Τη δεκαετία του ’80 προκλήθηκε στην Ελλάδα ένας μικρός πανικός όταν σε θέμα έκθεσης για τις πανελλήνιες υπήρχαν οι δύσκολες λέξεις «αρωγή» και «ευδοκίμηση» που προβλημάτισαν τους μαθητές, αλλά και τους εκπαιδευτικούς για το επίπεδο των νέων.
Μια τέτοια στιγμή ζει και η Νέα Ζηλανδία, όπου μαθητές στις τελευταίες τάξεις του Λυκείου τα βρήκαν σκούρα με τη λέξη «trivial» που σημαίνει ασήμαντος ή τετριμμένος.
Στους μαθητές ζητήθηκε να γράψουν ένα κείμενο για το αν συμφωνούν με ρήση του Ιουλίου Καίσαρα ότι «τα σημαντικά γεγονότα είναι το αποτέλεσμα τετριμμένων αιτιών» («Events of importance are the result of trivial causes»).
Όπως αναφέρει ο Guardian, κάποιοι μαθητές του γυμνασίου ζήτησαν από τους εξεταστές να αγνοήσουν το ότι είχαν δυσκολία στην κατανόηση της λέξης «trivial». Η «ασυνήθιστη λέξη» τούς φάνηκε δύσκολη και ζήτησαν να βαθμολογηθούν με ό,τι κατάλαβαν από τη σημασία της.
Εμφανίστηκε μάλιστα ηλεκτρονική αίτηση συλλογής υπογραφών για το ζήτημα της έκθεσης, στην οποία σημειώνεται ότι η λέξη «προκάλεσε σύγχυση» και ότι πολλοί μαθητές «δεν είναι εξοικειωμένοι με τη λέξη». Ζητούν μάλιστα οι υπογράφοντες να βαθμολογηθούν οι μαθητές με βάση το περιεχόμενο του κειμένου τους και όχι με βάση την κατανόηση της λέξης.
Ως τώρα οι υπογραφές είναι 2.500. Υπολογίζεται ότι περί τους 6.300 μαθητές έδωσαν το επίμαχο διαγώνισμα, ενώ οι καταγγελίες στην αρμόδια επιτροπή διασφάλισης ποιότητας είναι 13 – τουλάχιστον ως τώρα.