Ιστορίες πολιτικής ελαφρότητας #58

Protagon Team

Η Νοτοπούλου έπαθε «Τρικέτ Ζαν Κλάουντ»

Μπορεί να ήταν το τρακ. Πρώτη φορά εμφανιζόταν στο στούντιο των «Αταίριαστων» του ΣΚΑΪ, οι οποίοι όπως και να το κάνουμε έχουν αυτό το κάτι που μπορεί να ταράξει μια γυναίκα πολιτικό. Μπορεί να ήταν ότι την εκνεύρισε ο Νίκος Ρωμανός της ΝΔ από δίπλα της που συνέχεια της διέκοπτε τον ειρμό.

 

Και έτσι, από μια γενναία τηλεοπτική παρουσία στο κατά Τσίπρα «πεδίο μάχης» του ΣΚΑΪ, αυτό που μας έμεινε από την Κατερίνα Νοτοπούλου ήταν ότι για να επιτεθεί στον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη (είναι ο τομέας της) τον κατηγόρησε ότι συναντήθηκε «με τον τσέο της Thomas Cook». Το είπε μία, το είπε δύο, το επανέλαβε άλλες τόσες. Ο CEO της Thomas Cook έγινε «τσέο».

 

Η αλήθεια, βέβαια, είναι ότι η κυρία Νοτοπούλου, τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ και πρώτη σε σταυρούς βουλευτής στην Α’ Θεσσαλονίκης, συνεχίζει μια λαμπρή κομματική παράδοση, η οποία θέλει να παίρνεις τις ξένες γλώσσες –ιδίως τα Αγγλικά– και να τους αλλάζεις τα φώτα.

 

Ο σύντροφος Πολάκης είχε αφήσει εποχή με το «κόπι πάστε», ενώ για τα αγγλικά του Αλέξη Τσίπρα τα έχουμε πει πολλές φορές και καταντάει κουραστικό.

 

Ομως η αληθινά πρωτοπόρος, αυτή που πρώτη εισήγαγε τον συγκεκριμένο θεσμό ήταν η τέως βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτα Κοζομπόλη, η οποία προτού λάμψει ως πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας Φιλίας Ελλάδας-Ινδονησίας, είχε φροντίσει να θέσει ψηλά τον πήχη για το πώς πρέπει να προφέρουμε τις ξένες λέξεις.

 

Για όσους λοιπόν ξεχνούν εύκολα, η κυρία Κοζομπόλη ήταν εκείνη που στην περίοδο της «υπερήφανης διαπραγμάτευσης», το πρώτο εξάμηνο του 2015, είχε κληθεί να ανακοινώσει τα πρόσωπα που ο ΣΥΡΙΖΑ ήθελε να φέρει ως μάρτυρες για να καταθέσουν στην περίφημη Εξεταστική για τα Μνημόνια. Αρχισε λοιπόν να ανακοινώνει τον Τόμσεν, τον Ολι Ρεν και έφτασε στον «Τρίκετ Ζαν Κλάουντ». Ο οποίος ήταν ο Ζαν-Κλοντ Τρισέ, προκάτοχος του Μάριο Ντράγκι στη διοίκηση της ΕΚΤ.

Για να είμαστε δίκαιοι η κυρία Νοτοπούλου δεν τη φτάνει την κυρία Κοζομπόλη. Αλλωστε μπορεί να είχε στο νου της την πλήρη έκταση του αρτικόλεξου CEO, δηλαδή «τσιφ εξέκιουτιβ όφισερ» (διευθύνων σύμβουλος) άρα… «τσέο».

 

Και εδώ που τα λέμε, πάλι καλά που ο κ. Θεοχάρης δεν είχε συναντηθεί με τον CFO –«τσιφ φαϊνάνσιαλ όφισερ», οικονομικό διευθυντή– της Thomas Cook. Ενας Θεός ξέρει πώς θα τον έλεγε…

Ο Αλέξης Τσίπρας με την Μπέτυ Μπαζιάνα στις «Νύχτες Πρεμιέρας»

Ο Αλέξης Τσίπρας συνεχίζει την ανέμελη ζωή που δωρίζει η μοίρα σε έναν τέως Πρωθυπουργό που έχει μόλις ηττηθεί στις εκλογές. Την Κυριακή πήγε να δει τον αγαπημένο του Παναθηναϊκό στο μπάσκετ (βλέπε άλλη Βαβέλ πιο κάτω), τη Δευτέρα πήγε με την αγαπημένη του Μπέτυ να δουν σινεμά.

 

Το ζευγάρι εθεάθη στον «Δαναό» όπου στο πλαίσιο του 25ου Κινηματογραφικού Φεστιβάλ «Νύχτες Πρεμιέρας» προβαλλόταν η ταινία του (αριστερού) βρετανού σκηνοθέτη Κεν Λόουτς, υπό τον τίτλο «Sorry we missed you».

Ας προσπεράσουμε το υπονοούμενο του τίτλου του φιλμ διότι δεν μας λείπει τόσο ο κ. Τσίπρας. Η επιλογή της ταινίας ήταν εκτός από ποιοτική και καταφανώς συμβολική καθώς εντάσσεται στο ιδεολογικό φάσμα του ζευγαριού.

 

Δεν είναι μόνο η αριστεροσύνη του 83χρονου σκηνοθέτη, ο οποίος θεωρείται και ένας από τους πιο «πολιτικούς» κινηματογραφιστές της Ευρώπης. Είναι και το θέμα της ταινίας: παρουσιάζει την εικόνα της σύγχρονης Αγγλίας με φόντο την οικονομική κρίση, το Brexit και τις επισφαλείς σχέσεις εργασίας.

Βέβαια σε όλο αυτό υπάρχει και μια άλλη «πολιτική» σκηνοθεσία. Τις φωτογραφίες του ζεύγους δεν τράβηξε κάποιος παπαράτσι ή κάποιος διαπιστευμένος φωτορεπόρτερ του Φεστιβάλ, αλλά ο προσωπικός φωτογράφος του κ. Τσίπρα από την εποχή της πρωθυπουργίας του, Αντρέα Μπονέτι.

 

Λογικά με την εμφάνιση του κ. Τσίπρα και της κυρίας Μπαζιάνα στον «Δαναό» κλείνει και η παρουσία τους στο φεστιβάλ και μάλλον δεν θα τους δούμε στην προβολή του «Adults in the Room» των Κώστα Γαβρά – Γιάνη Βαρουφάκη, φιλμ με το οποίο κλείνουν οι εφετινές «Νύχτες Πρεμιέρας» στις 28 Σεπτεμβρίου.

O Καρτερός, ο Παπαγγελόπουλος και άλλοι νυχτερινοί επισκέπτες του Προκόπη Παυλόπουλου

Μια προσπάθεια να διεισδύσει σε ένα από τα καλύτερα κρυμμένα μυστήρια του Προεδρικού Μεγάρου, επί θητείας Προκόπη Παυλόπουλου, κάνει ο «Βηματοδότης» από tovima.gr: επιχειρεί να μάθει (και να γράψει) για όσους επισκέπτονται μυστικά, χωρίς δηλαδή να ανακοινωθεί κάτι, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας τις νύχτες.

