φωτ. αρχείου | INTIMEnews
Επικαιρότητα

Αλλος ένας χρόνος παράταση στην προθεσμία αδειοδότησης των καναλιών

Με άλλες διατάξεις επανακαθορίζονται οι αμοιβές εξωκοινοβουλευτικών υπουργών και το όριο αμοιβών μελών Ανεξάρτητων Αρχών, ενώ τροποποιούνται τα ελάχιστα προσόντα καθώς και οι ομάδες κριτηρίων για την επιλογή των υπηρεσιακών γραμματέων των υπουργείων
Protagon Team

Παράταση κατά ένα έτος της προθεσμίας αδειοδότησης τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών καναλιών με σκοπό, όπως αναφέρεται, αφενός τη μετάβαση στο καθεστώς υποχρεωτικής μετάδοσης του προγράμματος σε υψηλή ευκρίνεια, και αφετέρου για την ολοκλήρωση της διεξαγωγής διαδικασίας αδειοδότησης, δίνεται με διάταξη στο πολυνομοσχέδιο που ψηφίζεται στην Ολομέλεια της Βουλής.

Στην έκθεση του, το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους περιγράφει τις πρόνοιες του συγκεκριμένου άρθρου (άρθρο 96) ως ακολούθως:

«Παρατείνονται έως την οριζόμενη κατά περίπτωση ημερομηνία, οι προθεσμίες για:

– Την ταυτόχρονη μετάδοση σε υψηλή και τυπική ευκρίνεια του προγράμματος των παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας όλων των κατηγοριών,

– την έναρξη μετάδοσης του προγράμματος των ανωτέρω παρόχων υποχρεωτικά σε υψηλή ευκρίνεια,

– τη διαδικασία αδειοδότησης των παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης εθνικής εμβέλειας μη ενημερωτικού περιεχομένου και περιφερειακής εμβέλειας,

– την ολοκλήρωση της διαδικασίας αδειοδότησης των ραδιοφωνικών σταθμών».

Στην έκθεσή της, η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής έχει επισημάνει ότι «οι εν λόγω προθεσμίες έχουν παραταθεί επανειλημμένα με διατάξεις νόμων».

Υπενθυμίζει, παράλληλα, ότι οι εν λόγω σταθμοί συνεχίζουν να εκπέμπουν νόμιμα έως ότου ολοκληρωθεί η διαδικασία χορήγησης ραδιοφωνικών αδειών. Όσον αφορά το καθεστώς λειτουργίας των τηλεοπτικών σταθμών περιφερειακής εμβέλειας, επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, η επ’ αόριστον λειτουργία τηλεοπτικών σταθμών που ιδρύθηκαν και λειτούργησαν παράνομα, χωρίς να έχουν προκηρυχθεί σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες και χωρίς θέσπιση εύλογης προθεσμίας ολοκλήρωσης της αδειοδότησης, αντίκειται στο Σύνταγμα, ως αντιβαίνουσα στην αρχή του Κράτους Δικαίου και την αρχή της ισότητας.

«Υπό το φως των ανωτέρω, αυτονόητο είναι ότι οι σχετικές διαδικασίες πρέπει να λάβουν χώρα εντός του συντομότερου δυνατού χρόνου» αναφέρει το Επιστημονικό Συμβούλιο.

Επανακαθορίζονται οι αμοιβές εξωκοινοβουλευτικών υπουργών και μελών Ανεξάρτητων Αρχών

Με άλλη διάταξη επανακαθορίζονται από 1ης Ιανουαρίου 2024 οι μηνιαίες αποδοχές εξωκοινοβουλευτικών υπουργών, αναπληρωτών υπουργών και υφυπουργών.

Οι αμοιβές των υπουργών που έχουν τη βουλευτική ιδιότητα, συνεχίζουν και καθορίζονται κατ΄αναλογία των βουλευτικών αποζημιώσεων.

Η διάταξη ορίζει ότι:

1. Οι μικτές μηνιαίες αποδοχές υπουργών και αναπληρωτών υπουργών που δεν έχουν τη βουλευτική ιδιότητα καθορίζονται σε ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%) των μικτών μηνιαίων αποδοχών και επιδομάτων του προέδρου του Αρείου Πάγου, όπως αυτές ορίζονται με τον εκάστοτε μισθολογικό νόμο για τις αποδοχές των δικαστικών λειτουργών.

