Επικαιρότητα

Απάντηση σε Τσίπρα για ΕΒΕ: Επιμένει στον λαϊκισμό και το εμπόριο ψεύτικων ελπίδων

Κοινωνική πολιτική δεν συνιστά η εισαγωγή στα πανεπιστήμια με βαθμό 1 και 2 στα 20, σχολίαζαν δηκτικά κυβερνητικές πηγές για τα «πυρά» που εξαπέλυσε νωρίτερα ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης για τα αποτελέσματα της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής στις φετινές Πανελλήνιες
Protagon Team

Στα «πυρά» του ΣΥΡΙΖΑ περί «σφαγής» στις φετινές Πανελλήνιες λόγω της θέσπισης και εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ), απάντησαν κυβερνητικοί κύκλοι, επαναλαμβάνοντας ότι η ΕΒΕ  δεν επηρεάζει τους υποψηφίους που συγκέντρωσαν υψηλές βαθμολογίες και εισέρχονται στη Σχολή/Τμήμα της επιλογής τους, άλλο όσους έμπαιναν με επιδόσεις χαμηλότερες από 7 στα 20 για τα ΓΕΛ και 5,5 στα 20 για τα ΕΠΑΛ, και πλέον δεν εισάγονται στα πανεπιστήμια.

Ο ΣΥΡΙΖΑ, σχολίαζαν, επιμένει στο λαϊκισμό και το εμπόριο ψεύτικων ελπίδων. Κοινωνική πολιτική, όμως, δεν συνιστά η εισαγωγή στα πανεπιστήμια με βαθμό 1 και 2 στα 20, που εγκλωβίζει για χρόνια νέους ανθρώπους και τις οικογένειες τους σε αδιέξοδο, εφόσον η προοπτική να φοιτήσουν και να αποφοιτήσουν είναι μηδαμινή ή η προοπτική να βρουν δουλειά στο αντικείμενο που σπούδασαν είναι εξαιρετικά χαμηλή.

Κοινωνική πολιτική συνιστά η παροχή πραγματικών δυνατοτήτων και εναλλακτικών διαδρομών, όπως η επαγγελματική εκπαίδευση.

Ο ΣΥΡΙΖΑ υπόσχεται σε όλους την εισαγωγή σε κάποιο ΑΕΙ, ακόμα και αναδρομικά, επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, γνωρίζοντας όμως και αδιαφορώντας για το ότι δεν θα γίνουν ποτέ πτυχιούχοι και θα εργάζονται μία ζωή με απολυτήριο Λυκείου. .

Σε αντίθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ που προσεγγίζει και τους νέους, όπως και τις άλλες κοινωνικές ομάδες, με λαϊκισμό, η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τους αντιμετωπίζει με υπευθυνότητα ανοίγοντας τους πραγματικές προοπτικές αντί για ψεύτικες ελπίδες, σημειώνεται χαρακτηριστικά και παρατίθενται συγκεκριμένα στοιχεία για τον αριθμό των εισακτέων, με την υπενθύμιση ότι τον Σεπτέμβριο θα υπάρχει η δυνατότητα πρόσθετης υποβολής αίτησης για περίπου 20.000 επιπλέον θέσεις στα Δημόσια ΙΕΚ.

Το 2021 συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις 92.090 υποψήφιοι και εισάγονται 65.536 υποψήφιοι – 56.942 σε ΑΕΙ και 8.594 σε ΔΙΕΚ (μέσω του παράλληλου μηχανογραφικού που εφαρμόστηκε για πρώτη φορά).

Το 2020 συμμετείχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις 94.928 υποψήφιοι και εισήχθησαν 73.560.

Σε σχέση με το 2020, εισήχθησαν σε ΑΕΙ 13.780 λιγότεροι υποψήφιοι (35.148 – 21.368), με χαμηλές επιδόσεις έως 7.000 μόρια, σε πάνω από 25.000 υποψηφιους.

Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) δεν επηρεάζει τους υποψηφίους που συγκέντρωσαν υψηλές βαθμολογίες και εισέρχονται στη Σχολή/Τμήμα της επιλογής τους. Αλλά με επιδόσεις χαμηλότερες από 7 στα 20 για τα ΓΕΛ και 5,5 στα 20 για τα ΕΠΑΛ, ένας υποψήφιος δεν εισάγεται πλέον στα πανεπιστήμια, τονίζεται στη σχετική ενημέρωση, όπου δίδονται και ενδεικτικά παραδείγματα:

Το 2020 υποψήφιος από ημερήσιο ΓΕΛ εισήχθη σε ΑΕΙ με 0,625/20 και από ημερήσιο ΕΠΑΛ με 2,7/20! Το 2021 η χαμηλότερη βάση εισαγωγής ΓΕΛ είναι 7,141/20 και στα ημερήσια ΕΠΑΛ 5,685/20.