 

Οπως αναφέρεται σχετικά, ο κ. Παυλόπουλος συνηθίζει να δέχεται γνωστούς, φίλους, αλλά και πολιτικούς μετά τις 9 το βράδυ, τους οποίους δεν ανακοινώνει. Οποιος μάλιστα γράψει κάτι για αυτούς κινδυνεύει με διάψευση, αναφέρει η ιστορική στήλη παραπολιτικών του «Βήματος».

 

Ομως αναφέρεται η επίσκεψη στο Προεδρικό τη νύχτα του Θανάση Καρτερού, εκ των πλέον στενών συνεργατών του Αλέξη Τσίπρα, και επικεφαλής του γραφείου Τύπου στην ύστερη, πιο επιθετική, περίοδο του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία.

 

Αλλοι επισκέπτες της νύχτας στο Προεδρικό είναι κάποιοι βουλευτές της ΝΔ, όπως για παράδειγμα ο Νικήτας Κακλαμάνης. Συνήθως δε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας γευματίζει πολλές φορές (συνήθως τις Παρασκευές) με τον Γιώργο –«η ελληνική οικονομία είναι θωρακισμένη»– Αλογοσκούφη και τον Πέτρο Μολυβιάτη.

 

Σύμφωνα με τον «Βηματοδότη», συχνές ήταν και οι νυχτερινές επισκέψεις του ίδιου του κ. Τσίπρα στον κ. Παυλόπουλο, πράγμα λογικό όχι μόνο γειτνίασης του Μεγάρου Μαξίμου με το Προεδρικό Μέγαρο.

 

Το ενδιαφέρον είναι ότι όπως αναφέρεται, στους πρώτους μήνες της θητείας του κ. Παυλόπουλου νυχτερινός επισκέπτης στο Προεδρικό –δηλαδή δεν υπήρχε ανακοίνωση σχετικά με την επίσκεψή του– ήταν και ο Δημήτρης Παπαγγελόπουλος, πρώην πλέον αναπληρωτής υπουργός Δικαιοσύνης, ο οποίος ελέγχεται τώρα για την καταγγελλόμενη «σκευωρία» της Novartis.

 

Για την Ιστορία να θυμήσουμε ότι ο Νίκος Κωνσταντόπουλος, πρώην πρόεδρος του Συνασπισμού και μπαμπάς της Ζωής Κωνσταντοπούλου έχει καταγγείλει ότι όταν υπουργοποιήθηκε από τον κ. Τσίπρα ο κ. Παπαγγελόπουλος, έμαθε ότι «το προσόν του κ. Παπαγγελόπουλου, το πραγματικό, ήταν ότι ήταν διαρκώς παρακοιμώμενος του κ. Παυλόπουλου, ήταν η σκιά του κ. Παυλόπουλου» (εδώ).

Ο Κραουνάκης επιτίθεται στην Ακριβοπούλου: «Εκανε τηλεόραση σαν το έσχατο κομματόσκυλο»

Κάποτε ήταν όλοι φιλαράκια. Ταγμένοι σε έναν ιερό σκοπό. Ολοι κατά των «φιλελέδων», των «γερμανοτσολιάδων», του «μπουμπούκου», προκειμένου να έρθει ο Αλέξης Τσίπρας και η παρέα του στην εξουσία. Τώρα όμως βγήκαν τα μαχαίρια –μετά την απομάκρυνση από το ταμείο και την εξουσία…

 

Η αρχή έγινε με τον Ευκλείδη Τσακαλώτο που ξαφνικά θυμήθηκε ότι δεν του άρεσε η ΕΡΤ επί ΣΥΡΙΖΑ και ότι δεν χρειαζόταν «αριστερούς Πορτοσάλτε» (εδώ).

 

Στον πρώην υπουργό Οικονομικών απάντησε η δημοσιογράφος Κατερίνα Ακριβοπούλου, η οποία προφανώς θεώρησε ότι αυτή είναι ο «αριστερός Πορτοσάλτε» και επιτέθηκε στον Ευκλείδη κατηγορώντας τον ότι είχε μια μυστηριώδη ασυλία από όλα τα ΜΜΕ (εδώ). Μάλιστα την κυρία Ακριβοπούλου έσπευσε να στηρίξει και ο Παύλος Πολάκης (εδώ), ο οποίος προφανώς δεν έχει πρόβλημα με τους «Πορτοσάλτε», απλώς πρέπει να είναι δικοί του «Πορτοσάλτε», οι «καλοί».

 

Σε αυτό το γαϊτανάκι του συριζαίικου ρεβιζιονισμού και δογματισμού, παρενέβη και ο Σταμάτης Κραουνάκης, ένας από τους τροβαδούρους στο Ραδιομέγαρο την εποχή του «μαύρου» και γενικά ένας από τους υποστηρικτές της Πρώτης Φοράς Αριστερά –συμμετείχε ας πούμε σε εκείνες τις υπέροχες επιτροπές «αλήθειας για το χρέος» της Ζωής Κωνσταντοπούλου.

 

Βέβαια ο κ. Κραουνάκης έχει εδώ και καιρό δηλώσει θυμωμένος με την τετραετία Τσίπρα (εδώ ένα παράδειγμα). Αλλά το να επιτεθεί στη φίλη του, την κυρία Ακριβοπούλου, με την οποία κάποτε διασκέδαζαν παρέα είναι κάτι το εξαιρετικό. Ιδίως όταν της λέει ότι έκανε κακά τη δουλειά της, «σαν έσχατο κομματόσκυλο»!

 

Ο τραγουδοποιός ανήρτησε στο Facebook μια φωτογραφία του με την κυρία Ακριβοπούλου σε εποχές πιο ανέμελες και έπειτα την πέρασε γενεές δεκατέσσερις. Εγραψε χαρακτηριστικά:

 

«Ηταν τότε στο Μηνα στο Σούνιο. Ελπίζαμε, γελούσαμε, τους διάβαζα τα νούμερα της επιθεώρησης. Κολλητάρια. Μέτα ξαφνικά η Κατερίνα μ έκοψε. Δεν ήθελε να κριτικάρω. Ήθελε να κάνει αυτό που έκανε. Ε τώρα ας κριθεί. 

 

Εκανε πολύ κακή τηλεόραση. Σαν το έσχατο κομματόσκυλο. Πρόσβαλε και το μέσον και το κόμμα. Οφείλει να κάνει σιωπή.

 

Κρίμα γιατί είναι και λαμπερή και άξια».