2. Οι μικτές μηνιαίες αποδοχές υφυπουργών που δεν έχουν τη βουλευτική ιδιότητα καθορίζονται σε ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) των μικτών μηνιαίων αποδοχών και επιδομάτων του προέδρου του Αρείου Πάγου, όπως αυτές ορίζονται με τον εκάστοτε μισθολογικό νόμο για τις αποδοχές των δικαστικών λειτουργών.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται απαραίτητη προκειμένου οι αποδοχές των υπουργών, αναπληρωτών υπουργών και υφυπουργών που δεν φέρουν βουλευτική ιδιότητα να βρίσκεται σε αναλογία με τις από 1ης.1.2024 αυξημένες αποδοχές των ανώτατων στελεχών της δημόσιας διοίκησης.

Επανακαθορίζεται επίσης με έτερη διάταξη στο πολυνομοσχέδιο το ανώτατο όριο των μηνιαίων αποδοχών των μελών, συνταγματικά κατοχυρωμένων Ανεξάρτητων Αρχών.

Συγκεκριμένα το ανώτατο όριο δεν μπορεί να υπερβαίνει σε ύψος το 80% των πάσης φύσεως μηνιαίων αποδοχών και επιδομάτων του προέδρου του Αρείου Πάγου.

Σε περίπτωση που στις ανωτέρω θέσεις διορίζονται συνταξιούχοι δικαστικοί λειτουργοί, το σύνολο των πάσης φύσεως αποδοχών και πρόσθετων αμοιβών ή απολαβών ή συντάξεων (κύριων, επικουρικών και χηρείας) δεν μπορεί να υπερβαίνει σε ύψος τις μηνιαίες αποδοχές και τα επιδόματα του προέδρου του Αρείου Πάγου.

Σκοπός της διάταξης, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, είναι «η διασφάλιση της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας των Αρχών, προσελκύοντας και εντάσσοντας στο δυναμικό της έμπειρα και εξειδικευμένα στελέχη, καθώς τα πρόσωπα που επιλέγονται πρέπει να τυγχάνουν ευρείας κοινωνικής αποδοχής και να διακρίνονται για την επιστημονική τους κατάρτιση και την επαγγελματική ικανότητα στα ζητήματα αρμοδιότητας της κάθε ανεξάρτητης αρχής».

Λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος των αρμοδιοτήτων, ευθυνών και του φόρτου εργασίας των προέδρων, αντιπροέδρων και των μελών των συνταγματικά κατοχυρωμένων ανεξάρτητων αρχών, κρίνεται αναγκαίος ο ρητός προσδιορισμός ενός ανώτατου ορίου των αποδοχών των προσώπων αυτών, προκειμένου να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη άσκηση των καθηκόντων τους αλλά και η λειτουργική και προσωπική ανεξαρτησία, που απολαμβάνουν, εκδήλωση της οποίας είναι και η μισθολογική ανεξαρτησία, αναφέρει η αιτιολογική έκθεση.

Με άλλη διάταξη τροπολογίας που κατατέθηκε  στο πολυνομοσχεδιο, τροποποιούνται τέλος τα ελάχιστα προσόντα καθώς και οι ομάδες κριτηρίων για την επιλογή των υπηρεσιακών γραμματέων των υπουργείων,

Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, η διάταξη κινείται προς την κατεύθυνση του εξορθολογισμού τους και με στόχο, αφενός τη διεύρυνση του κύκλου των προσώπων που θεωρούνται επιλέξιμοι, αφετέρου, όμως, την απαίτηση ενός υψηλού επιπέδου δεξιοτήτων, κατάρτισης, γνώσεων και προσωπικότητας.

Στην κατεύθυνση αυτή προβλέπεται, μεταξύ άλλων, διενέργεια τεστ δεξιοτήτων προς διακρίβωση δεξιοτήτων, σχετικών, ενδεικτικά, με τον συλλογισμό, την αποτελεσματικότητα και την ικανότητα ανταπόκρισης στις απαιτήσεις θέσεων ευθύνης.

Ακόμη, εισάγεται απαίτηση οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών να είναι συναφείς με θέματα δημόσιας διοίκησης, οικονομικών ή διαχείρισης ανθρωπίνου δυναμικού.

Τέλος, προβλέπεται ότι στο πλαίσιο της δομημένης συνέντευξης μοριοδοτούνται η προσωπικότητα και η καταλληλότητα για τα καθήκοντα θέσης.