Ο 72χρονος πολυβραβευμένος σκηνοθέτης είναι μέλος της Ακαδημίας και επικεφαλής του κλάδου των κινηματογραφιστών | Facebook
Επικαιρότητα

Ανοιχτή κόντρα Στίβεν Σπίλμπεργκ και Netflix για τα Oσκαρ

Ο αμερικανός σκηνοθέτης προσπαθεί να μπλοκάρει τις ταινίες της δημοφιλούς συνδρομητικής πλατφόρμας από τα βραβεία της Ακαδημίας Κινηματογράφου
Protagon Team

«Μαλλιά κουβάρια» έχει γίνει εδώ και ένα μήνα το Χόλιγουντ, μετά την (ανοικτή πλέον) προσπάθεια του Στίβεν Σπίλμπεργκ να μπλοκάρει το Netflix από τα βραβεία Όσκαρ.

Ο διάσημος σκηνοθέτης, ο οποίος είναι επικεφαλής της ομάδας των σκηνοθετών της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, θα εισηγηθεί στην ετήσια συνάντηση των μελών, τον ερχόμενο Απρίλιο, τον αποκλεισμό ταινιών όπως το «Roma» του Αλφόνσο Κουαρόν που φέτος τιμήθηκε με το βραβείο καλύτερης σκηνοθεσίας.

Ο 72χρονος Σπίλμπεργκ δεν αναγνωρίζει την κινηματογραφική αξία της συνδρομητικής πλατφόρμας, υποστηρίζοντας πως, με τα τωρινά δεδομένα, το (τηλεοπτικής φύσεως) Netflix θα πρέπει να αγωνίζεται μόνο για τα (τηλεοπτικά) βραβεία Emmy. Θεωρεί μάλιστα πως η διανομή των συγκεκριμένων ταινιών δεν γίνεται με ίσους όρους.

Συγκεκριμένα στην περίπτωση του «Roma», υποστηρίζει μεταξύ άλλων ότι το Netflix δεν αναφέρει το Βox Οffice και συχνά δεν τηρεί τον όρο για το πόσο ή πότε πρέπει να έχει προβληθεί μια ταινία στους κινηματογράφους πριν προταθεί για βραβείο.

Επίσης θεωρεί πως ο διαφημιστικός ανταγωνισμός είναι συχνά αθέμιτος, π.χ. το μπάτζετ που ξοδεύτηκε για τη καμπάνια της ταινίας του Κουαρόν υπολογίζεται στα 25-50 εκατομμύρια δολάρια σε σύγκριση με τα μόλις 5 εκατ. δολάρια της καμπάνιας του «Πράσινου Βιβλίου».

«Αγαπώ την τηλεόραση. Αγαπώ την ευκαιρία. Μερικά από τα πιο σπουδαία σενάρια έχουν γραφτεί για την τηλεόραση, μερικές αξιόλογες σκηνοθεσίες έχουν γίνει για την τηλεόραση και στην τηλεόραση βλέπουμε επίσης μερικές από τις πιο σπουδαίες ερμηνείες. Ο ήχος είναι καλύτερος στα σπίτια, σήμερα όσο καλύτερος από ποτέ αλλά δεν συγκρίνεται η εμπειρία του να πηγαίνεις σε μια σκοτεινή αίθουσα με ανθρώπους που δεν έχεις συναντήσει ξανά πριν. Αυτό είναι κάτι στο οποίο πιστεύουμε όλοι», ανέφερε πρόσφατα ο ίδιος κατά τη διάρκεια παραλαβής του βραβείου Καλύτερου Σκηνοθέτη στα βραβεία Cinema Audio Society.

«Ελπίζω όλοι μας ακόμα να πιστεύουμε πραγματικά ότι οι σπουδαιότερες συνεισφορές που μπορούμε να κάνουμε ως κινηματογραφιστές είναι να δώσουμε στο κοινό την εμπειρία μιας κινηματογραφικής ταινίας στην αίθουσα», πρόσθεσε.

Τούτων δοθέντων, εδώ και μερικές εβδομάδες ο Σπίλμπεργκ έχει επιδοθεί σε ένα ανελέητο lobbying προκειμένου να περάσει ένας νέος κανόνας στην Ακαδημία, όπου οι ταινίες θα πρέπει να προβάλλονται πρώτα στις κινηματογραφικές αίθουσες για τέσσερις εβδομάδες και μετά να «στριμάρουν» στην πλατφόρμα, διαφορετικά, δεν θα μπορούν να διαγωνιστούν για ένα βραβείο Όσκαρ.

Εκπρόσωπος του σκηνοθέτη, είπε στον ιστότοπο Indiewire: «Ο Στίβεν μιλά ανοιχτά για τη διαφορά μεταξύ της πλατφόρμας και της γενικότερης κατάστασης στο σινεμά. Θα είναι πολύ χαρούμενος όταν κι άλλοι κινηματογραφιστές γίνουν μέλη της καμπάνιας του όταν ξεκινήσει επίσημα».

Όλα αυτά προκάλεσαν την απάντηση του συνδρομητικού δικτύου, που ένιωσε την ανάγκη να υπερασπιστεί τον εαυτό του μέσω twitter.

«Αγαπάμε τον κινηματογράφο. Ιδού ορισμένα πράγματα που αγαπάμε επίσης:
-Πρόσβαση για τους ανθρώπους που δεν μπορούν να αντέξουν ή ζουν σε πόλεις χωρίς κινηματογράφους
-Να αφήνουμε τον καθένα, οπουδήποτε να απολαμβάνει τις νέες κυκλοφορίες την ίδια στιγμή.
-Να δίνουμε στους κινηματογραφιστές περισσότερους τρόπους να μοιράζονται την τέχνη τους», γράφει το σχετικό tweet.

Στο πλευρό της πλατφόρμας τάχθηκαν εσχάτως ηθοποιοί, όπως η Αβα ΝτουΒερνέ η οποία κέρδισε το βραβείο Όσκαρ το 2017 για τη σκηνοθεσία του ντοκιμαντέρ του Netflix «13th» ή ο ηθοποιός Μπρους Κάμπελ που υποστήριξε: «ο Στίβεν Σπίλμπεργκ σκοπεύει να σιγουρευτεί ότι το Netflix δεν θα έχει ποτέ άλλο φιλμ υποψήφιο για Όσκαρ όπως το Roma. Συγγνώμη, κύριε Σπίλμπεργκ, αυτή δεν είναι τηλεοπτική ταινία – είναι πιο εντυπωσιακή από οτιδήποτε υπάρχει εκεί έξω».

Το θέμα θα συζητηθεί στη συνεδρίαση των μελών της Ακαδημίας τον επόμενο μήνα, σύμφωνα με το IndieWire.