 

 

O Μπογδάνος με μαυρισμένο μάτι και ράμματα στον ΣΚΑΪ

Αν για κάτι δεν μπορεί να κατηγορήσει κάποιος τον Κωνσταντίνο Μπογδάνο, τον βουλευτή Α’ Αθηνών της ΝΔ, είναι ότι φοβάται να εκθέσει τον εαυτό του. Είτε στην τηλεόραση, είτε στα social media, ο δημοσιογράφος που έγινε μέλος της Εθνικής Αντιπροσωπείας τον περασμένο Ιούλιο, δεν διστάζει να εμφανίζεται ακόμα και αν η εμφάνισή του μπορεί να προκαλέσει αντιδράσεις.

 

Ετσι συνέβη το πρωί της Δευτέρας όταν ο κ. Μπογδάνος εμφανίστηκε στο τηλεοπτικό πάνελ των «Αταίριαστων» του ΣΚΑΪ, για να αντιπαρατεθεί με τον Δημήτρη Βέττα, πρώην βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο νεαρός βουλευτής της ΝΔ εμφανίστηκε με μαυρισμένο μάτι και ράμματα. Και για όσους σπεύσουν να υποθέσουν ότι ο κ. Μπογδάνος μπλέχτηκε σε κάποιον καβγά, η πραγματικότητα είναι πιο πεζή.

 

Οπως ο ίδιος έσπευσε να ανακοινώσει την περασμένη Παρασκευή μέσω του Facebook, είχε ένα ατύχημα με τα πρωτοβρόχια που έπληξαν την Αθήνα. Κοινώς ο κ. Μπογδάνος γλίστρησε, έπεσε και χτύπησε το κεφάλι του, ευτυχώς όμως όλα είναι καλά, σε βαθμό που να βγαίνει με άνεση στην τηλεόραση και να καβγαδίζει με τον κ. Βέττα.

Ο Αλέξης Τσίπρας είδε μπάσκετ παρέα με τον Δημήτρη Γιαννακόπουλο

Ο Αλέξης Τσίπρας ποτέ δεν έκρυψε ότι είναι ένας φανατικός οπαδός του Παναθηναϊκού — μια χαριτωμένη αντιδιαστολή με τον Κυριάκο Μητσοτάκη που είναι φαν του Ολυμπιακού.

 

Τώρα λοιπόν που δεν έχει πολλή δουλειά, ως τέως Πρωθυπουργός, ο κ. Τσίπρας απολαμβάνει να βλέπει την αγαπημένη του ομάδα, ιδίως αυτή του μπάσκετ διότι -εδώ που τα λέμε- ο ποδοσφαιρικός Παναθηναϊκός δεν αποτελεί και ιδιαίτερα ευχάριστη ενασχόληση.

 

Ετσι, ο φακός του Στέλιου Στεφάνου του Intimenews, «συνέλαβε» τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης το απόγευμα της Κυριακής στις εξέδρες των επισήμων στο κλειστό του ΟΑΚΑ όπου διεξήχθη το Παναθηναϊκός – Φενερμπαχτσέ, στο πλαίσιο του 2ου τουρνουά «Παύλος Γιαννακόπουλος».

Μάλιστα ο κ. Τσίπρας παρακολούθησε τον αγώνα με το αφεντικό του Παναθηναϊκού Δημήτρη Γιαννακόπουλο.

 

Για την Ιστορία, οι Πράσινοι νίκησαν την τουρκική ομάδα με 84-74. Και όσο και αν τον αναζήτησαν τον κ. Τσίπρα οι φωτογράφοι στο γειτονικό Ολυμπιακό Στάδιο όπου έγινε το κλασικό ντέρμπι Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός, δεν τον εντόπισαν.

O Μπάμπης Παπαδημητρίου όντως είπε ότι «το νερό είναι απαράδεκτα φτηνό»

Ο Μπάμπης Παπαδημητρίου, επί χρόνια δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ, είναι εδώ και δύο μήνες βουλευτής του Νότιου Τομέα της πρώην Β’ Αθηνών με τη ΝΔ. Εξελέγη έβδομος στην συγκεκριμένη περιφέρεια καθώς τιμήθηκε από 24.265 ψηφοφόρους της ΝΔ.

 

Τους οποίους ψηφοφόρους του –και προφανώς και το κόμμα του– μάλλον θα έφερε σε δύσκολη θέση με μια θέση που διατύπωσε κατά την εισήγησή του στην Υποεπιτροπή Υδατικών Πόρων της ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Προστασίας του Περιβάλλοντος της Βουλής το απόγευμα της Τετάρτης (18 Σεπτ.), όπου, ούτε λίγο ούτε πολύ, είπε ότι στην Ελλάδα «το νερό είναι απαράδεκτα φτηνό»…

 

Πιο συγκεκριμένα, σε κάποιο σημείο της συζήτησης στην Υποεπιτροπή (εδώ το βίντεο – με το χαρακτηριστικό απόσπασμα στο 43:28) ο κ. Παπαδημητρίου έθιξε το ζήτημα της χαοτικής τιμολόγησης του νερού στις μικρότερες πόλεις και είπε ότι το νερό είναι φθηνό με συνέπεια η σπατάλη του να είναι τεράστια. Πρότεινε δε ότι πρέπει να συζητηθεί και αυτό το θέμα από την Επιτροπή.

 

Είπε συγκεκριμένα ο βουλευτής της ΝΔ:

 

«Πρέπει να ρίξουμε το βάρος μας στο ζήτημα της επεξεργασίας του νερού και της ποιότητας του νερού σε ολόκληρη τη χώρα. Γιατί χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε, εγώ έχω υπόψη μου έναν δήμο, όχι πολύ μακριά από την Αθήνα, που είναι αποτέλεσμα τριών δήμων, που ήτανε περισσότεροι –έτσι γίνεται συνήθως– και τώρα για παράδειγμα έχει 77 διαφορετικές τιμές για το ίδιο προϊόν, για το νερό. Ακόμα, δηλαδή, δεν κατόρθωσαν οι δήμοι να βρούνε μια πολιτική στο βασικό θέμα που είναι η τιμολόγηση. Το νερό είναι, δυστυχώς, απαράδεκτα φθηνό, η σπατάλη του είναι εξωφρενική. Η δε επεξεργασία του είναι σχεδόν, θα έλεγα, σπάνια ακόμη και σε μικρές πόλεις, όπου εκεί θα έπρεπε να είναι πολύ πιο προσεκτικά τα πράγματα».

 

Ισως βέβαια και αυτός θα έπρεπε να είναι πολύ πιο προσεκτικός με όσα λέει για ένα δημόσιο αγαθό που πολλοί το εποφθαλμιούν.