Τερματίστηκε, έτσι, τονίζουν οι πηγές της κυβέρνησης, το εμπόριο ψεύτικων ελπίδων, με εισαγωγή στα Πανεπιστήμια χωρίς ελάχιστα ακαδημαϊκά κριτήρια, που εγκλώβιζε χιλιάδες νέους ανθρώπους σε Σχολές από τις οποίες δεν αποφοιτούσαν, χάνοντας χρόνια και χρήματα και εισάγονταν εν τέλει στον επαγγελματικό στίβο ως απόφοιτοι λυκείου.

Υπογραμμίζεται επίσης ότι το  95,98% των υποψηφίων των ΓΕΛ που ξεπέρασαν την ΕΒΕ και υπέβαλαν μηχανογραφικό, πέτυχαν την εισαγωγή τους σε Σχολές/Τμήματα ΑΕΙ.

Οσον αφορά  Σχολές και Τμήματα που πλέον λόγω του νέου συστήματος έχουν πολύ λιγότερους εισαχθέντες, σημειώνεται ότι αυτό οφείλεται αφενός στον συντελεστή ΕΒΕ που όρισαν τα ίδια και στις επιδόσεις των υποψηφίων και αφετέρου στη μη επιλογή τους από τους υποψηφίους.

Συνολικά 29 Σχολές ή Τμήματα θα έχουν μέχρι 30 εισακτέους, εκ των οποίων, όπως επισημαίνεται, το 1/3 είναι Σχολές ή Τμήματα από τα 153 που ίδρυσε ή ανωτατοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς ουσιαστικές μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας, χωρίς ποιοτικά και αναπτυξιακά κριτήρια.

Για την τύχη των εν λόγων τμημάτων, αναφέρεται ότι θα υπάρξει αναδιαμόρφωση του ακαδημαϊκού χάρτη σε συνέχεια  προηγούμενων πρωτοβουλιών και τα αποτελέσματα της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής θα είναι ένα από τα κριτήρια που θα ληφθούν υπόψιν, μαζί με τις προτάσεις των ΑΕΙ για τον εξορθολογισμό τους, καθώς και τις προτάσεις της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης σε συνάρτηση πάντοτε με τις ανάγκες στην αγορά εργασίας.

Σε όσους υποψηφίους δεν κατάφεραν να μπουν σε ΑΕΙ, η εναλλακτική που προσφέρεται είναι η  εγγραφή σε Δημόσια ΙΕΚ τα οποία, όπως επισημαίνεται, προσφέρουν πολύ σημαντικές ευκαιρίες επαγγελματικής απασχόλησης κι αυτό φαίνεται και από τη ζήτηση που έχουν αλλά και από το γεγονός ότι επιλέγει να εγγραφεί σε αυτά σημαντικός αριθμός πτυχιούχων ΑΕΙ μετά την αποφοίτησή τους.

Πάνω από 22.000 υποψήφιοι επέλεξαν ειδικότητες στα Δημόσια ΙΕΚ της χώρας. Μάλιστα το 26% αυτών επέλεξαν ΔΙΕΚ σε άλλη περιφέρεια από αυτή της κατοικίας τους, υπογραμμίζοντας ότι τα ΔΙΕΚ είναι πλέον μία αξιόπιστη εναλλακτική εκπαιδευτική διαδρομή, που ανοίγει δρόμους επαγγελματικής αποκατάστασης και προοπτικής για τους νέους μας.

Σημειώνεται επισης ότι για την αναβάθμιση συνολικά της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Πρότυπα ΕΠΑΛ, θεματικά/πειραματικά ΙΕΚ, ψηφιακός μετασχηματισμός) έχουν ήδη εξασφαλιστεί σχεδόν 400 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ΕΣΠΑ και λοιπούς πόρους.

Ήδη σήμερα, συμπληρώνουν οι ίδιες πηγές το 25% των σπουδαστών σε ΙΕΚ έχουν πτυχίο πανεπιστημίου. Φοίτησαν και αποφοίτησαν από ΑΕΙ, δεν βρήκαν δουλειά και επέλεξαν συνειδητά το ΙΕΚ για να αποκτήσουν ειδικότητα που θα τους εξασφαλίσει ποιοτική επαγγελματική αποκατάσταση. Το 2012 το συνολικό αντίστοιχο ποσοστό ήταν 5% (ΓΣΕΕ 2020).

Σημειώνεται τέλος ότι τον Σεπτέμβριο θα υπάρχει η δυνατότητα πρόσθετης υποβολής αίτησης για περίπου 20.000 επιπλέον θέσεις στα Δημόσια ΙΕΚ.