Οι σκηνοθέτες κάστινγκ στο Χόλιγουντ γνωρίζουν ότι πέρα από περιστασιακές περιπτώσεις, όπως του τότε ζεύγους Μπραντ Πιτ – Αντζελίνα Τζολί, των οποίων η ταινία «Ο Κύριος και η Κυρία Σμιθ» του 2005 είχε σημάδια εμφανούς έλξης, η ερωτική χημεία μεταξύ των πρωταγωνιστών είναι κάθε άλλο παρά εξασφαλισμένη.
Τώρα, όμως, μια συνέντευξη της βραβευμένης με Οσκαρ και Χρυσή Σφαίρα Αν Χάθαγουεϊ αποκαλύπτει τις άγνωστες και σφόδρα ακατάλληλες μεθόδους που χρησιμοποιεί η κινηματογραφική βιομηχανία για να εξασφαλίσει την έλξη των ζευγαριών της οθόνης. Η ηθοποιός, αναφέρει δημοσίευμα των Times του Λονδίνου, υποβλήθηκε στο ξεκίνημα της καριέρας της σε μια αμφιβόλου ποιότητας «οντισιόν χημείας».
Η 41χρονη σταρ αποκάλυψε στο περιοδικό V ότι πριν από περίπου 20 χρόνια έλαβε μέρος σε ένα τεστ οθόνης που απαιτούσε από εκείνη να φιληθεί με μια σειρά ανδρών που προορίζονταν για συμπρωταγωνιστές της. «Στη δεκαετία του 2000 μια τέτοια προσέγγιση θεωρείτο απολύτα φυσιολογική» είπε η Χάθαγουεϊ, συμπληρώνοντας ότι αυτή η μέθοδος «είναι ουσιαστικά ο χειρότερος τρόπος» για να εξασφαλιστεί η χημεία ανάμεσα σε δύο ηθοποιούς.
«Μου είπαν ότι στην οντισιόν θα έρχονταν 10 άνδρες και ότι εγώ είχα ήδη εξασφαλισμένο τον ρόλο» εξηγεί η ηθοποιός. «Δεν είσαι ενθουσιασμένη που θα φιληθείς με όλους αυτούς;», τη ρώτησε ο υπεύθυνος κάστινγκ της ταινίας. Η πρώτη της σκέψη ήταν ότι ο σκηνοθέτης θεωρούσε πως κάτι έκανε λάθος εκείνη. «Δεν ήμουν ενθουσιασμένη – μου ακουγόταν αηδιαστικό» συμπληρώνει.
Η σταρ λέει πως ήταν τόσο νέα και γνώριζε «πόσο εύκολο είναι να χάσεις τα πάντα αν σου προσάψουν την ετικέτα της “δύσκολης”». Οπότε προσποιήθηκε ότι η ιδέα την ενθουσίασε, και στο τέλος τα κατάφερε. Η Χάθαγουεϊ δεν θεωρεί τη διαδικασία που υπέστη κακόβουλη, αλλά σημείο των καιρών. «Δεν ήταν παιχνίδι εξουσίας – κανείς δεν προσπάθησε ηθελημένα να με πληγώσει ή να με κάνει να αισθανθώ άσχημα».
Η ηθοποιός αντιπαραβάλλει τη συγκεκριμένη εμπειρία της με τις οντισιόν για τη νέα της ταινία με τίτλο «The Idea of You», της οποίας είναι και παραγωγός. «Ζητήσαμε από όλους τους υποψήφιους να επιλέξουν ένα τραγούδι που έκριναν ότι θα μπορούσε να χορέψει ο συμπρωταγωνιστής μου με τον χαρακτήρα που ερμήνευα» εξηγεί. «Απλά, όπως καθόμασταν χαλαρά, πατούσαμε το play και αρχίζαμε να χορεύουμε».
Η ταινία βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα της Ρόμπιν Λι από το 2017. Η Χάθαγουεϊ ερμηνεύει μια 40χρονη ανύπαντρη μητέρα που ερωτεύεται έναν 24χρονο τραγουδιστή νεανικής ανδρικής μπάντας, τον οποίο υποδύεται ο βρετανός Νίκολας Γκαλιτζίν. Ωστόσο, ο 29χρονος συμπρωταγωνιστής της σταρ αποκάλυψε στο περιοδικό People ότι η «οντισιόν χημείας» μαζί της ήταν «απίστευτα εκφοβιστική».
«Στο συγκεκριμένο “τεστ χημείας” ζητήθηκε από τους υποψήφιους για τον ρόλο να επιλέξουν ένα τραγούδι που έκριναν ότι θα έκανε τη Σολέν [τον χαρακτήρα που ερμηνεύει η Χάθαγουεϊ] να σηκωθεί και να χορέψει μαζί τους» εξηγεί ο Γκαλιτζίν, σύμφωνα με τους Times του Λονδίνου, και προσθέτει: «Για κάποιον σαν εμένα, που δεν είναι χορευτής, η εμπειρία ήταν απίστευτα εκφοβιστική».
Τον περασμένο μήνα η Σάρον Στόουν ισχυρίστηκε ότι ο κινηματογραφικός παραγωγός Ρόμπερτ Εβανς –ο θρυλικός παραγωγός του «Νονού»– της ζήτησε να κοιμηθεί με τον συμπρωταγωνιστή της στην ταινία «Sliver» του 1993 για να βελτιώσει τη χημεία τους. Η 66χρονη ηθοποιός είπε ότι ο Εβανς την κάλεσε στο γραφείο του για να της προτείνει να κάνει σεξ με τον Γουίλιαμ Μπόλντουιν.
Ο παραγωγός, τότε επικεφαλής των στούντιο της Paramount, είπε στη Στόουν ότι ήταν υπεύθυνη για την επίλυση του προβλήματος της κακής ερμηνείας του Μπόλντουιν στα γυρίσματα. «Ο Εβανς με έκλεισε στο γραφείο του και άρχισε να μου λέει ότι είχε κάνει σεξ με την Αβα Γκάρντνερ και ότι και εγώ έπρεπε να κάνω σεξ με τον Μπίλι [Μπόλντουιν] για να βελτιώσω την απόδοσή του στην ταινία» αποκάλυψε η Στόουν σε ένα podcast.
Συμπεριφορές όπως αυτή οδήγησαν στην «ακύρωση» και στην καταδίκη του μεγαλοπαραγωγού του Χόλιγουντ, Χάρβεϊ Γουάινσταϊν, πριν από μια πενταετία. Η υπόθεση ξεκίνησε με το κίνημα #MeToo, χάρη στο οποίο αποκαλύφθηκαν αμέτρητα κρούσματα σεξουαλικών παρενοχλήσεων από παραγωγούς και σταρ του Χόλιγουντ εκείνης της εποχής.