 

Από το βίντεο της συζήτησης εξάλλου, φαίνεται ότι μετά την αμφιλεγόμενη τοποθέτησή τον συμβούλευσε κάτι ο βουλευτής Ιωαννίνων της ΝΔ Γιώργος Αμυράς. Και έτσι, απαντώντας στην ερώτηση της προεδρεύουσας της Υποεπιτροπής, βουλευτού Ηλείας της ΝΔ Διονυσίας-Θεοδώρας Αυγερινοπούλου, η οποία τον ρώτησε αν προτείνει όντως να συζητηθεί το θέμα της τιμολόγησης του νερού, ο κ. Παπαδημητρίου προσπάθησε να εξηγήσει τι ήθελε να πει:

 

Ανέφερε επί λέξει: «Εγώ είπα ότι ο τρόπος με τον οποίο γίνεται αυτήν τη στιγμή η παροχή του ύδατος, γίνεται σε τιμές οι οποίες δεν αποτρέπουν από την ορθολογική χρήση και από τη σωστή χρήση του ύδατος» (Και πάλι λίγο τα μπέρδεψε, προφανώς εννοούσε ότι το νερό είναι τόσο φτηνό που αποτρέπει την ορθολογική χρήση του και όχι ότι δεν την αποτρέπει).

 

Και συνέχισε: «Αυτό είναι και ένα τεράστιο πρόβλημα, διότι δεν έχει εξηγηθεί με ποιο τρόπο πρέπει να γίνεται αυτό και γιατί οι δήμοι δεν έχουν ίσως τους πόρους. Εγώ νομίζω ότι πρέπει να πάρουμε την πρωτοβουλία να εξηγήσουμε γιατί πρέπει το νερό να έχει τη σωστή του τιμή». 

 

Σε κάθε περίπτωση δηλαδή, το κατέστησε διπλά σαφές ο άνθρωπος: κατά την άποψή του το νερό στην Ελλάδα είναι φτηνό και πρέπει να είναι πιο ακριβό.

 

Αλλά επειδή η πολιτική είναι σχέση πομπού – δέκτη, δηλαδή δεν είναι μόνο τι λες, αλλά και πώς αυτό που λες το αντιλαμβάνεται ο πολίτης, χρειάστηκε μετά να βγει και στον ΑΝΤ1 ο κ. Παπαδημητρίου για να ξαναεξηγήσει τι εννοούσε.

 

Κατέφυγε λοιπόν ο εκτεθείς βουλευτής της ΝΔ στο σύνηθες επιχείρημα των πολιτικών ότι απλώς απομονώθηκε μία φράση του από όλα όσα είπε –που δεν απομονώθηκε, όλη του η αρχική εισήγηση σε αυτή τη φράση βασίζεται– και έπειτα εξήγησε:

 

«Οταν οι δημοι και αναφέρομαι σε δήμους ανά τη χώρα, διαφόρους, δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο, δεν φροντίζουν ώστε οι δημότες να είναι ενημερωμένοι, να προσέχουν να μην σπαταλούν και αφήνουν να τρέχει το νερό ή να το χρησιμοποιούμε για χρήσεις μέρα μεσημέρι, τα ξέρουμε οι περισσότεροι από εμάς, εκεί υπάρχει ένα θέμα καλής τιμολόγησης. Η τιμή είναι μόνο σε αυτές τις περιπτώσεις ένα φόβητρο και πρέπει να λειτουργήσει ως τέτοιο. Αλλά αναφερόμουν σε αυτό. Εκεί είναι το θέμα».

 

Είπε πάντως ότι δεν υπάρχει ενδεχόμενο για αυξήσεις στο νερό και ισχυρίστηκε ότι κοινές αντιλήψεις έχουν και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

 

Τι μαγείρεψε η Ντόρα στον Παπανδρέου και στον Κατρούγκαλο;

Λένε ότι η Ντόρα Μπακογιάννη στη μαγειρική έχει πάρει από τη μάνα της, την αείμνηστη Μαρίκα, η οποία υπήρξε ξακουστή για τους μεζέδες της. Αλλο όμως να μαγειρεύεις για τους φίλους σου και άλλο για τους πολιτικούς σου αντιπάλους. Ή μήπως όλα –ακόμα και οι πολιτικές έχθρες– τελικά ξεχνιούνται πάνω από ένα πιάτο γιουβέτσι;

 

Την αποκάλυψη έκανε η «Espresso» αλλά επιβεβαιώθηκε και από τον Τάκη Χατζή του Alpha: η βουλευτής της ΝΔ και πρώην υπουργός έκανε το τραπέζι στο σπίτι των Μητσοτάκηδων στη Γλυφάδα σε βουλευτές και στην παρέα ήταν ο Γιώργος Παπανδρέου και ο Γιώργος Κατρούγκαλος!

 

Μην αναζητήσετε σημειολογία σε όλο αυτό. Εντάξει, μπορεί να φτάσαμε σε τέτοιο επίπεδο πολιτικού πολιτισμού που η κόρη του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη έκανε το τραπέζι στον γιο του Ανδρέα Παπανδρέου και επίσης στον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ που κάποτε ήταν λάβρος κατά του νεποτισμού στον δημόσιο βίο, αλλά είπαμε: όλα τα γιατρεύει ένα καλομαγειρεμένο γιουβέτσι.

 

H κυρία Μπακογιάννη έκανε τραπέζι στο σπίτι της στα προσκαλώντας τους βουλευτές-μέλη της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης. Την παρέα, εκτός από τους προαναφερθέντες βουλευτές του ΚΙΝΑΛ και του ΣΥΡΙΖΑ, απάρτιζαν ο Ευριπίδης Στυλιανίδης (εκπρόσωπος της Βουλής στην Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης) καθώς και οι βουλευτές της ΝΔ Θόδωρος Ρουσόπουλος και Φωτεινή Πιπιλή.

 

Στο μενού εκτός από γιουβέτσι είχε και μελιτζάνες.

 

Πιο γλαφυρά τα περιέγραψε η κυρία Πιπιλή, μιλώντας στον Alpha 98,9.

 

«Η Ντόρα Μπακογιάννη είναι και πολύ αρχόντισσα διότι κάθε φορά κάνει αντίστοιχο τραπέζι, είτε ανοίγει την οικία της, είτε στο Στρασβούργο. Κάθε φορά που είναι επικεφαλής αντιπροσωπείας. Δεν το έχει κάνει άλλος. Δεν μας είχε ντολμαδάκια. Ξέχασα να της το πω. Είχα προετοιμαστεί γιατί εγώ δεν είμαι του πολύ φαγητού, είμαι του καλού φαγητού και επειδή στην Ντόρα τρώμε εξαιρετικά. Ντολμαδάκια δεν είχε αλλά είχε κάτι μελιτζάνες. Είναι πολύ καλή μαγείρισσα. Και ασχολείται η ίδια. Οι καλές νοικοκυρές να ξέρετε ότι είναι αυτές που μαγειρεύουν και δίνουν το στίγμα. Hταν πολύ ευχάριστη βραδιά».

