Ο υπουργός Παιδείας σε φωτογραφία από το βήμα της Βουλής | Dimitris Kapantais / SOOC
Επικαιρότητα

Αγωγή Πιερρακάκη για τη στάση εργασίας ΟΛΜΕ-ΔΟΕ κατά της ελληνικής Pisa

Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, οι εξετάσεις της ελληνικής Pisa «μόνο αθώες δεν είναι», καθώς «αποτελούν εργαλείο των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων του Ο.Ο.Σ.Α. για τη δημόσια εκπαίδευση», ενώ «επιχειρούν να αλλάξουν τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου και να το μετατρέψουν σε ένα εξεταστικό κέντρο όπου θα κυριαρχεί η εμπορευματοποίηση του μορφωτικού αγαθού»! 
Protagon Team

Αγωγή κατά της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ κατέθεσε το πρωί της Δευτέρας ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης, με αίτημα την απαγόρευση της τετράωρης στάσης εργασίας έχουν προκηρύξει οι συνδικαλιστές για την Τετάρτη 22 Μαΐου, ως αντίδραση στις εξετάσεις της ελληνικής Pisa!

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει στη σχετική ανακοίνωσή της η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ), κηρύσσει «πανελλαδική διευκολυντική στάση εργασίας για το πρώτο 4ωρο του πρωινού προγράμματος, στις 22 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων, προκειμένου να ακυρώσουμε τις εξετάσεις κατηγοριοποίησης και αποκλεισμού, με δυνατότητα επιπλέον στάσης».

Η εκδίκαση της αγωγής του υπουργείου από το Πρωτοδικείο Αθηνών αναμενόταν εντός της ημέρας.

Υπενθυμίζεται ότι οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα τύπου PISA διεξάγονται φέτος για τρίτη χρονιά και συμμετέχουν οι μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού και της Γ’ Γυμνασίου από 660 σχολεία.

Στην ανακοίνωσή της, η ΔΟΕ υποστηρίζει μεταξύ άλλων ότι «οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο αποτελούν μέρος του συνολικού αντιδραστικού σχεδιασμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. για την εφαρμογή της αξιολόγησης μαθητών-εκπαιδευτικών-σχολικών μονάδων, με οδυνηρές συνέπειες για τη δημόσια εκπαίδευση, με περαιτέρω υποβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών και ασφυκτικό έλεγχο των σχολικών πρακτικών και διδασκαλίας, με μη εκπαιδευτικά κριτήρια».

Σύμφωνα πάντα με τους συνδικαλιστές, οι εξετάσεις της ελληνικής Pisa «μόνο αθώες δεν είναι», καθώς «αποτελούν εργαλείο των αντιεκπαιδευτικών σχεδίων του Ο.Ο.Σ.Α. για τη δημόσια εκπαίδευση» και «επιχειρούν να αλλάξουν τη λειτουργία του δημόσιου σχολείου και να το μετατρέψουν σε ένα εξεταστικό κέντρο όπου θα κυριαρχεί η εμπορευματοποίηση του μορφωτικού αγαθού».

Και κλείνοντας διευκρινίζουν πως «η αντίθεσή μας στην πραγματοποίηση των εξετάσεων δεν αποτελεί, όπως έχει επιχειρηθεί να παρουσιαστεί, ως μια “μάχη χαρακωμάτων, άρνησης του καινοτόμου”», αλλά «πρόκειται για θέση συνολικής αντιπαράθεσης στον πυρήνα της φιλοσοφίας της ασκούμενης εκπαιδευτικής πολιτικής».