Επικαιρότητα

Business Stories: Δεν έχουμε Steve Jobs, έχουμε όμως jobs

TechSaloniki - Μια πρωτοβουλία ιδιωτών επιχειρηματιών που έγινε ένας διακριτός θεσμός στη πόλη της Θεσσαλονίκης
Κώστας Τσαούσης

Ο 25χρονος Χρήστος Κ., απόφοιτος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης -Τμήμα Πληροφορικής- όταν αποφάσισε να κατέβει στην Αποθήκη 3 στο Λιμάνι (εκεί που το 2ημερο,  5&6 Οκτωβρίου «χτυπούσε» η καρδιά της διοργάνωσης TechSaloniki #5 powered by Stoiximan) γνώριζε καλά ότι δεν χρειαζόταν να έχει … μπάρμπα στη Κορώνη. Και αυτό γιατί θα έπρεπε να τα βγάλει πέρα μόνος με μοναδικό εφόδιο τα προσόντα του σε μια διαδικασία πρόσωπο με πρόσωπο με τον εν δυνάμει εργοδότη του.

Ο νεαρός απόφοιτος του ΑΠΘ δεν ήταν ο μόνος που κατέβηκε στο Λιμάνι. Ήταν ένας από τους 1.100 και πλέον υποψηφίους και ένας από τους 500 και πλέον που πέρασαν την προκαταρκτική αυτοματοποιημένη διαδικασία των βιογραφικών και κλήθηκαν να δώσουν προσωπική συνέντευξη με στελέχη των εταιρειών που τον είχαν επιλέξει στη βάση των προσόντων του αλλά και των δικών τους ιδιαίτερων αναγκών. Μάλιστα, στη φετινή διοργάνωση οι θέσεις που προσφέρθηκαν μέσα στο 2ημερο ήταν 200 περίπου. Ας μείνουμε για λίγο σε αυτό το νούμερο που συμπυκνώνει όλο το νόημα της διοργάνωσης.  Το επαναλαμβάνω: Προσφορά 200 περίπου νέων θέσεων εργασίας μέσα σε ένα 2ημερο από επιχειρήσεις Τεχνολογίας και Πληροφορικής με αμοιβές και ποιότητα εργασιακού περιβάλλοντος που ξεπερνά τα τρέχοντα ελληνικά μέτρα.

Γύρισα πίσω το χρόνο και κοίταξα ξανά κείμενα και σημειώσεις από τις πρώτες διοργανώσεις. Μάλιστα, θυμήθηκα και το σλόγκαν της 2ης σε σειρά διοργάνωσης που έγινε την άνοιξη του 2017 στο Βασιλικό Θέατρο, δίπλα από τον Λευκό Πύργο. «Δεν έχουμε Steve Jobs, έχουμε όμως jobs». Ναι, και πραγματικά είχαν να προσφέρουν δουλειές!

Όλα ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2016 όταν οι επικεφαλής 3 εταιρείων Veltio, Apifon και Infoδημ της λιλιπούτειας Silicon Valley του Θερμαϊκού πήραν την πρωτοβουλία να «στήσουν» στο Βελίδειο Συνεδριακό Κέντρο ένα πρωτότυπο για τα δεδομένα της πόλης event. Το TechSaloniki #1. Ένα διήμερο event από τις ίδιες τις εταιρίες τεχνολογίας με σκοπό την απορρόφηση ανθρώπινου δυναμικού από τις μεγαλύτερες εταιρίες της Βορείου Ελλάδας, την προώθηση της συνέργειας και την δυναμική προβολή του πλέον υγειούς και αναπτυσσόμενου κλάδου στην Ελλάδα.

Η πρωτοβουλία τους βρήκε με το «καλημέρα» ανταπόκριση! Οι εταιρείες πλαισίωσαν την διοργάνωση και αποδέχθηκαν αυτό το νέο τρόπο να αξιολογείς υποψηφίους και να συνδυάζεις προσόντα υποψηφίων με τις ανάγκες επιχειρήσεων για προσωπικό. Το ίδιο έγινε και με τους νεαρούς – και όχι μόνο- αποφοίτους των σχολών της πόλης και τους νέους εξειδικευμένους επαγγελματίες που αναζητούσαν μια δεύτερη ευκαιρία ή ένα καλό πλασάρισμα στην αγορά. Και όλα αυτά δίπλα στο σπίτι τους. Στη δική τους γειτονιά. Χωρίς ξενιτεμούς και άλλα συναφή που αναστατώνουν τις ζωές των ανθρώπων.