 

Η κυρία Πιπιλή μάλιστα αναφέρθηκε και σε μια στιχομυθία της με τον κ. Παπανδρέου:

 

«Μόλις είδα τον Γιώργο, θυμηθήκαμε τα παλιά και του λέω κάποια στιγμή “Γιώργο, να σου ξεκαθαρίσω μερικά πράγματα γιατί εσύ δεν έρχεσαι συχνά στο σπίτι της Ντόρας”, με κοίταγε ο Γιώργος, “εδώ τρώμε, εδώ δεν έχει πράσινα τσάγια”. Γέλασε και ο Γιώργος Παπανδρέου και μου λέει “Όχι, όχι, Φωτεινή είμαι προετοιμασμένος”. Του λέω “πρόσεχε γιατί έτσι και σε δούμε ότι δεν τρως, θα έχουμε ντράβαλα”».

H Νίκη Κεραμέως και η βράβευση της Ελένης Αντωνιάδου «της ΝASA»

Ολα ξεκίνησαν τον περασμένο Μάρτιο όταν η Ελένη Αντωνιάδου εμφανίστηκε στη δημόσια σφαίρα όχι μόνο ως μια γοητευτική ερευνήτρια της NASA αλλά και ως πρόσωπο που επέλεξε η Mattel για να εικονογραφήσει τη σύγχρονη, χειραφετημένη και σπουδαγμένη νέα Barbie (εδώ). Για την ακρίβεια, βέβαια, όλα είχαν ξεκινήσει νωρίτερα, όταν σε μια εκπομπή της Τατιάνας Στεφανίδου το 2014, η κυρία Αντωνιάδου είχε εμφανιστεί ως «Η Ελληνίδα καλλονή επιστήμονας της NASA που εκπαιδεύει αστροναύτες» –αλλά επειδή την Τατιάνα δεν τη βλέπουν όλοι, το ευρύ κοινό την έμαθε χάρη στην επιλογή της Mattel, τον Μάρτιο του ’19.

 

Εξι μήνες μετά, στις 7 Σεπτεμβρίου, την κυρία Αντωνιάδου τίμησε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στο πλαίσιο των 1ων επιχειρηματικών βραβείων Θαλής ο Μιλήσιος (ό,τι και αν είναι αυτό –δεν είναι αυτό το θέμα μας).

 

Ως είθισται, η υπουργός ανήρτησε μια εικόνα από τη βράβευση στα social media, γράφοντας μάλιστα ενθουσιασμένη: «“Μπορείς να γίνεις ό,τι ονειρεύεσαι”. Απονέμοντας στην Ελένη Αντωνιάδου, που διαπρέπει στη NASA, ειδική στους τομείς της Αναγεννητικής Ιατρικής και της Βιοαστροναυτικής, βραβείο προσφοράς στην επιστήμη και τον άνθρωπο, στο πλαίσιο των 1ων επιχειρηματικών βραβείων Θαλής ο Μιλήσιος. Το πάθος της για την επιστήμη μας εμπνέει και μας γεμίζει αισιοδοξία». 

 

Κάτω από την ανάρτηση της υπουργού, η κυρία Αντωνιάδου απάντησε: «Δική μου η τιμή, ειδικά από εσάς μια γυναίκα με λαμπρή καριέρα εκτός και εντός πολιτικής που ταυτόχρονα είναι και νέα μητέρα, πραγματικά αξιοθαύμαστη! Εύχομαι καλή αρχή και καλή δύναμη στο έργο σας!». 

 

Ως εδώ καλά, ήταν μια επικοινωνιακή επιτυχία και για την υπουργό και για τη νεαρή ερευνήτρια και σε όρους social media. Ομως στον αδηφάγο κόσμο του Facebook, δεν άργησαν να βρεθούν εκείνοι που μπορούσαν να φθείρουν ακόμα και το πιο άρτια φιλοτεχνημένο προφίλ. Υπήρξαν καταγγελίες. Και μία από αυτές έγινε viral.

 

Ηταν από έναν επιστήμονα ονόματι Κώστα Μπουγιούκο ο οποίος εργάζεται στο γαλλικό πανεπιστήμιο Paris Diderot και σε ανάρτησή του επιχείρησε να αποδομήσει το βιογραφικό της κυρίας Αντωνιάδου. Ο κ. Μπουγιούκος υποστήριξε ότι η κυρία Αντωνιάδου δεν είχε καμία σημαντική σχέση με τη NASA παρά μόνο ότι είχε συμμετάσχει ως φοιτήτρια σε καλοκαιρινό campus της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας, στο οποίο συμμετέχουν εκατοντάδες φοιτητές. Επίσης ότι δεν είχε βραβευθεί από αυτή καθώς και ότι δεν είχε κάνει έρευνα στην αναγεννητική ιατρική. «Ένας από τους καθηγητές της είχε ανακαλύψει μία τεχνητή τραχεία η οποία σε όσους ασθενείς δοκιμάστηκε δυστυχώς πέθαναν, αλλά και πάλι η ίδια δεν έχει απολύτως καμία σχέση με αυτή την ανακάλυψη» ισχυρίστηκε ο κ. Μπουγιούκος.

 

Ακολούθησαν άλλες καταγγελίες για την τεχνητή τραχεία: ότι τις επεμβάσεις είχε κάνει ένας ιταλός χειρουργός ονόματι Πάολο Μακιαρίνι και όλοι οι ασθενείς απεβίωσαν. Η κυρία Αντωνιάδου ωστόσο, είχε πει στην εκπομπή «Μίλα» της κυρίας Σταφανίδου (στο Star) ότι το 2011 είχε τοποθετηθεί σε καρκινοπαθή τεχνητή τραχεία που είχε δημιουργήσει η ίδια με μία συμφοιτήτριά της και στην ερώτηση της παρουσιάστριας αν ο ασθενής ζει μία φυσιολογική ζωή σήμερα, εκείνη κουνούσε καταφατικά το κεφάλι, για να αναφωνήσει η κυρία κυρία Στεφανίδου: «Αυτό και αν είναι επίτευγμα» (το απόσπασμα περίπου στο 00:30 του βίντεο).

Τέλος πάντων, ουδείς (ψευδο)προφήτης στον τόπο του. Τυπικά πάντως για να είναι κάποιος μέλος της NASA, δεν χρειάζεται να είναι υπάλληλός της. Κάθε contractor, και summer student είναι μέλος της αμερικανικής διαστημικής υπηρεσίας. Σε κάθε περίπτωση αυτό δεν τον καθιστά ικανό να «εκπαιδεύει αστροναύτες» κι ας είναι καλλονή από τη Θεσσαλονίκη.

 

Η καταιγιστική αμφισβήτηση των επιστημονικων παρασήμων της κυρίας Αντωνιάδου όχι μόνο εξέθεσε την ίδια στον κόσμο του Διαδικτύου καθώς και τα ελληνικά ΜΜΕ που στο σύνολό τους την παρουσίασαν ως διεθνώς αναγνωρισμένη επιστήμονα, αλλά προκάλεσε και μια πολεμική κατά της πολυδιαφημισμένης νεοδημοκρατικής «αριστείας».

