Αυτόνομο όχημα της Uber σε δοκιμή στους δρόμους της Αριζόνας | REUTERS/Natalie Behring/File Photo
Επικαιρότητα

Αυτοκίνητο της Uber χωρίς οδηγό σκότωσε μία γυναίκα στην Αριζόνα

Το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα με αυτοκίνητο χωρίς οδηγό καταγράφεται στην Αριζόνα, η οποία είναι πεδίο δοκιμών για τις εταιρείες που βιάζονται να βγάλουν στον δρόμο στόλους αυτόνομων οχημάτων
Protagon Team

Μια γυναίκα που διέσχιζε δρόμο στην Αριζόνα και σκοτώθηκε από διερχόμενο όχημα της Uber το οποίο δεν είχε οδηγό, είναι το πρώτο θύμα των αυτόνομων οχημάτων.

Μετά το δυστύχημα η Uber ανακοίνωσε ότι αναστέλλει όλες τις δοκιμές αυτόνομων οχημάτων της που πραγματοποιούνται στις ΗΠΑ (συγκεκριμένα την Αριζόνα και το Πίτσμπουργκ) και τον Καναδά (Τορόντο).

Η άτυχη 49χρονη Ελέιν Χέρτσμπεργκ περπατούσε σέρνοντας το ποδήλατό της έξω από τα όρια της διάβασης των πεζών σε ένα δρόμο με τέσσερις λωρίδες κυκλοφορίας στο προάστιο Τέμπε του Φοίνιξ της Αριζόνα το βράδυ της Κυριακής.

Τότε χτυπήθηκε από το αυτόνομο όχημα της Uber που έτρεχε με περίπου 65 χιλιόμετρα την ώρα, όπως ανακοίνωσε η τοπική αστυνομία. Η γυναίκα, που πιθανώς ήταν άστεγη, πέθανε στο νοσοκομείο από τα σοβαρά τραύματά της.

Αν και στο αυτοκίνητο, ένα Volvo XC90 SUV, υπήρχε οδηγός στο τιμόνι, τον έλεγχο του οχήματος εκείνη την μοιραία στιγμή είχε αναλάβει το αυτόνομο σύστημα.

Το σημείο όπου έγινε το δυστύχημα στο Τέμπε της Αριζόνας (REUTERS/Rick Scuteri)

Η μελέτη του βίντεο από το συμβάν δείχνει ότι «θα ήταν πολύ δύσκολο να αποφευχθεί αυτή η σύγκρουση, είτε επρόκειτο για αυτόνομη οδήγηση είτε όχι, με βάση το πώς η πεζή βγήκε από τις σκιές στη μέση του δρόμου», σύμφωνα με την αστυνομία.

Η αστυνομία δεν απέκλεισε να απαγγελθούν κατηγορίες κατά του 44χρονου χειριστή του οχήματος της Uber, ο οποίος δεν είχε ενεργό εμπλοκή στο ατύχημα. Η Volvo ανακοίνωσε από την πλευρά της ότι το λογισμικό που έλεγχε το όχημα δεν ήταν δικό της.

Αυτοκίνητα -και προβλήματα- από το μέλλον

Τα αυτόνομα οχήματα προωθούνται με το σκεπτικό ότι θα είναι ασφαλέστερα και θα μειώσουν τα τροχαία. Ωστόσο το περιστατικό, μετά από κάποια μικρότερης σημασίας χωρίς θύματα, αναμένεται να επαναφέρει τη συζήτηση.

Η Uber και η Waymo (θυγατρική της Google) προ ημερών άσκησαν πίεση στο Κογκρέσο να επιταχύνει την εισαγωγή των αυτόνομων οχημάτων στις ΗΠΑ, αλλά γερουσιαστές των Δημοκρατικών έχουν μπλοκάρει τη σχετική νομοθεσία, λόγω ανησυχιών στον τομέα της ασφάλειας. Το θανατηφόρο τροχαίο στην Αριζόνα φαίνεται να επιβεβαιώνει τους φόβους τους.

Ο πρώτος θάνατος με εμπλοκή αυτόνομου οχήματος είχε ανακοινωθεί από την Tesla του Ελον Μασκ το 2016, με θύμα έναν 40χρονο οδηγό που είχε παραδώσει τον έλεγχο του αυτοκινήτου στο αυτόνομο σύστημα και το όχημα είχε συγκρουσθεί με μια νταλίκα.