Μέσα σε έναν χρόνο η αξία του αεροδρομίου των Σπάτων πήρε... αξία | ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ/ ΙntimeNews
Επικαιρότητα

Από τα 650 εκατ. στο 1,115 δισ. η παραχώρηση του «Ελ. Βενιζέλος»

Δύο (και πολύ διαφορετικές μεταξύ τους) οι αξίες παραχώρησης του αεροδρομίου των Σπάτων στην ίδια εταιρεία, αλλά και οι δύο έγιναν αποδεκτές από το ΤΑΙΠΕΔ! Ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Αχ. Καραμανλής, κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή
Protagon Team

Κάπου στα Σπάτα, κοντά στο αεροδρόμιο, και για έναν ολόκληρο χρόνο «είχε χαθεί» ένα… κάποιο ποσόν -της τάξεως των 650 εκατ. ευρώ- αλλά τελικά «βρέθηκε» και «επεστράφη στον δικαιούχο».

Το θέμα απασχόλησε τον τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτή Σερρών Κώστα Αχιλλέα Καραμανλή ο οποίος, μαζί με τον αναπληρωτή τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών, βουλευτή Μαγνησίας Χρήστο Μπουκώρο, κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή (απευθύνεται στον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο και στον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη).

Η ερώτηση του Κώστα Αχ. Καραμανλή για το θέμα της παραχώρησης του αεροδρομίου Σπάτων απευθύνεται στους Ευκλείδη Τσακαλώτο και Χρήστο Σπίρτζη (ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΤΣΙΑΡΗΣ /INTIMENEWS)

Το όλο θέμα δεν αφορά τίποτε άλλο από τις δύο διαφορετικές αξίες παραχώρησης του αεροδρομίου των Σπάτων στην ίδια εταιρεία, που και οι δύο έγιναν αποδεκτές από το ΤΑΙΠΕΔ!

Η διαφορά τους είναι το προαναφερθέν ποσόν των 650 εκατομμυρίων.

Πριν από έναν μήνα, στις 14 Σεπτεμβρίου, το ΤΑΙΠΕΔ έκανε δεκτή προσφορά της εταιρείας Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) για την επέκταση κατά 20 έτη (έως τις 11/6/2046) της Σύμβασης Παραχώρησης του αεροδρομίου. Η προσφορά της ΔΑΑ προβλέπει συνολικό τίμημα 1,115 δισ. ευρώ συν ΦΠΑ.

Ομως πέρυσι, στις 30 Σεπτεμβρίου 2017, το ΤΑΙΠΕΔ είχε και τότε κάνει δεκτή μία προσφορά της ΔΑΑ η οποία προέβλεπε συνολικό τίμημα 483 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ.

Μάλιστα τότε είχε υπογραφεί και η Σύμβαση Παράτασης από τον υπουργό Οικονομικών, το ΤΑΙΠΕΔ και τη ΔΑΑ.

Ο βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας σχολίασε αυτήν την εξέλιξη ως εξής:

«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αποφάσισε σχεδόν να χαρίσει το Ελευθέριος Βενιζέλος για 20 χρόνια, αλλά έναν χρόνο μετά, ύστερα από την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το αντίτιμο τελικά υπερδιπλασιάστηκε. Προφανώς έχουμε να κάνουμε με άλλη μία δήθεν ‘υπερήφανη’ διαπραγμάτευση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ!».

Στη ερώτησή του δε ο κ. Καραμανλής επικεντρώνει στα παρακάτω σημεία που χρήζουν εξηγήσεων από πλευράς κυβέρνησης:

«Ποια ήταν η διεθνής διαγωνιστική διαδικασία που είχε ακολουθηθεί την περίοδο 2016-2017 και οδήγησε στη Συμφωνία της 30ής Σεπτεμβρίου 2017; Σε περίπτωση που δεν είχε ακολουθηθεί διεθνής διαγωνισμός, για ποιον λόγο ελήφθη μια τέτοια απόφαση που αντιτίθεται στο ευρωπαϊκό δίκαιο;

»Σε ποια μελέτη βασίσθηκαν το ελληνικό Δημόσιο και το ΤΑΙΠΕΔ για τον καθορισμό του τιμήματος της παράτασης παραχώρησης του Ελ. Βενιζέλος 600 εκατ. ευρώ και σε ποια μελέτη βασίσθηκαν σήμερα για το τίμημα των σε 1.382,6 εκατ. ευρώ;

»Ποια ήταν η άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη διαδικασία που είχε επιλέξει η κυβέρνηση και οδήγησαν στη Συμφωνία της 30ής Σεπτεμβρίου 2017;

»Ποια ήταν η άποψη της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Commission (DG COMP) για το ύψος του τιμήματος των 600 εκατ. ευρώ;

»Θεωρείτε ότι η κυβέρνησή σας υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον, όταν μόλις πριν από ένα έτος είχε αποδεχθεί την παράταση της παραχώρησης του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας με το μισό τίμημα απ’ όσο τελικά συμφωνήθηκε;»

Αναμένονται οι κυβερνητικές απαντήσεις.