Αδύνατη καθίσταται προσώρας η ρυμούλκηση του δεξαμενόπλοιου «MV Sounion» της Delta Tankers που φλέγεται 72 ναυτικά μίλια δυτικά της Χοντεϊντά Υεμένης, στην Ερυθρά Θάλασσα.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ενημέρωση από την EUNAVFOR Aspides, oι ιδιωτικές εταιρείες που έχουν αναλάβει τη δύσκολη αυτή αποστολή γνωστοποίησαν ότι για την ώρα δεν είναι δυνατόν να προχωρήσει καθώς δεν κρίνεται ότι μπορεί να γίνει με ασφάλεια η ρυμούλκηση.
«Οι ιδιωτικές εταιρείες που είναι υπεύθυνες για την επιχείρηση διάσωσης κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι δεν πληρούνταν οι προϋποθέσεις για τη διεξαγωγή της επιχείρησης ρυμούλκησης και ότι δεν ήταν ασφαλές να προχωρήσει», αναφέρεται στη σχετική ενημέρωση της EUNAVFOR Aspides, χωρίς να δίνονται περισσότερες διευκρινίσεις/
«Οι ιδιωτικές εταιρείες -προστίθεται στην ανακοίνωση- διερευνούν τώρα εναλλακτικές λύσεις».
Οπως εκτιμάται, το ζήτημα ασφαλείας αποδίδεται στην πυρκαγιά που εξακολουθεί να καίει στο τάνκερ για 13η ημέρα.
Σύμφωνα πάντα με την EUNAVFOR Aspides,, το «Sounion παραμένει ακινητοποιημένο (72 ναυτικά μίλια δυτικά της Χοντεϊντά) χωρίς να παρασύρεται ή/και να παρατηρείται διαρροή πετρελαίου.
Αλλες πηγές ανέφεραν ότι στις τελευταίες δορυφορικές φωτογραφίες του πλοίου διακρίνονται ίχνη πετρελαιοκηλίδας στο σημείο όπου βρίσκτεται
H Oυάσινγκτον έχει προειδοποιήσει ότι πιθανή διαρροή πετρελαίου από το φλεγόμενο «Sounion» θα μπορούσε να προκαλέσει ανυπολόγιστη οικολογική καταστροφή, έως και τέσσερις φορές μεγαλύτερη από εκείνη του Exxon Valdez του 1989, όταν 257.000 βαρέλια πετρελαίου διέρρευσαν ανοικτά της Αλάσκας.
Εκπρόσωπος του αμερικανικού Πενταγώνου δήλωσε την Τρίτη ότι έχουν σταλεί δύο ρυμουλκά για να συλλέξουν ό,τι έχει απομείνει από το πλοίο, ωστόσο η απειλή των Χούθι αποτελεί περιοριστικό παράγοντα.
Ανάμεσα στις εναλλακτικές που εξετάζονται για το «Sounion», είναι και η μετάγγιση του φορτίου του (υπενθυμίζεται ότι στις δεξαμενές του υπάρχουν 150.000 τόνοι αργού πετρελαίου) χωρίς βέβαια να διασφαλίζεται ότι δεν θα αποτελέσει εκ νέου στόχο των φιλοϊρανών ανταρτών.