Αυτή η μικρή συλλογική πρωτοβουλία από ιδιώτες επιχειρηματίες με τα χρόνια μεγάλωσε και ωρίμασε. Πλέον, το TechSalononiki είναι ένας ανεξάρτητος φορέας ως προς την λειτουργία του και ένας διακριτός θεσμός για την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Από την πλευρά των διοργανωτών η Άννα Παπαδοπούλου (υπεύθυνη Διοργάνωσης και Eπικοινωνίας του TechSaloniki) μας δίνει την απαραίτητη μεγάλη εικόνα: «Επιδίωξη των διοργανωτών είναι να αναδειχθεί η εξωστρέφεια και η δυναμικότητα των επιχειρήσεων του κλάδου και να δοθούν ευκαιρίες εργασίας. Η Θεσσαλονίκη, είναι αλήθεια, διαθέτει καλές και μεγάλες εταιρίες που καινοτομούν, έχουν εξωστρέφεια και μπορούν να προσφέρουν καλές ευκαιρίες σε νέους, ώστε να μην χρειαστεί να αναζητήσουν την τύχη τους στο εξωτερικό, ή σε άλλη πόλη. Στόχος μας λοιπόν πέρα από την κάλυψη των αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό είναι και η δημιουργία ενός οικοσυστήματος των εταιρειών τεχνολογίας στη Θεσσαλονίκη, που μέσα από ένα περιβάλλον εταιρικής συνέργειας, θα υπογραμμίζουν τις ανταγωνιστικές ευκαιρίες σταδιοδρομίας που διατίθενται σε νέους πτυχιούχους και έμπειρους επαγγελματίες, αυξάνοντας την τεχνολογική δύναμη της Θεσσαλονίκης, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλουν στη μείωση της ψαλίδας της ανεργίας αλλά και του brain drain στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα θέλουμε να αναδείξουμε τη Θεσσαλονίκη ως έναν προορισμό τεχνολογίας για άλλες μεγάλες εταιρείες πληροφορικής του εξωτερικού, συμβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο στην οικονομική ανάπτυξή της και στην εδραίωσή της ως μιας πόλης με απεριόριστες δυνατότητες, που καινοτομεί και έχει εξωστρέφεια».

Το TechSaloniki, πέραν όλων των άλλων, υπερασπίζεται μια βασική καινοτομία. Το skill matching. Τι σημαίνει αυτό; Απλά, η δυνατότητα της σύνθεσης ανάμεσα στις απαιτήσεις που έχει η προσφερόμενη θέση με τα προσόντα που διαθέτει ο υποψήφιος. Η δυνατότητα αυτή οδηγεί με αυτοματοποιημένο τρόπο  στις προσωπικές συνεντεύξεις των υποψηφίων μπροστά σε στελέχη των ενδιαφερομένων εταιρειών.

Αλλά, ας δούμε τα δεδομένα της φετινής διοργάνωσης.

Για το τέλος, κράτησα δύο λόγια του Χρήστου Κ. «Υπάρχουν θέσεις εργασίας…κυριολεκτικά δίπλα στο σπίτι μας! Πάρα πολλές θέσεις εργασίας και σε πολύ μεγάλες ελληνικές εταιρείες, οι οποίες έχουν διεθνή παρουσία και το μεγαλύτερο κομμάτι του τζίρου τους γίνεται στο εξωτερικό. Το πιο σημαντικό για εμένα ήταν πως μέσα σε μία ημέρα είχα την ευκαιρία να γνωρίσω πολλές εταιρείες και να μάθω περισσότερα για το τι ψάχνουν και το τι skill set ζητάνε από έναν εργαζόμενο. Έχω κάνει ήδη δύο συνεντεύξεις μέσα σε διάστημα 3 ημερών, που υπό άλλες συνθήκες θα μου έπαιρνε πολύ περισσότερο χρόνο για να καταφέρω μία συνέντευξη μαζί τους. Πραγματικά το TechSaloniki μου δημιούργησε αισιοδοξία και μου έδωσε ελπίδα για να διεκδικήσω μια καριέρα με προοπτική στην πόλη μου! »