 

Η νεαρή ερευνήτρια, η οποία βέβαια όταν διαφήμιζε τον ΕΛΔΟ του Νίκου Παππά ήταν για τα συριζαίικα ΜΜΕ μια χαρά επιστήμων, αλλά ξαφνικά έγινε το πρόσωπο μιας εξαπάτησης, έφερε προφανώς σε αμήχανη θέση την κυρία Κεραμέως. Με αποτέλεσμα, μέσα από κανάλια του υπουργείου Παιδείας να διακινηθεί τη Δευτέρα μια ανακοίνωση των Επιχειρηματικών Βραβείων «Θαλής Μιλήσιος» στην οποία επιχειρήθηκε διακριτικά αλλά εμφανώς να παρθούν αποστάσεις από την βραβευθείσα.

 

Κατ’ αρχάς τα βραβεία σημείωσαν ότι τίμησαν την κυρία Αντωνιάδου «με βάση το βιογραφικό της». Κατά δεύτερον υπογράμμισαν ότι η επιλογή της δεν έγινε από την υπουργό Παιδείας. Από την κυρία Κεραμέως «ζητήσαμε απλώς να απονείμει το βραβείο» ανέφεραν.

 

Για την Ιστορία, η ανακοίνωση των Επιχειρηματικών Βραβείων Θαλής Μιλήσιος:

 

«Σχετικά με τα σχόλια που έχουν αναρτηθεί στα social media σχετικά με το τιμητικό βραβείο που δόθηκε στην Ελένη Αντωνιάδου στο πλαίσιο της τελετής απονομής των επιχειρηματικών βραβείων Θαλής ο Μιλήσιος, οι διοργανωτές των βραβείων, επιθυμούν να διευκρινίσουν τα εξής: «Τιμήσαμε την Ελένη Αντωνιάδου, με βάση το βιογραφικό της, ως μια νέα Ελληνίδα ερευνήτρια από τη Θεσσαλονίκη, που έχει διακριθεί στο εξωτερικό. Στο πρόσωπό της τιμήσαμε τους νέους Έλληνες επιστήμονες που διαπρέπουν στον τομέα τους. Είναι αυτονόητο ότι η επιλογή της κυρίας Αντωνιάδου, όπως και των άλλων βραβευθέντων, έγινε αποκλειστικά από τους διοργανωτές των βραβείων. Από την υπουργό Παιδείας, κυρία Νίκη Κεραμέως, η οποία μας τίμησε με την παρουσία της, ζητήσαμε απλώς να απονείμει το βραβείο, όπως ακριβώς ζητήσαμε και από άλλους παρισταμένους υπουργούς την απονομή άλλων αντίστοιχων βραβείων».

 

Αλέξης και Μπέτυ αποδεικνύουν ότι όντως η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη ερωτική

Συνέβη στο περιθώριο της παρουσίας του Αλέξη Τσίπρα στην 84η ΔΕΘ, όπου ο τέως Πρωθυπουργός είπε τα δικά του (εδώ και εδώ). Και δεν θα το παίρναμε είδηση αν δεν υπήρχε ο Τέρενς ο Κουίκ και ο δημοσιογράφος που κλοτσάει μέσα του.

 

Ο πολυταξιδευμένος πρώην υφυπουργός Εξωτερικών και πρώην ηγετικό στέλεχος των Ανεξ. Ελλήνων (ό,τι και αν σημαίνει αυτό πια), εντόπισε τον κ. Τσίπρα και τη σύντροφό του Μπέτυ Μπαζιάνα να κάνουν βόλτα πιασμένοι χέρι χέρι στη νυχτερινή Θεσσαλονίκη και ανήρτησε τη φωτογραφία στο Twitter, αποθεώνοντας το ζευγάρι.

 

Μάλιστα –και αυτό δεν ξέρω πώς θα το εξέλαβε η χειραφετημένη κυρία Μπαζιάνα– ο κ. Κουίκ αναφέρεται στην σύντροφο του κ. Τσίπρα ως «μητέρα των παιδιών τους». Το «διακριτική» που προσθέτει ο γλυκός μας Τέρενς, είναι μάλλον δημοσιογραφική αστοχία για μια γυναίκα που είχε τόσο έντονη δημόσια παρουσία στο πλευρό ενός Πρωθυπουργού, αλλά ας το προσπεράσουμε.  Στο εξής η κυρία Μπαζιάνα θα μπορεί να αναφέρεται ως «η μητέρα των παιδιών του Τσίπρα».

Σε κάθε περίπτωση είναι μια ωραία φωτογραφία από την κυριακάτικη Θεσσαλονίκη. Θα μπορούσε κανείς να φανταστεί και τον Μακεδόνα να τραγουδά «στον Λευκό τον Πύργο πήρα τα φιλιά της, είχε κι ένα σπίτι στην Καλαμαριάααα»…

Ο Λούλης περιγράφει πώς τον παρακολουθούσε ο Βαρουφάκης στα γυρίσματα

Είναι και αυτό η μοίρα της βιομηχανίας του θεάματος. Να έχεις τιμηθεί με το βραβείο Δημήτρης Χορν, να σε έχουν δει δισεκατομμύρια μάτια να πρωταγωνιστείς στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας το 2004, αλλά τελικά ο πολύς κόσμος να σε ξέρει από τον Παπακαλιάτη και τον Βαρουφάκη. Είναι η μοίρα του Χρήστου Λούλη, ο οποίος –για όσους δεν το ξέρουν ακόμα– υποδύεται τον Γιάνη στο «Adults in the Room» την κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου του κ. Βαρουφάκη από τον Κώστα Γαβρά.

 

Ο κ. Λούλης έδωσε μια πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη την Παρασκευή το βράδυ στο OneTV και στην εκπομπή «CitizenOne» του ημέτερου Κώστα Γιαννακίδη. Και μίλησε –για τι άλλο;– για τον Βαρουφάκη. Οχι τόσο για την ταινία, αλλά για τον ίδιο τον πρώην υπουργό Οικονομικών.

 

Είπε ότι ενώ δεν είναι «της μεθόδου» είχε παρακολουθήσει χρόνια τον κ. Βαρουφάκη και έτσι μπόρεσε να τον ενσαρκώσει έτσι καλά, ιδίως την προφορά. «Αλλά ο ηθοποιός κάνει τη μισή δουλειά, την άλλη μισή την κάνει ο θεατής που αυθυποβάλλεται. Κάποιοι είπαν ότι ήταν ντουμπλαρισμένο. Θα μπορούσα να προσβληθώ αλλά το θεωρώ κολακευτικό». 

