την αύξηση των δαπανών που αυτή συνεπάγεται.

Η ΔΕΗ ανακοίνωσε επίσης ότι στο πρώτο τρίμηνο η δαπάνη της επιχείρησης για στήριξη των πελατών με εκπτώσεις τιμολογίων έφθασε στα 360 εκατ. ευρώ.