| REUTERS/Tatiana Meel/File Photo
Επικαιρότητα

Bloomberg: Οι έλληνες εφοπλιστές εγκαταλείπουν το εμπόριο ρωσικού πετρελαίου

Οπως μεταδίδει το αμερικανικό δίκτυο, ο αριθμός των ελληνόκτητων δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό αργό μειώθηκε σε μόλις οκτώ τον Ιανουάριο - αριθμός αισθητά χαμηλότερος από τα 40 του περασμένου Μαΐου και των περίπου 20 στο μεγαλύτερο μέρος του δεύτερου εξαμήνου του προηγούμενου έτους
Protagon Team

Οι έλληνες εφοπλιστές εγκαταλείπουν το εμπόριο ρωσικού αργού υπό το βάρος των νέων αμερικανικών κυρώσεων που στοχεύουν traders και ναυτιλιακές εταιρείες που διακινούν το πετρέλαιο της ρωσιας.

Οπως μεταδίδει το Bloomberg, ο αριθμός των ελληνόκτητων δεξαμενόπλοιων που μεταφέρουν ρωσικό αργό μειώθηκε σε μόλις οκτώ τον Ιανουάριο, σύμφωνα με στοιχεία παρακολούθησης πλοίων που συγκέντρωσε το ειδησεογραφικό πρακτορείο. Ο αριθμός είναι πολύ λιγότερος από τα 40 του περασμένου Μαΐου και των περίπου 20 στο μεγαλύτερο μέρος του δεύτερου εξαμήνου του προηγούμενου έτους.

Η εξέλιξη αυτή έρχεται μετά το «στενό μαρκάρισμα» του αμερικανικού υπουργείου Οικονομικών στους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων ζητώντας τους να εξηγήσουν τι ακριβώς έχουν κάνει για να συμμορφωθούν με το πλαφόν της Ομάδας των Επτά (60 δολ./βαρέλι για το ρωσικό πετρέλαιο).

Αξιωματούχοι από δύο εταιρείες με έδρα την Αθήνα, με τους οποίους επικοινώνησε το πρακτορείο,  δήλωσαν αμέσως μετά ότι πορεύονται προσεκτικά ενώ αξιολογούσαν την κατάσταση.

Τα προειδοποιητικά καμπανάκια των Αμερικανών ήχησαν τον περασμένο Νοέμβριο σε εταιρείες από περίπου δώδεκα χώρες ανά τον κόσμο, ενώ ακολούθησαν κυρώσεις που επιβλήθηκαν σε εταιρείες που εμπορεύονται ρωσικό πετρέλαιο και σε πλοιοκτήτες που βοηθούσαν στη διακίνησή του.

Τα ελληνόκτητα πλοία έχουν εξαφανιστεί εντελώς από το εμπόριο ρωσικού αργού που φορτώνεται στους τερματικούς σταθμούς της χώρας στον Ειρηνικό και μεταφέρεται σε αγοραστές στην Κίνα και την Ινδία. Αυτές οι ποιότητες, κυρίως ESPO και Sokol, εμπορεύονται με premium σε σύγκριση με τη ναυαρχίδα της Μόσχας, Urals, και πολύ πάνω από το ανώτατο όριο της G-7.

Η απώλεια του ελληνικού στόλου εκτιμάται ότι θα ασκήσει ακόμη μεγαλύτερη πίεση στα τάνκερ της Ρωσίας και σε έναν σκιώδη στόλο πλοίων που έχει αυξηθεί από τότε που τα ρωσικά στρατεύματα  εισέβαλαν στην Ουκρανία.