 

Είπε ότι ο κ. Βαρουφάκης είχε παραβρεθεί στα γυρίσματα του φιλμ και τον παρακολουθούσε από το μόνιτορ να τον υποδύεται. «Είναι δύσκολο, είναι πολύ περίεργο. Βλέπουν ένα μόνιτορ, αυτό που βλέπει η κάμερα. Και είσαι και παίζεις και είναι η κάμερα εδώ και γυρίζεις και βλέπεις ότι είναι ο άνθρωπος τον οποίο παίζεις στο μόνιτορ και σε βλέπει να κάνεις τον εαυτό του. Είναι περίεργο».

 

Είπε ότι στην ταινία τα κοστούμια ήταν ίδια και ότι έχει φορέσει τα κοστούμια, ιδίως το περιβόητο δερμάτινο παλτό με το οποίο ο Γιάνης είχε πάει στον τότε υπουργό Οικονομικών της Βρετανίας Τζορτζ Οσμπορν. Οπως και το περίφημο κασκόλ Burberry.

 

Είπε πως μολονότι ο ίδιος είναι (ή ήταν δεν έχει πολλή σημασία) Ποταμίσιος, δεν διαφωνεί σε πολλά με τον κ. Βαρουφάκη. «Δεν ήταν ο στόχος του να βγει η χώρα από το ευρώ. Ο στόχος του ήταν να τελειώσει αυτό το πράγμα που δεν τέλειωνε. Επρεπε να κοπεί ένας ”γόρδιος δεσμός” και να πει “τέρμα με αυτή τη λύση που μας πάει όλο και πιο κάτω”. Δεν νομίζω ότι τελικά ο Βαρουφάκης είπε κάτι παράλογο».

 

Είπε ότι «αντικειμενικότητα μην ψάξεις στην ταινία αυτή. Είναι βασισμένη στο βιβλίο του Βαρουφάκη και οι πολιτικές πεποιθήσεις του Γαβρά, είναι γνωστές εδώ και χρόνια. Από εκεί και πέρα δεν είναι και αυτός χαζός, ο Γαβράς, να κάνει αγιογραφία του Βαρουφάκη. Απλά δείχνει πάρα πολύ γλαφυρά με ποιο τρόπο το σύστημα Ευρώπη, το σύστημα Eurogroup κτλ. πόσο δύσκολο να λειτουργήσουν με ένα τρόπο διαφορετικό από ο,τι μπορεί να έχουν συνηθίσει».

Η Φώφη ονειρεύεται έναν νέο Μάη του '68 (κατά του «γκωλικού» Μητσοτάκη;)

Κάποιοι είπαν ότι η Φώφη Γεννηματά θέλησε να εμφανιστεί ως «η Φώφη μου η σοσιαλίστρια». Δεν είχαν εντελώς άδικο. Υπό την έννοια ότι η Βουγιουκλάκη –και ζαμπόν κυρ Στέφανε– της πάει της κυρίας Γεννηματά και η κομεντί του Αλέκου Σακελάριου «Η κόρη μου η σοσιαλίστρια» είχε κάτι το γραφικό.

 

Γραφικό που μάς θύμισε το Κίνημα Αλλαγής (της Φώφης), το οποίο με μια διαδικτυακή του ανακοίνωση έσπευσε να καταγγείλει το νεοφιλελεύθερο νομοσχέδιο για την αγορά εργασίας (εδώ). Ο φορέας, κόμμα ή ό,τι να ‘ναι (ας τα λύσουν μεταξύ τους) κατηγορεί την κυβέρνηση Μητσοτάκη ότι στο νομοσχέδιό της «κυριαρχεί η υποπροστασία των εργαζόμενων, με σειρά χειρουργικού χαρακτήρα παρεμβάσεων που οδηγούν στην απαξίωση των συλλογικών συμβάσεων και στην ενίσχυση της εργοδοτικής ασυδοσίας».

Μπράβο στη Φώφη που τα καταγγέλλει. Μεταξύ μας, αν περάσουν αυτά τα μέτρα, μην γκρινιάζετε μετά.

 

Αλλά το ενδιαφέρον εδώ έχει η εικονογράφηση. Το Κίνημα Αλλαγής (της Φώφης) επέλεξε ένα κόκκινο φόντο με τις γραμμές ενός εργοστασίου και μια γροθιά υψωμένη. Ούτε πράσινο, ούτε τίποτα, ούτε καν ένα δάκτυλο υψωμένο. Ωραίο και αριστερό πάντως, να ανησυχεί και ο σύντροφος Κουτσούμπας.

 

Για την ιστορία, πάντως, να πούμε ότι η αφισέτα του ΚΙΝΑΛ θυμίζει λίγο ένα από τα πιο εμβληματικά πόστερ του Μάη του ’68. Γραφικό, γραφίστας μπερδεύει το πράγμα.

Πέραν της έμπνευσης, το ΚΙΝΑΛ (της Φώφης) απειλεί την κυβέρνηση ότι θα το βρει και έξω από τη Βουλή. Θα έχει πλάκα να δούμε τη Φώφη να καταλαμβάνει ένα εργοστάσιο διαμαρτυρόμενη κατά του «γκωλικού» Κυριάκου.

Ο Σταϊκούρας θα κάνει εικόνισμα τον Βαρουφάκη στο υπουργείο Οικονομικών

Είναι σχεδόν σουρεαλιστικό. Στο υπουργείο Οικονομικών η Ιστορία σαν να σταματάει στο 2009. Εκτοτε όσοι πέρασαν από αυτήν την καρέκλα είναι σαν να μην υπήρξαν. Οι φωτογραφίες των διατελεσάντων υπουργών στη μεγάλη αίθουσα των συσκέψεων του υπουργείου στο Σύνταγμα σταματούν στον Γιάννη Παπαθανασίου, τον τελευταίο υπουργό Οικονομικών της αλήστου μνήμης κυβέρνησης Καραμανλή που, ως γνωστόν, παρέδωσε τη χώρα με ένα τερατώδες έλλειμμα και μας βύθισε στην κρίση.

 

Ολοι οι επόμενοι απέφευγαν τον πειρασμό να μπουν σε αυτό το εικονοκλαστικό πάνθεον. Πιθανότατα να θεωρούσαν ύβρι να αναρτούν κάδρα τους ενώ η χώρα ήταν στα μνημόνια. Μπορεί και να ήταν μια πιο υπαρξιακό: πως τα νήπια γυρνούν το κεφάλι τους πιστεύοντας ότι αν δεν σε κοιτούν που τα μαλώνεις δεν υπάρχεις, αυτοί δεν καδράριζαν τις φωτογραφίες τους, ελπίζοντας ότι η όλη περιπέτεια με την τρόικα, τις διαμαρτυρίες και τα επώδυνα μέτρα δεν (τους) συνέβη.

 

Γιώργος Παπακωνσταντίνου, Βαγγέλης Βενιζέλος, Φίλιππος Σαχινίδης, Γιώργος Ζανιάς, Γιάννης Στουρνάρας, Γκίκας Χαρδούβελης, Γιάνης Βαρουφάκης, Ευκλείδης Τσακαλώτος δεν υπάρχουν στην εικονογραφημένη ιστορία του υπουργείου Οικονομικών! Αλλά αυτή η ιστορική «αδικία» θα αποκατασταθεί.

