Δύο μόλις εδβομάδες μετά τις επικριτικές δηλώσεις Σπίρτζη για τη διαχείριση και λειτουργία των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από τη Fraport, ο διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής κοινοπραξίας, Αλεξάντερ Ζίνελ, περιέγραψε με μελανά χρώματα την κατάσταση με την οποία βρέθηκαν αντιμέτωπα τα συνεργεία επισκευών.
«Μέχρι στιγμής η κοινοπραξία δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής, δεν έχει λειτουργήσει καλύτερα τα αεροδρόμια από ό,τι τα λειτουργούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας», είχε δηλώσει ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στο «Πρακτορείο 104,9 fm», κληθείς να σχολιάσει δημοσιεύματα περί τριβών στις σχέσεις της γερμανικής εταιρείας με το ελληνικό δημόσιο, με επίμαχο ζήτημα τα έργα αναβάθμισης στους διαδρόμους απο-προσγειώσεων του αεροδρομίου «Μακεδονία».
Ο κ. Σπίρτζης επέμεινε πως η Fraport δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε να προχωρήσει, ενώ είχε πει πως παρατηρήθηκαν προβλήματα «ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη, από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν».
Από όσα είπε όμως ο διευθύνων σύμβουλος της Fraport Greece σε πρόσφατη ημερίδα του ΕΒΕΑ για την εθνική στρατηγική μεταφορών, φαίνεται ότι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας έκανε… οικονομία στις λάμπες, καθώς από τότε που ανέλαβε τη διαχείριση η γερμανική κοινοπραξία βρέθηκαν (και αντικαταστάθηκαν) συνολικά 12.200 καμένες λάμπες – κάτι που σύμφωνα με τον κ. Ζίνελ, σημαίνει ότι κάθε χρόνο καίγονταν 1.742 λαμπτήρες χωρίς να αντικατασταθούν.
Σύμφωνα με τους ιθύνοντες της εταιρείας από τον Απρίλιο έως τις 21 Σεπτεμβρίου, η Fraport πραγματοποίησε συνολικά 7.765 εργασίες από τις οποίες περίπου 2.900 αφορούσαν διορθωτικές επεμβάσεις, 4.650 εργασίες είχαν προληπτικό χαρακτήρα, ενώ περίπου 200 αφορούσανέργα αποκατάστασης μικρής κλίμακας .
Όπως όλα δείχνουν, η κατάσταση στην οποία παρέλαβε η Fraport τα 14 αεροδρόμια, οδηγεί σε ενεργοποίηση της ρήτρας αποζημίωσης του αναδόχου, καθώς η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει ότι ο ανάδοχος θα πρέπει να αποζημιωθεί, εάν οι υποδομές των αερολιμένων κατά τη στιγμή της παραλαβής τους είναι σε χειρότερη κατάσταση σε σχέση με αυτή τη στιγμή της υποβολής των προσφορών.
Το θέμα αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης και μέσω της νομικής οδού μεταξύ της ΥΠΑ και της κοινοπραξίας, την ώρα που όλοι περιμένουν την κορύφωση των εργασιών αναβάθμισης στα 14 αεροδρόμια από τον μεθεπόμενο μήνα, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης τους 48 μήνες και κόστος που φθάνει τα 400 εκατ. ευρώ.