 

Οπως έγραψε από tovima.gr ο «Βηματοδότης», κατά την επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη την Τετάρτη στο υπουργείο Οικονομικών για την κρίσιμη σύσκεψη του λεγόμενου Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (εδώ), ο Πρωθυπουργός μπαίνοντας για πρώτη φορά στην αίθουσα διαπίστωσε τις απουσίες. Και ρώτησε: «Πού είναι οι άλλοι υπουργοί Οικονομικών; Πού ταξιδεύουν; Ποιος τους αποκαθήλωσε;».

 

Η απάντηση ήταν ότι για κάποιον λόγο που δεν γνωρίζει ο νυν υπουργός Οικονομικών η ανάρτηση των πορτρέτων στους τοίχους της αίθουσας συσκέψεων σταμάτησε το 2009. Πάντως ο Χρήστος Σταϊκούρας διαβεβαίωσε τον κ. Μητσοτάκη ότι σκοπεύει να τοποθετήσει όλα τα πορτρέτα που λείπουν, χωρίς μάλιστα εξαίρεση.

 

«Και του Βαρουφάκη τη φωτογραφία θα κρεμάσεις;» κάποιος φώναξε (γελώντας), για να εισπράξει την απάντηση: «όλων είπα». Είναι και αυτό πάντως μια επιστροφή στην κανονικότητα…

Η επιστροφή του Αλέξη – I speak very good England– Τσίπρα

Κατά την τετραετία της διακυβέρνησής του ο Αλέξης Τσίπρας –και πιο πριν, αλλά δεν είναι το θέμα μας εδώ– εμφάνισε μια ακατανόητη επιμονή να υποδύεται κάποιον που γνωρίζει καλά αγγλικά.

 

Ισως ήταν η ανασφάλεια της σύγκρισής του με τους αμερικανοσπουδαγμένους προκατόχους του, ίσως η παντελής αδιαφορία του ότι εκπροσωπεί μια ολόκληρη χώρα, ίσως ότι βαθιά μέσα του ήξερε πως πρέπει να ταυτιστεί με τον μέσο Ελληνα και τα διαχειριστικά αγγλικά τού rooms to let. Πιθανότατα ήταν όλα αυτά μαζί που παρήγαγαν ένα ιλαρό θέαμα με τον Πρωθυπουργό της χώρας μας να προσπαθεί να μιλήσει αγγλικά με αμερικανική προφορά.

 

Ο κ. Τσίπρας άφησε εποχή με τα αγγλικά του (ένα παράδειγμα μόνο εδώ). Μια εποχή που θα θέλαμε να ξεχάσουμε αλλά ο ίδιος φροντίζει να μας την υπενθυμίζει με κάθε ευκαιρία.

 

Προ ημερών συμμετείχε στο φόρουμ του ιδρύματος Ambrosetti, στη λίμνη Κόμο, στην Ιταλία. Το ίδρυμα Ambrosetti είναι ένα ιταλικό think tank, ό,τι και αν σημαίνει αυτό. Ο κ. Τσίπρας είπε φυσικά τα δικά του – «πριν πέντε χρόνια που είχα ξαναβρεθεί στο Κόμο, πολλοί πίστευαν ότι ο κίνδυνος για την Ευρώπη προέρχεται από την Αριστερά, αλλά αποδείχθηκε ότι προέρχεται από τη Δεξιά. Από την ακροδεξιά των Σαλβίνι και Λεπέν, τον εθνικό απομονωτισμό του Μπόρις Τζόνσον αλλά και τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές λιτότητας»– αλλά πάλι φρόντισε να καταπλήξει με την ποιότητα των αγγλικών του.

 

Διότι στο μήνυμά του για τις προκλήσεις της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής επιχείρησε αρχικά να ευχηθεί στη νέα ηγεσία της Κομισιόν… γκουντ σαξές ιν δέιρ τζομπ (good success in their job). Κανονικά θα μπορούσε να πει I would wish the Commission all the best, I wish them good luck, Ι wish them success in their job κλπ.

 

Αλλά γκουντ σαξές δεν υπάρχει. Εκτός και αν υπάρχει και το άι γουίς δεμ γκουντ γουίντερ.

Η Μαρέβα δείχνει ότι είναι «one of us» και ανοίγει φύλλο για πίτα

Είναι ορισμένα δημόσια πρόσωπα που θέλουν να δείχνουν ότι είναι «one of us», που λένε και οι αγγλοσάξoνες πολιτικοί επιστήμονες. Οτι δεν βρίσκονται απομονωμένοι στα απρόσιτα κέντρα εξουσίας, αλλά είναι και αυτοί απλοί άνθρωποι σαν όλους τους άλλους. Είναι οι όροι του παιχνιδιού της πολιτικής επικοινωνίας, δεν πειράζει.

 

Η Μαρέβα Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη, σύζυγος του Πρωθυπουργού, δεν έκρυψε ότι είναι ένα δημόσιο πρόσωπο. Μπήκε μαζί με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μαξίμου ύστερα από την ορκωμοσία της κυβέρνησης, τον συνόδευσε στο Παρίσι για εκείνη την περίφημη συνάντηση με την Μπριζίτ Μακρόν, ενώ συχνά οι δύο τους ποζάρουν σε πιο ανεπίσημες φωτογραφίες που αναρτώνται στα social media αμφοτέρων, ώστε να φιλοτεχνηθεί καλύτερα η δημόσια εικόνα του πρωθυπουργικού ζεύγους.

 

Και πάλι δεν πειράζει. Η εικόνα και η επικοινωνία είναι ένα προαπαιτούμενο στην πολιτική σκηνή διεθνώς, από τον Τζάστιν Τριντό ως τον Μπόρις Τζόνσον και η Μαρέβα τη φροντίζει επιμελώς στέλνοντας παράλληλα κάποια κοινωνικά μηνύματα. Στο πλαίσιο λοιπόν της παρουσίας του κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ, η σύζυγός του επισκέφτηκε τον Γυναικείο Αγροτικό Συνεταιρισμό Παραδοσιακών Προϊόντων Αγίου Αντωνίου, που βρίσκεται 35 χλμ. από τη Θεσσαλονίκη.

Εκεί συνοδευόταν από την υφυπουργό Εργασίας Δόμνα Μιχαηλίδου και συζήτησε με τις γυναίκες του συνεταιρισμού. Αλλά δεν έμεινε μόνο σε αυτό. Η κυρία Γκραμπόφσκι-Μητσοτάκη φόρεσε ποδιά και άνοιξε φύλλο για μια πίτα. Ασφαλώς μετά οι φωτογραφίες αναρτήθηκαν στον επίσημο λογαριασμό της στο Instagram, όπου η σύζυγος του Πρωθυπουργού μετρά σχεδόν 27.000 ακολούθους!